Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2022, , 621 - 644, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1009443

Öz

Eğitim ve öğretimde niteliğin artırılması adına öğretmenlerin lisansüstü eğitim yoluyla mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik akademik isteklilik duyması önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin akademik istekliliklerini incelemekte kullanılmaya uygun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırma kapsamında öğretmen görüşlerine başvurularak alanyazındaki benzer araştırmalardan da yararlanarak dört ortak ana boyut belirlenmiş ve 38 maddelik bir taslak madde havuzu oluşturulmuştur. Araştırma verisi iki farklı gruptan toplanmıştır. Çalışmanın birinci aşamasına 313, ikinci aşamasına ise 327 olmak üzere toplam 640 öğretmen katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde madde analizi, açımlayıcı faktör analizi, birinci ve ikinci düzey doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Madde analizi ve AFA sonucunda dört alt boyuttan oluşan toplam 24 maddeli bir ölçek elde edilmiştir. DFA sonucunda elde edilen bulgular ölçeğin kabul edilebilir bir uyuma sahip olduğunu göstermiştir. Ölçeğin güvenirliği için .96 olarak hesaplanan Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı ölçeğin oldukça güvenilir olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulara göre, Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin öğretmenlerin akademik istekliliklerini ölçmek amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Abu-Hilal, M. M. (2000). A structural model of attitudes towards school subjects, academic aspiration and achievement. Educational Psychology, 20(1), 75-84.
  • Ahmavaara, A. ve Houston, D. M. (2007). The effects of selective schooling and self‐concept on adolescents' academic aspiration: An examination of Dweck's self‐theory. British Journal of Educational Psychology, 77(3), 613-632.
  • Aitken, L., Currey, J., Marshall, A., & Elliott, D. (2008). Discrimination of educational outcomes between differing levels of critical care programmes by selected stakeholders in Australia: A mixedmethod approach. Intensive and Critical Care Nursing, 24 (2), 68-77. Doi: 10.1016/j.iccn.2007.09.001.
  • Akyüz, Y. (2010). Türk eğitim tarihi. M.Ö 1000 – M.S. 2010. Ankara: Pegem Akademi.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
  • Alton-Lee, A. (2011). (Using) evidence for educational improvement. Cambridge Journal of Education, 41(3), 303-329.
  • Arastaman, G. & Özdemir, M. (2019). Lise öğrencilerinin görüşlerine göre akademik isteklilik, akademik benlik yeterliği ve kültürel sermaye arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 44(197), 105-119.
  • Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27, 10-20.
  • Bayar, A., & Çelenk, M. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitimine İlişkin Görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 225-237.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York, NY: Guilford Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650.
  • Carroll, A., Houghton, S., Wood, R., Unsworth, K., Hattie, J., Gordon, L., & Bower, J. (2009). Self-efficacy and academic achievement in Australian high school students: The mediating effects of academic aspirations and delinquency. Journal of adolescence, 32(4), 797-817.
  • Çalisoglu, M., & Yalvaç, A. S. (2019). The Difficulties That the Teachers Who Continue Master of Science Education Experience. International Education Studies, 12(4), 100-109.
  • Costello, A., & Osborne, J. (2005). Best practices in exploratory factor analysis: Four recommendations for getting the most from your analysis. Practical Assessment, Research And Evaluation, 10 (7), 1-9.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem.
  • Er, H., & Ünal, F. (2017). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Öğretime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 687-707.
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). London: Sage.
  • Goldhaber, D. (2016). In schools, teacher quality matters most: Today’s research reinforces Colemans’ findings. Education Next, 16(2), 56-62.
  • Hutcheson, G. D., & Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist: Introductory statistics using generalized linear models. Sage.
  • İlter, İ. (2020). Akademik başarı, lisansüstü eğitim farkındalığı ve lisansüstü eğitim niyeti arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 117-156.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi - kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel.
  • Khattab, N. (2015). Students’ aspirations, expectations and school achievement: what really matters? British Educational Research Journal, 41(5), 731-748.
  • Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed.). New York: Guilford Press.
  • Koçak, S., & Ay, M. H. Lise Öğrencilerinin Demokratik Okul Kültürü Algısı ile Akademik İsteklilikleri Arasındaki İlişkide Okul Bağlılığının Aracılık Rolü. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 959-990.
  • Koşar, D., Er, E. ve Kılınç, A. (2020). Öğretmenlerin lisansüstü öğrenim görme nedenleri: Nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 370-392.
  • Kovalchuck, V., & Vorotnykova, I. (2017). E-coaching, e-mentoring for lifelong professional development of teachers within the system of post-graduate pedagogical education. Turkish online journal of distance education, 18(3), 214-227.
  • McCollum, E. C., & Yoder, N. P. (2011). School Culture, Teacher Regard, and Academic Aspirations among Middle School Students. Middle Grades Research Journal, 6(2), 65-74.
  • Meydan, C. H. & Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi Amos uygulamaları. Ankara: Detay.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). MEB 2019-2023 stratejik planı. http://www.meb.gov.tr/stratejik_plan/ adresinden erişildi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2021). Millî Eğitim Bakanlığı 2020 yılı idare faaliyet raporu. Ankara. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_03/03134336_2020_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu.pdf adresinden erişildi.
  • Minaz, M. B. (2019). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimi Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Journal of International Social Research, 12(66). 864-872.
  • Plucker, J. A. (1996). Constract validity evidence for the student aspiration survey. Journal of Research in Rural Education, 12(3), 161-170.
  • Plucker, J. A. (1998) The Relationship between school climate conditions and student aspirations. The Journal of Educational Research, 91(4), 240-246.
  • Rothon, C., Arephin, M., Klineberg, E., Cattell, V., & Stansfeld, S. (2011). Structural and socio-psychological influences on adolescents’ educational aspirations and subsequent academic achievement. Social Psychology of Education, 14(2), 209-231.
  • Sanders, J., Munford, R. & Boden, J. M. (2017). Pathways to educational aspirations: resilience as a mediator of proximal resources and risks. Kōtuitui: New Zealand Journal of Social Sciences Online, 12(2), 205-220.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of psychological research online, 8(2), 23-74.
  • Schumacker, R. E., & Lomax, R. G. (2004) A beginner’s guide to structural equation modeling. New Jersey. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik Test Geliştirme ve Uyarlama Süreci SPSS ve Lisrel Uygulamaları. Anı yayıncılık, Ankara.
  • Serin, H., & Ergin-Kocatürk, H. (2019). Eğitim yönetimi yüksek lisans öğrencilerinin eğitim sürecine dair deneyimleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 495-513.
  • Shankar, J., Ip, E. & Khalema, N. E. (2017). Addressing academic aspirations, challenges, and barriers of indigenous and immigrant students in a postsecondary education setting. Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work, DOI:10.1080/15313204.2017.1409675
  • Smith, M. L., Mann, M. J., Georgieva, Z., Curtis, R. & Schimmel, C. J. (2016). What counts when it comes to school enjoyment and aspiration in the middle grades, RMLE Online, 39(8), 1-13.
  • Stronge, J. H., Ward, T. J. ve Grant, L. W. (2011). What makes good teachers good? A cross-case analysis of the connection between teacher effectiveness and student achievement. Journal of Teacher Education, 62(4), 339-355.
  • Stronge, J. H., Ward, T. J., Tucker, P. D. ve Hindman, J. L. (2007). What is the relationship between teacher qualityand student achievement? An exploratory study. Journal of Personnel Evaluation in Education, 20, 165-184.
  • Sullivan, P., ve McDonough, A. (2002). Teachers differ in their effectiveness. Proceedings of the 26th Annual Conference on Psychology of Mathematics Education (vol.4, s.249-255).
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü Eğitime Devam Eden Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies (Elektronik), 13(19), 1745-1764.
  • Toprak, E., & Taşğın, Ö. (2017). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 599-615.
  • Turhan, M., & Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 12(43), 200-218.
  • Uwah, C. J., McMahon, H. G., & Furlow, C. F. (2008). School belonging, educational aspirations, and academic self-efficacy among African American male high school students: Implications for school counselors. Professional School Counseling, 11(5), 2156759X0801100503.
  • Villegas-Reimers, E. (2003). Teacher professional development: an international review of the literature. Paris: International Institute for Educational Planning.

