The purpose of this study was to determine prospective English language teachers’ views on their attainment in community service practices course. The sample included 28 prospective English language teachers majoring in English Language Teaching in the Faculty of Education at a foundation university; namely Maltepe University in İstanbul, Turkey. The data were collected during the spring term of the 2011-2012 academic year. The participating prospective English language teachers were asked to write reports which involved details about their practices and their personal views on their own performances, the processes they had been through and their attainment. Content analysis was used in the interpretation of the reports obtained from the participants. It was found that some personal, professional, emotional and social attainments in community service practices course were reported by the participants.
Bu araştırmada İngilizce öğretmen adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları (THU) dersindeki kazanımlarına ait görüşlerinin belirlemesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2011-2012 akademik yılı bahar döneminde İstanbul ilinde bir vakıf üniversitesi olan Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 3. sınıfında öğrenim görmekte olan 28 İngilizce öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından Topluma Hizmet Uygulamaları dersi çerçevesinde uygulama yaptıkları her haftanın sonunda uygulama detaylarını, kendi performanslarını, yaşadıkları süreçleri ve uygulamanın kazanımlarına ilişkin görüşlerini yansıtan rapor yazmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarından elde edilen görüşler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışma sonunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının THU dersinin kişisel, mesleki, duygusal ve sosyalleşme boyutlarında kendilerini geliştirdiklerine yönelik bulgular tespit edilmiştir.
Öğretmen eğitimi topluma hizmet uygulamaları yabancı dil öğretmen adayları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.