Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları

Yıl 2023, , 24 - 41, 13.05.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1175282

Öz

Araştırmada iOS ve Android işletim sistemlerindeki piyano eğitimi odaklı mobil uygulamaların ad, içerik, amaç, işletim sistemi, dil seçenekleri ve ücret durumu gibi özellikleri ile tespit edilmesi ve bahsi geçen uygulamaların kullanım durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın örneklemini Bursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan anketi yanıtlamaya istekli 100 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada iOS ve Android işletim sistemlerindeki piyano eğitimi odaklı mobil uygulamaların bazı özelliklerine göre tespit edilmesinde nitel araştırma yöntemlerinden tematik içerik analizi yöntemi kullanılmış, müzik öğretmeni adaylarının kullanım durumunun tespit edilmesi amacıyla ise anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda iOS ve Android işletim sistemlerinde “piyano”, “piyano eğitimi” anahtar kelimeleri kullanılarak ulaşılan 35 uygulamanın büyük bir çoğunluğunun iOS işletim sisteminde, eğitim kategorisinde yer aldığı, İngilizce dil seçeneği barındırıyor olduğu ve uygulama içi satın alım kategorisinde yer aldığı bilgilerine ulaşılmıştır. Ayrıca uygulamanın kullanım durumuna yönelik yapılan anket sonuçlarına göre müzik öğretmeni adaylarının büyük çoğunluğunun mobil uygulamaları bazen kullandığı, en sık kullandıkları uygulamanın Garage Band olduğu, piyano odaklı mobil uygulamaları kendileri için kullandıkları ve kısmen faydalı olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgül, K. (2019). Matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenme hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 566-587.
  • Arıcı, İ., Güner, E. (2017). Ortaokul öğrencilerinin mobil cihazlardaki eğitsel müzik uygulamalarını kullanımlarına yönelik bir araştırma. İlköğretim Online Dergisi, 16(4), 1897-1907.
  • Aydın, Ö. (2022). Bilgisayar sistemlerinde güvenlik ve gizlilik. İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Balay, R., Kaya, A & Çevik, M. N. (2014). Öğretmenlerin internete yönelik tutumları ve eğitsel internet kullanım öz– yeterlik inanç düzeyleri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(23), 16-31.
  • Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-81.
  • Creswell, J. W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (Ed: Mustafa Sözbilir), Ankara: Pegem Akademi.
  • Cross, J. (2005). Informal learning: rediscovering the natural pathways that inspire innovation and performance. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=S38te9Z6OpoC&oi=fnd&pg=PT9&dq=Cross,+J.+(2005).+Informal+learning:+rediscovering+the+natural+pathways+that+inspire+innovation+and+performance.+San+Francisco,+CA:+Pfeiffer.&ots=ErDvT0g1gU&sig=j8-AjJdS_d11Lj_6xfuL3gjGOBk&redir_esc=y#v=onepage&q=Cross%2C%20J.%20(2005).%20Informal%20learning%3A%20rediscovering%20the%20natural%20pathways%20that%20inspire%20innovation%20and%20performance.%20San%20Francisco%2C%20CA%3A%20Pfeiffer.&f=false ‘dan alınmıştır.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çelik, E. & Çetin, A. (03 December 2018). Karma gerçeklik ile tuşlu enstrümanların mobil platformda gerçekleştirilmesi. 2018 Innovations in Intelligent Systems and Applications Conference (ASYU)’da sunuldu, Adana, Turkey.
  • Çepni, S. (2021). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş.Celepler Matbaacılık Basım Yayın ve Dağıtım.
  • Davy, T. K., Ellen, H.L. & Samuel, K.W. (2021). Engaging students in creative music making with musical instrument application in an online flipped classroom.Education and Information Technologies, (27)-1, 45-64.
  • Demirbatır, R. E., & Çeliktaş, H. (2021). Müzik teorisi ve müziksel işitme eğitimi odaklı mobil uygulamaların içerikleri bakımından değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1717-1734.
  • Dimli Dönmez, B. & Efe, M. (2021). iOS ve Android işletim sistemlerinde yazılmış gitar eğitimi mobil uygulamalarının hedef kullanıcı kitleleri açısından incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(123), 364-380.
  • Duysburgh, P., Slegers, K., Mouws, K., & Nouwen, M. (April 2015). Playful sounds from the classroom: what can designers of digital music games learn from formal educators? CHI EA '15: Proceedings of the 33rd Annual ACM Conference’ da sunuldu, Seoul, Korea.
  • Elçiçek, M., & Karal, H. (2019). Mobil öğrenmeye ne kadar hazırız? Öğretmen adayları perspektifinden bir inceleme. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 8(1), 1-9.
  • Gökçearslan, Ş., Solmaz, E. & Kukul, V. (2017). Mobil öğrenmeye yönelik hazirbulunuşluk ölçeği: bir uyarlama çalişmasi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 143-157.
  • Göktaş, M. & Akbudak, H. (2021). Müzik eğitiminde uzaktan eğitim sürecinde kullanılabilen mobil destekliuygulamalara genel bir bakış. Sanat ve İnsan Dergisi, 5(1), 76-85.
  • Kalkanoğlu, B. ve Serin Özparlak, Ç. (2018). Piyano eğitimi açısından mobil cihazlarda kullanılan yazılımların incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, (69), 354-363.
  • Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeylerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Kuyumcu, K., Can, A. A. & Can, U. K. (02-03 June 2021). Analysis of academic studies on mobile technologies in the field of music education in Turkey. 11th World Conference on Educational Technology Researches (WCETR-2021)’da sunuldu, Kyrenia, Cyprus (Online Virtual Conference).
  • Kürün, A. R. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının güncel müzik yazılımlarını okul şarkılarına destek amaçlı kullanmalarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Lehimler, E. & Şengül, C. (2014). Müzik yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (2), 229-246. Nart, S. (2016). Music software in the technology ıntegrated music education. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 15(2), 78-84.
  • Oğuz Namdar, A., Sarıkaya, M. & Sarıkaya, R. (2017). Drama, müzik ve görsel sanatlar derslerinde teknoloji kullanımına yönelik öğretmen görüşleri. Turkish Journal of Teacher Education, 6(1), 33-46.
  • Önder, O. & Yıldız, G. (2015). Müzik uygulamalarında tablet bilgisayar (ipad) kullanımı. Art-e, 8(15), 127-154.
  • Rialti, R., Filieri, R., Zollo, L., Bazi, S. & Ciappei, C. (2022). Assessing the relationship between gamified advertising and in-app purchases: a consumers’ benefits-based perspective. International Journal of Advertising. https://doi.org/10.1080/02650487.2022.2025735
  • Sırakaya, M. & Alsancak Sırakaya, D. (2017). Ön lisans öğrencilerinin mobil öğrenme tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty, 37(3).
  • Talan, T. (2021). Eğitimde dijitalleşme ve yeni yaklaşımlar. Efe Akademi Yayınları.
  • Tanrıverdi, M. (2011). E-Öğrenmeye Destek Amaçlı Mobil Öğrenme Uygulaması Geliştirme ve Etkilerinin İncelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Torun, F. & Dargut, T. (2015). Mobil öğrenme ortamlarında ters yüz sınıf modelinin gerçekleştirilebilirliği üzerine bir öneri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 20-29.
  • Üstün, A. B. & Düzenli Çil, B. (2022). Öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeyleri ve tutumlarının covıd-19 pandemi sürecinde incelenmesi. Educational Reflections, 6(1), 24-39. https://dergipark.org.tr/en/pub/eduref/issue/69172/1059976 (https://turkcenedemek.com/kelime/android/) Son erişim tarihi 01.06.2022
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ecehan Arslanhan 0000-0002-5022-4411