Developing the Teacher Academic Aspiration Scale (TAAS): Validity and Reliability Study

Yıl 2022, , 621 - 644, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.1009443

Öz

In an effort to increase the quality of education and training, it is significant for teachers to have academic enthusiasm for their professional and personal development via postgraduate education. The aim of this research is to develop a valid and reliable measurement tool suitable for examining teachers' academic aspiration. Within the scope of the research, four common main dimensions were determined by taking advantage of similar studies in the literature and a draft item pool of 38 items was created. Research data were collected from two different groups. A total of 640 teachers, 313 in the first stage and 327 in the second stage, participated in the study. In the analysis of the data, item analysis, exploratory factor analysis, first and second level confirmatory factor analysis were performed and reliability coefficients were calculated. As a result of item analysis and EFA, a 24-item scale consisting of four sub-dimensions was obtained. The findings obtained out of CFA showed that the scale had an acceptable fit. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient calculated as .96 for the reliability of the scale, revealed the scale was quite reliable. With reference to these findings, it can be stated that the Teacher Academic Aspiration Scale is a valid and reliable measurement tool that can be used to measure teachers' academic aspiration.

Kaynakça

  • Abu-Hilal, M. M. (2000). A structural model of attitudes towards school subjects, academic aspiration and achievement. Educational Psychology, 20(1), 75-84.
  • Ahmavaara, A. ve Houston, D. M. (2007). The effects of selective schooling and self‐concept on adolescents' academic aspiration: An examination of Dweck's self‐theory. British Journal of Educational Psychology, 77(3), 613-632.
  • Aitken, L., Currey, J., Marshall, A., & Elliott, D. (2008). Discrimination of educational outcomes between differing levels of critical care programmes by selected stakeholders in Australia: A mixedmethod approach. Intensive and Critical Care Nursing, 24 (2), 68-77. Doi: 10.1016/j.iccn.2007.09.001.
  • Akyüz, Y. (2010). Türk eğitim tarihi. M.Ö 1000 – M.S. 2010. Ankara: Pegem Akademi.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
  • Alton-Lee, A. (2011). (Using) evidence for educational improvement. Cambridge Journal of Education, 41(3), 303-329.
  • Arastaman, G. & Özdemir, M. (2019). Lise öğrencilerinin görüşlerine göre akademik isteklilik, akademik benlik yeterliği ve kültürel sermaye arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 44(197), 105-119.
  • Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27, 10-20.
  • Bayar, A., & Çelenk, M. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Lisansüstü Eğitimine İlişkin Görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 225-237.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. New York, NY: Guilford Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650.
  • Carroll, A., Houghton, S., Wood, R., Unsworth, K., Hattie, J., Gordon, L., & Bower, J. (2009). Self-efficacy and academic achievement in Australian high school students: The mediating effects of academic aspirations and delinquency. Journal of adolescence, 32(4), 797-817.
  • Çalisoglu, M., & Yalvaç, A. S. (2019). The Difficulties That the Teachers Who Continue Master of Science Education Experience. International Education Studies, 12(4), 100-109.
  • Costello, A., & Osborne, J. (2005). Best practices in exploratory factor analysis: Four recommendations for getting the most from your analysis. Practical Assessment, Research And Evaluation, 10 (7), 1-9.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem.
  • Er, H., & Ünal, F. (2017). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Öğretime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 687-707.
  • Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). London: Sage.
  • Goldhaber, D. (2016). In schools, teacher quality matters most: Today’s research reinforces Colemans’ findings. Education Next, 16(2), 56-62.
  • Hutcheson, G. D., & Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist: Introductory statistics using generalized linear models. Sage.
  • İlter, İ. (2020). Akademik başarı, lisansüstü eğitim farkındalığı ve lisansüstü eğitim niyeti arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 53(1), 117-156.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi - kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel.
  • Khattab, N. (2015). Students’ aspirations, expectations and school achievement: what really matters? British Educational Research Journal, 41(5), 731-748.
  • Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed.). New York: Guilford Press.
