Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Development of the Attitude Scale towards Music Class

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 23 - 29, 26.06.2006

Öz

In this study, the stages of development of the measurement tool that can
be used for measuring the attitudes of 4 and 5
th
grades of primary school students towards
music lesson, are explained. In the circumstances of Turkiye, the validity and reliability
studies of the tool have been done on 245 students of 4 and 5
th
grades of primary school
level. Statistical package program (SPSS) has been used for the analyses. Its validity has
been counted by component analysis and its reliability has been counted by Cranbach
Alpha Technique. At the end, the coefficient of reliability according to Cronbach Alpha is
found .86 for a one factor consisting of 20 items. All these have showed that it is a valid
and reliable tool in measuring the approaches of the 4 and 5th grade of primary school
students attitudes towards music lesson.

Kaynakça

  • Abeles, H. F. , Hoffer, C. H.& Klotman, H. R. (1995). Foundations of Music Education. New York: Simon & Schuster Macmillan
  • Arul, M.J. (2002). Measurement of Attitudes 27. 05. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://www.geocities.com/arulmj/atti2-b.html
  • Bain,A. (1930). Theory and Measurement of Attitudes and Opinions. Psychological Bulletin, 27, 357379. 01. 06. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://spartan.ac.brocku.ca/~lward/Bain/Bain_1930b.htm
  • Bilen, S. (1995). birlikli Örenmenin Müzik Öretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, zmir, Türkiye.
  • Bloom, B. S. (1979). nsan Nitelikleri ve Okulda Örenme, Ankara: Milli Eitim Basımevi.
  • Bain, R. (1928) An Attitude On Attitude Research, Social Forces, 222-231. 01 . 05. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://spartan.ac.brocku.ca/~lward/Bain/Bain_1928.html
  • Edwards, A.(1957). Techniques of Attitude Scale Construction. New York: Appleton-Century-Crofts, Inc.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Aratırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Daıtım Ltd. ti.
  • Lao, J.; Kuhn, D. (2002). Cognitive Engagement And Attitude Development, Cognitive Development, Sayı:17, 1203-1217
  • Lacroix, S. E. (2002). The Effect of An Intergrated Curriculum On Fourth Graders’ Achievement In And Attitude Toward Music Instruction, Doktora Tezi, Rhode Island Üniversitesi, A.B.D. 27. 03. 2004’de UMI veritabanından alınmıtır. Web üzerinde: http://wwwlib.umi.com/dissertations/gateaway
  • Mullins, S. (1984). Attitude. The Insrumentalist,39, (5) 54-56
  • Phillips, S. L. (2003). Contributing Factors to Music Attitudes in Sixth, Seventh and Eighth-Grade Students. Doktora Tezi, Iowa Universitesi. 27. 03. 2004’de UMI veritabanından alınmıtır. Web üzerinde: http://wwwlib.umi.com/dissertations/gateaway
  • Tavancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Underwood, M. (2003). Attitudes . 15. 04. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://www.cultsock.ndirect.co.uk/MUHome/cshtml/index.htmlupd
  • Wapnick, J. (1976). A Review of Research On Attitude And Preference. Bulletin of The Council For Research in Music Education, 48, 1-20
  • Wells, J. B. (2002). Indexes, Scales &Typologies . 01. 06. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://www.corrections.eku.edu/Wells/Io88c7.html
  • Yoder-Whites, M. (1994). Effects Of Teaching Intensity On Sixth-Grade Students’s General Music Achievements And Attitudes. Doktora Tezi. 27. 03. 2004’de UMI veritabanından alınmıtır. Web üzerinde: http://wwwlib.umi.com/dissertations/gateaway

Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 1, 23 - 29, 26.06.2006

Öz

Bu çalışmada ilkğöretim 4. ve 5. sınıf düzeyindeki örencilerin müzik dersine yönelik
tutumlarını ölçmekte kullanılabilecek bir ölçme aracının (M.D.Y.T.Ö.) geliştirilme
aşamaları açıklanmıştır. Türkiye koşullarında geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirlik
çalışmaları ilköğretim 4. ve 5. sınıf düzeyindeki 247 öğrenci üzerinde yapılmıştır.
Analizler için SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. MDYTÖ’nin yapı geçerliği
temel bileşenler analizi ile güvenirliği ise Cronbach Alpha tekniği ile hesaplanmıştır.
Bunun sonucunda tek faktörlü olduğu görülen 20 maddelik ölçeğin Cronbach Alpha
güvenirlik katsayısı .86 olarak bulunmuştur. Tüm bulgular MDYTÖ’nin ilköğretim 4. ve 5.
sınıf düzeyindeki öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarını ölçmekte kullanılabilir
geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir

