Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Multiple Intelligence as a Predictor of the Entrepreneurial Characteristics of Prospective Science Teachers

Yıl 2017, , 175 - 188, 31.12.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.335888

Öz

In recent years, one of the most notable concepts in
teacher education has been entrepreneurship. Research on entrepreneurship in
teacher education is carried out mostly in science education as a teaching
field. Therefore, it can be said that the variables affecting the entrepreneurial
characteristics of prospective science teachers should be determined. It is
assumed that one of these variables is multiple intelligence. The purpose of
this research is to determine the predictability of multiple intelligence areas
on the entrepreneurial characteristics of prospective science teachers. The
research was designed according to the correlational survey model.
"Multiple Intelligence Fields for Educators" and
"Entrepreneurship Scale for Teacher Candidates" were used as data
collection tools. The analysis of the data utilized a stepwise multiple
regression analysis. As a result of the research, it was determined that the
visual intelligence field is important predictor variable the
entrepreneurial characteristics of prospective science teachers, followed by
logical intelligence, kinesthetic intelligence, intrapersonal intelligence,
verbal intelligence and social intelligence. However, the musical intelligence
and naturalistic intelligence fields are not a statistically significant
predictor variable on the entrepreneurial characteristics of the prospective
science teachers. Empirical research can be conducted to examine the effects of
the visual intelligence based instructional processes on entrepreneurial
characteristics.

Kaynakça

  • Bacanak, A. (2013). Teachers' views about science and technology lesson effects on the development of students' entrepreneurship skills. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(1), 622-629.
  • Bolaji, O. A. (2012). Intergrating enterpreneurship education into science education: Science teachers perspectives. Journal of Science, Technology, Mathematics and Education, 8(3), 181-187.
  • Bozkurt, Ö. Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi: Başarılı girişimciler ve öğretim üyelerinden öneriler. Ankara: Detay yayıncılık. Brislin, R., Worthley, R. & Macnab, B. (2006). Cultural intelligence understanding behaviors that serve people’s goals. Group and Organization Management, 31(1), 40-55.
  • Bulut, İ., Sünkür, M.Ö., Oral, B., & İlhan, M. (2012). 8. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 161-173.
  • Demir, R., & Aybek, B. (2012). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve çoklu zekâ alanlarının incelenmesi. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 2(4), 28-40.
  • Demirel, E. T., & Tikici, M. (2010). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin beyin baskınlık analizi ile değerlendirilmesi: İnönü Üniversitesi İİ BF İşletme bölümü Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 221-253.
  • Demirel, E.T., Düşükcan, M., & Ölmez, M. (2011). Çoklu zekâ alanlarının girişimcilik davranışına etkisi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 97-105. Deveci, I. (2016b). Perceptions and competence of Turkish Pre-service Science Teachers with regard to entrepreneurship. Australian Journal of Teacher Education, 41(5), 153-170.
  • Deveci, İ. (2016a). Fen bilimleri öğretim programıyla (5-8) bütünleştirilmiş girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludag Universitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015). Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92-112.
  • Dilci, T., & Babacan, T. (2011). Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Okuma Stratejileri ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 47-64.
  • Earley, P.C., & Mosakowski, E. (2004). Cultural intelligence. Harvard business review, 82(10), 139-146.
  • Ebadi, M., & Tabe, H. (2015). The study of relationship between bodily-kinesthetic intelligence and entrepreneurship of sports managers in Azarbayejan. International Journal of Sport Studies, 5(2), 220-224.
  • European Commission, (2011). Entrepreneurship education: enabling teachers as a critical success factor. A report on Teacher Education and Training to prepare teachers for the challenge of entrepreneurship education. Final Report, Entrepreneurship Unit, Bruxelles.
  • European Commission, (2014). Entrepreneurship education: A guide for educators. Entrepreneurship 2020 Unit Directorate-General for Enterprise and Industry, European Commission, 1049 Brussels.
  • European Commission. (2015). Science education for responsible citizenship. Report to the european commission of the expert group on science education. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • European Commission, (2016). Entrepreneurship education at school in Europe. Eurydice Report. EACEA/Eurydice, Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Ferguson, George. A. and Takane, Yoshio. (1989) Statistical analysis in psychology and education, USA: Me Graw Hill Book.
  • Gardner, H. (1983). Frames of Mind. NewYork: Basic BooksInc.
  • Gardner, H. (1987). The theory of multiple intelligences. Annals of Dyslexia, 37(1), 19-35.
  • Gardner,H., & Hatch, T. (1989). Multiple intelligences go to school: Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational Researcher, 18(8), 4-9.
  • George, D. and Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference, 4th edition, Boston: Allyn & Bacon.
  • Goldstein, W. M. ve Hogarth, R. M. (1997). Judgment and decision research: Some Historical Context. (ss.64-65). Cambridge: Cambridge university press.
  • Gray, H. J., & Viens, J. (1994). The theory of multiple intelligences: understanding cognitive diversity in school. National Forum, 74(1), 22-25.
  • Kahyaoğlu, M. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin zekâ alanları ile çevreye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi types. Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 46(2), 159-178.
  • Keiser Collegiate System (2003, June). Keiser Collegiate System. Faculty Development Newsletter, 3(6), 13-15.
  • Khatoon, N. (2013). The impact of emotional intelligence on the growth of entrepreneurship. International Journal of Business Management and Research, 3(3), 1-8.
  • Kiremitci, O., & Canpolat, A. M. (2014). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının üstbilişsel farkındalık ve problem çözme becerilerini belirlemedeki rolü. Spor Bilimleri Dergisi, 25(3), 118-126.
  • Koehler, J. L (2013). Entrepreneurial teaching in creating third spaces for experiential learning: A case study of two science teachers in low-income settings. For The Degree of Doctor of Philosophy in Curriculum and Instruction In The Graduate College of the University of Illinois at Urbana-Champaign, Urbana, Illinois.
  • Korkmaz, Ö., & Mahiroğlu, A. (2007). Beyin, bellek ve öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 93-104.
  • Malekian, F., & Maleki, Z. (2012). A survey on relation between the amount of multiple intelligences (Gardner) and entrepreneurship sense among university students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 51, 891-896.
  • Mathiyazhagan, T., & Nandan, D. (2010). Survey research method. Media Mimansa, 4(1), 34-45.
  • MEB, (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nazari, R. (2012). The relationship of spatial intelligences with entrepreneurship of Isfahan sports club directors. International Journal of Sport Studies, 2(9), 449-454.
  • Nelson, K., & Nicholson-Nelson, K. (1998). Developing students’ multiple intelligences (grades K–8). New York: Scholastic.
  • Nieuwenhuizen, C. & Groenwald, D. (2004). Entrepreneurship training and education needs as determined by the brain preference profiles of successful, established entrepreneurs. In the Internationalising Entrepreneurship Education and Training Conference, July 2004. (IntEnt2004), Naples.
  • Othman, A. K., Rahman, B. A., & Abdul, M. K. B. (2012, November). The Influence of Multiple Intelligences on Entrepreneurial Orientation. Asean Entrepreneurship Conference 2012, 5-6 November, 498-507.
  • Saban, A. (2001). Çoklu zeka teorisi ve eğitim. Ankara. Nobel Yayınevi.
  • Salem, A. A. M. S. (2013). The impact of multiple intelligences-based instruction on developing speaking skills of the pre-service teachers of English. English Language Teaching, 6(9), 53-66.
  • Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development. Cambridge. MA: Harvard University Press.
  • Sıvacı, S.Y. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme becerileri ile zekâ alan profilleri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 254-271.
  • Sünkür, M. Ö., İlhan, M., & Kılıç, M. A. (2012). Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 183-200.
  • Tabachnick, B., Fidell, L. (2001). Using Multivariate Statistics. USA :Pearson Education Company.
  • Ugwu, A. I., La’ah, E., & Olotu, A. (2013). Entrepreneurship; performance indicator for innovative/skill acquisition: imperative to science and technology education (STE). World Conference on Science and Technology Education, 29 September - 3 October, Sarawak, Borneo, Malaysia.
  • Visser, B. A., Ashton, M. C., & Vernon, P. A. (2006). Beyond g: Putting multiple intelligences theory to the test. Intelligence, 34(5), 487-502.
  • Yenilmez, K., & Çalışkan, S. (2011). İlköğretim öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile yaratıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişki. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 48-63.