  • Koçak, S., & Ay, M. H. Lise Öğrencilerinin Demokratik Okul Kültürü Algısı ile Akademik İsteklilikleri Arasındaki İlişkide Okul Bağlılığının Aracılık Rolü. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 959-990.
  • Koşar, D., Er, E. ve Kılınç, A. (2020). Öğretmenlerin lisansüstü öğrenim görme nedenleri: Nitel bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53, 370-392.
  • Kovalchuck, V., & Vorotnykova, I. (2017). E-coaching, e-mentoring for lifelong professional development of teachers within the system of post-graduate pedagogical education. Turkish online journal of distance education, 18(3), 214-227.
  • McCollum, E. C., & Yoder, N. P. (2011). School Culture, Teacher Regard, and Academic Aspirations among Middle School Students. Middle Grades Research Journal, 6(2), 65-74.
  • Meydan, C. H. & Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi Amos uygulamaları. Ankara: Detay.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). MEB 2019-2023 stratejik planı. http://www.meb.gov.tr/stratejik_plan/ adresinden erişildi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2021). Millî Eğitim Bakanlığı 2020 yılı idare faaliyet raporu. Ankara. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_03/03134336_2020_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu.pdf adresinden erişildi.
  • Minaz, M. B. (2019). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimi Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Journal of International Social Research, 12(66). 864-872.
  • Plucker, J. A. (1996). Constract validity evidence for the student aspiration survey. Journal of Research in Rural Education, 12(3), 161-170.
  • Plucker, J. A. (1998) The Relationship between school climate conditions and student aspirations. The Journal of Educational Research, 91(4), 240-246.
  • Rothon, C., Arephin, M., Klineberg, E., Cattell, V., & Stansfeld, S. (2011). Structural and socio-psychological influences on adolescents’ educational aspirations and subsequent academic achievement. Social Psychology of Education, 14(2), 209-231.
  • Sanders, J., Munford, R. & Boden, J. M. (2017). Pathways to educational aspirations: resilience as a mediator of proximal resources and risks. Kōtuitui: New Zealand Journal of Social Sciences Online, 12(2), 205-220.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of psychological research online, 8(2), 23-74.
  • Schumacker, R. E., & Lomax, R. G. (2004) A beginner’s guide to structural equation modeling. New Jersey. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik Test Geliştirme ve Uyarlama Süreci SPSS ve Lisrel Uygulamaları. Anı yayıncılık, Ankara.
  • Serin, H., & Ergin-Kocatürk, H. (2019). Eğitim yönetimi yüksek lisans öğrencilerinin eğitim sürecine dair deneyimleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 495-513.
  • Shankar, J., Ip, E. & Khalema, N. E. (2017). Addressing academic aspirations, challenges, and barriers of indigenous and immigrant students in a postsecondary education setting. Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work, DOI:10.1080/15313204.2017.1409675
  • Smith, M. L., Mann, M. J., Georgieva, Z., Curtis, R. & Schimmel, C. J. (2016). What counts when it comes to school enjoyment and aspiration in the middle grades, RMLE Online, 39(8), 1-13.
  • Stronge, J. H., Ward, T. J. ve Grant, L. W. (2011). What makes good teachers good? A cross-case analysis of the connection between teacher effectiveness and student achievement. Journal of Teacher Education, 62(4), 339-355.
  • Stronge, J. H., Ward, T. J., Tucker, P. D. ve Hindman, J. L. (2007). What is the relationship between teacher qualityand student achievement? An exploratory study. Journal of Personnel Evaluation in Education, 20, 165-184.
  • Sullivan, P., ve McDonough, A. (2002). Teachers differ in their effectiveness. Proceedings of the 26th Annual Conference on Psychology of Mathematics Education (vol.4, s.249-255).
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Teyfur, M., & Çakır, R. (2018). Lisansüstü Eğitime Devam Eden Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies (Elektronik), 13(19), 1745-1764.
  • Toprak, E., & Taşğın, Ö. (2017). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 599-615.
  • Turhan, M., & Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü programların öğretmen, yönetici ve denetmenlerin mesleki gelişimine katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 12(43), 200-218.
  • Uwah, C. J., McMahon, H. G., & Furlow, C. F. (2008). School belonging, educational aspirations, and academic self-efficacy among African American male high school students: Implications for school counselors. Professional School Counseling, 11(5), 2156759X0801100503.
  • Villegas-Reimers, E. (2003). Teacher professional development: an international review of the literature. Paris: International Institute for Educational Planning.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Tuti 0000-0001-8831-6613

