Qualitative research is an approach which focuses on researching social facts in their context
by aiming theory formation. People’s lives, their experiences, behaviours, emotions, feelings as well as social
functioning, social movements, cultural events, and international relations may be the subject matter of
qualitative research. It is clear that such research has been increasing recently in social sciences. In parallel to
this increase, the problem of conducting high quality research has emerged. This research aims at such
concepts as reliability and validity- which are employed in qualitative research- as well as other alternate
concepts, and a theoretical examination of the strategies for performing high quality research. It is stressed in
this paper that researchers’ use of such strategies as iterative questioning, choosing random samples, detailed
quotations, concentrating on ties, analysis forms, determining the limits of the research, self-evaluation
(reflection, being affected by the action), discovering the conflicting cases, searching for negative cases and
alternative explanation, triangulation, peer debriefing, thick description, audit trail, longitudinal research
design and member checking (getting feedback, communicative validation) are likely to raise the quality of
research.
qualitative research reliability and validity quality of research
Nitel araştırma, kuram oluşturmayı temel alan bir anlayışla sosyal olguları, bağlı bulundukları ortam araştırma planı ve anlamayı ön plana alan bir yaklaşımdır. nsanların yaşayışları, yaşanmış tecrübeleri, davranışları, duyguları, hisleri işyeri, sosyal hareketler, kültürel olaylar ve uluslar ilgili ilişkiler nitel araştırmaları konusu olabilir. Bir son derece sosyal bilmeler niteliği araştırmaların arttığı görülür. Bu araştırmaların artmasıyla birlikte nitel araştırmalarda yeter sorular meydana getirme problemi de gündemdeki yerini sunuyor. Bu kamera nitel araştırmalarda kaynak geçerlik ve güvenirlik (güvenilirlik-vali) kavramları, bu kavramlara alternatif olarak işçi kavramlar ve nitel araştırmalarda beceriler için ne yapmak teorik olarak devam amaçlanmıştır. Bu içerida, nitel çalışma yapan şablonların; tekrarlı sorular, rastlantısal örneklem seçme, bileşen alıntılar yapma, bağlantılara yoğunlaşma, analiz formu, araştırmanın sınırlarını ortaya koyma, kendini değerlendirme (dönüşlülük, eylemden etkilenme), çarpık durumları bulma, negatif ve alternatif sonuçlarla karşılaştırma, çeşitleme (üçgenleme, sac ayağı), eş denetleme (uzman incelemesi), karmaşık yoldan denetleme (çalışma özeti), uzun süreli çalışmalar ve katılımcı teyidi (dönüt alma, iletişimsel doğrulama) gibi stratejileri kullanma çalışmanın niteliğini artıracağı vurgulanmaktadır.
nitel araştırma geçerlik ve güvenirlik araştırmanın niteliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1 |