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu

Yıl 2017, , 175 - 188, 31.12.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.335888

Öz

Son yıllarda öğretmen eğitiminde en dikkat çeken
kavramlardan biri de girişimciliktir. Öğretmen eğitiminde girişimcilik
konusunda yürütülen araştırmaların öğretim alanı açısından en fazla fen bilimleri
eğitiminde yürütülmüş olması dikkat çekmektedir. Bu anlamda fen bilimleri
öğretmen adaylarının girişimci özelliklerini yordaması muhtemel değişkenlerin
belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu değişkenlerden birinin de çoklu zekâ alanları
olduğu varsayılmaktadır. Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmen
adaylarının çoklu zekâ alanlarının girişimci özellikleri yordama durumunu
belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Veri
toplama aracı olarak “Eğitimciler için Çoklu Zekâ Alanları Envanteri” ve
“Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde aşamalı çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda görsel zekâ alanının fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimci
özelliklerini yordama noktasında en fazla katkı sağlayan bağımsız değişken
olduğu saptanmış, bunu mantıksal zekâ, bedensel zekâ, içsel zekâ, sözel zekâ ve
sosyal zekânın alanları takip etmiştir. Bunun yanında müziksel zekâ ve doğacı zekâ
alanlarının girişimci özellikleri yordama noktasında anlamlı bir katkı
sağlamadığı belirlenmiştir. Bu sonuçlara bağlı olarak 2017 yılı fen bilimleri dersi
öğretim programında vurgulanan yaratıcılık, eleştirel düşünme, yenilikçi
düşünme vb. yaşam ve mühendislik becerilerinin girişimci özellikleri yordama
durumu incelenebilir.