Murat Özdemir 0000-0002-1166-6831

Hatice Rizeli 0000-0003-4009-1050

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Tuti, G., Özdemir, M., & Rizeli, H. (2022). Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 621-644. https://doi.org/10.17679/inuefd.1009443
AMA Tuti G, Özdemir M, Rizeli H. Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. INUEFD. Nisan 2022;23(1):621-644. doi:10.17679/inuefd.1009443
Chicago Tuti, Gamze, Murat Özdemir, ve Hatice Rizeli. “Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 1 (Nisan 2022): 621-44. https://doi.org/10.17679/inuefd.1009443.
EndNote Tuti G, Özdemir M, Rizeli H (01 Nisan 2022) Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 1 621–644.
IEEE G. Tuti, M. Özdemir, ve H. Rizeli, “Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, INUEFD, c. 23, sy. 1, ss. 621–644, 2022, doi: 10.17679/inuefd.1009443.
ISNAD Tuti, Gamze vd. “Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/1 (Nisan 2022), 621-644. https://doi.org/10.17679/inuefd.1009443.
JAMA Tuti G, Özdemir M, Rizeli H. Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. INUEFD. 2022;23:621–644.
MLA Tuti, Gamze vd. “Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, 2022, ss. 621-44, doi:10.17679/inuefd.1009443.
Vancouver Tuti G, Özdemir M, Rizeli H. Öğretmen Akademik İsteklilik Ölçeği’nin (ÖAİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. INUEFD. 2022;23(1):621-44.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.