Hatice Onuray Eğilmez Bu kişi benim 0000-0002-4880-2200

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Arslanhan, E., & Onuray Eğilmez, H. (2023). Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 24-41. https://doi.org/10.17679/inuefd.1175282
AMA Arslanhan E, Onuray Eğilmez H. Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları. INUEFD. Mayıs 2023;24(1):24-41. doi:10.17679/inuefd.1175282
Chicago Arslanhan, Ecehan, ve Hatice Onuray Eğilmez. “Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi Ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Mayıs 2023): 24-41. https://doi.org/10.17679/inuefd.1175282.
EndNote Arslanhan E, Onuray Eğilmez H (01 Mayıs 2023) Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 1 24–41.
IEEE E. Arslanhan ve H. Onuray Eğilmez, “Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları”, INUEFD, c. 24, sy. 1, ss. 24–41, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1175282.
ISNAD Arslanhan, Ecehan - Onuray Eğilmez, Hatice. “Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi Ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/1 (Mayıs 2023), 24-41. https://doi.org/10.17679/inuefd.1175282.
JAMA Arslanhan E, Onuray Eğilmez H. Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları. INUEFD. 2023;24:24–41.
MLA Arslanhan, Ecehan ve Hatice Onuray Eğilmez. “Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi Ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2023, ss. 24-41, doi:10.17679/inuefd.1175282.
Vancouver Arslanhan E, Onuray Eğilmez H. Piyano Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların Analizi ve Müzik Öğretmeni Adayları Tarafından Kullanılma Durumları. INUEFD. 2023;24(1):24-41.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.