Kaynakça

  • Abeles, H. F. , Hoffer, C. H.& Klotman, H. R. (1995). Foundations of Music Education. New York: Simon & Schuster Macmillan
  • Arul, M.J. (2002). Measurement of Attitudes 27. 05. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://www.geocities.com/arulmj/atti2-b.html
  • Bain,A. (1930). Theory and Measurement of Attitudes and Opinions. Psychological Bulletin, 27, 357379. 01. 06. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://spartan.ac.brocku.ca/~lward/Bain/Bain_1930b.htm
  • Bilen, S. (1995). birlikli Örenmenin Müzik Öretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamı Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, zmir, Türkiye.
  • Bloom, B. S. (1979). nsan Nitelikleri ve Okulda Örenme, Ankara: Milli Eitim Basımevi.
  • Bain, R. (1928) An Attitude On Attitude Research, Social Forces, 222-231. 01 . 05. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://spartan.ac.brocku.ca/~lward/Bain/Bain_1928.html
  • Edwards, A.(1957). Techniques of Attitude Scale Construction. New York: Appleton-Century-Crofts, Inc.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Aratırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Daıtım Ltd. ti.
  • Lao, J.; Kuhn, D. (2002). Cognitive Engagement And Attitude Development, Cognitive Development, Sayı:17, 1203-1217
  • Lacroix, S. E. (2002). The Effect of An Intergrated Curriculum On Fourth Graders’ Achievement In And Attitude Toward Music Instruction, Doktora Tezi, Rhode Island Üniversitesi, A.B.D. 27. 03. 2004’de UMI veritabanından alınmıtır. Web üzerinde: http://wwwlib.umi.com/dissertations/gateaway
  • Mullins, S. (1984). Attitude. The Insrumentalist,39, (5) 54-56
  • Phillips, S. L. (2003). Contributing Factors to Music Attitudes in Sixth, Seventh and Eighth-Grade Students. Doktora Tezi, Iowa Universitesi. 27. 03. 2004’de UMI veritabanından alınmıtır. Web üzerinde: http://wwwlib.umi.com/dissertations/gateaway
  • Tavancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Underwood, M. (2003). Attitudes . 15. 04. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://www.cultsock.ndirect.co.uk/MUHome/cshtml/index.htmlupd
  • Wapnick, J. (1976). A Review of Research On Attitude And Preference. Bulletin of The Council For Research in Music Education, 48, 1-20
  • Wells, J. B. (2002). Indexes, Scales &Typologies . 01. 06. 2004’de alınmıtır. Web üzerinde: http://www.corrections.eku.edu/Wells/Io88c7.html
  • Yoder-Whites, M. (1994). Effects Of Teaching Intensity On Sixth-Grade Students’s General Music Achievements And Attitudes. Doktora Tezi. 27. 03. 2004’de UMI veritabanından alınmıtır. Web üzerinde: http://wwwlib.umi.com/dissertations/gateaway
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gokmen Ozmentes Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ozmentes, G. (2006). Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online, 5(1), 23-29.
AMA Ozmentes G. Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. Mart 2006;5(1):23-29.
Chicago Ozmentes, Gokmen. “Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 5, sy. 1 (Mart 2006): 23-29.
EndNote Ozmentes G (01 Mart 2006) Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online 5 1 23–29.
IEEE G. Ozmentes, “Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”, İOO, c. 5, sy. 1, ss. 23–29, 2006.
ISNAD Ozmentes, Gokmen. “Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 5/1 (Mart 2006), 23-29.
JAMA Ozmentes G. Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. 2006;5:23–29.
MLA Ozmentes, Gokmen. “Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online, c. 5, sy. 1, 2006, ss. 23-29.
Vancouver Ozmentes G. Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. 2006;5(1):23-9.