Kaynakça

  • Bacanak, A. (2013). Teachers' views about science and technology lesson effects on the development of students' entrepreneurship skills. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(1), 622-629.
  • Bolaji, O. A. (2012). Intergrating enterpreneurship education into science education: Science teachers perspectives. Journal of Science, Technology, Mathematics and Education, 8(3), 181-187.
  • Bozkurt, Ö. Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi: Başarılı girişimciler ve öğretim üyelerinden öneriler. Ankara: Detay yayıncılık. Brislin, R., Worthley, R. & Macnab, B. (2006). Cultural intelligence understanding behaviors that serve people’s goals. Group and Organization Management, 31(1), 40-55.
  • Bulut, İ., Sünkür, M.Ö., Oral, B., & İlhan, M. (2012). 8. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 161-173.
  • Demir, R., & Aybek, B. (2012). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve çoklu zekâ alanlarının incelenmesi. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 2(4), 28-40.
  • Demirel, E. T., & Tikici, M. (2010). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin beyin baskınlık analizi ile değerlendirilmesi: İnönü Üniversitesi İİ BF İşletme bölümü Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 221-253.
  • Demirel, E.T., Düşükcan, M., & Ölmez, M. (2011). Çoklu zekâ alanlarının girişimcilik davranışına etkisi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 97-105. Deveci, I. (2016b). Perceptions and competence of Turkish Pre-service Science Teachers with regard to entrepreneurship. Australian Journal of Teacher Education, 41(5), 153-170.
  • Deveci, İ. (2016a). Fen bilimleri öğretim programıyla (5-8) bütünleştirilmiş girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Uludag Universitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2015). Öğretmen adaylarına yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 92-112.
  • Dilci, T., & Babacan, T. (2011). Sınıf Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Okuma Stratejileri ile Çoklu Zeka Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 47-64.
  • Earley, P.C., & Mosakowski, E. (2004). Cultural intelligence. Harvard business review, 82(10), 139-146.
  • Ebadi, M., & Tabe, H. (2015). The study of relationship between bodily-kinesthetic intelligence and entrepreneurship of sports managers in Azarbayejan. International Journal of Sport Studies, 5(2), 220-224.
  • European Commission, (2011). Entrepreneurship education: enabling teachers as a critical success factor. A report on Teacher Education and Training to prepare teachers for the challenge of entrepreneurship education. Final Report, Entrepreneurship Unit, Bruxelles.
  • European Commission, (2014). Entrepreneurship education: A guide for educators. Entrepreneurship 2020 Unit Directorate-General for Enterprise and Industry, European Commission, 1049 Brussels.
  • European Commission. (2015). Science education for responsible citizenship. Report to the european commission of the expert group on science education. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • European Commission, (2016). Entrepreneurship education at school in Europe. Eurydice Report. EACEA/Eurydice, Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Ferguson, George. A. and Takane, Yoshio. (1989) Statistical analysis in psychology and education, USA: Me Graw Hill Book.
  • Gardner, H. (1983). Frames of Mind. NewYork: Basic BooksInc.
  • Gardner, H. (1987). The theory of multiple intelligences. Annals of Dyslexia, 37(1), 19-35.
  • Gardner,H., & Hatch, T. (1989). Multiple intelligences go to school: Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational Researcher, 18(8), 4-9.
  • George, D. and Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference, 4th edition, Boston: Allyn & Bacon.
  • Goldstein, W. M. ve Hogarth, R. M. (1997). Judgment and decision research: Some Historical Context. (ss.64-65). Cambridge: Cambridge university press.
  • Gray, H. J., & Viens, J. (1994). The theory of multiple intelligences: understanding cognitive diversity in school. National Forum, 74(1), 22-25.
  • Kahyaoğlu, M. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin zekâ alanları ile çevreye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi types. Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 46(2), 159-178.
  • Keiser Collegiate System (2003, June). Keiser Collegiate System. Faculty Development Newsletter, 3(6), 13-15.
  • Khatoon, N. (2013). The impact of emotional intelligence on the growth of entrepreneurship. International Journal of Business Management and Research, 3(3), 1-8.
  • Kiremitci, O., & Canpolat, A. M. (2014). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının üstbilişsel farkındalık ve problem çözme becerilerini belirlemedeki rolü. Spor Bilimleri Dergisi, 25(3), 118-126.
  • Koehler, J. L (2013). Entrepreneurial teaching in creating third spaces for experiential learning: A case study of two science teachers in low-income settings. For The Degree of Doctor of Philosophy in Curriculum and Instruction In The Graduate College of the University of Illinois at Urbana-Champaign, Urbana, Illinois.
  • Korkmaz, Ö., & Mahiroğlu, A. (2007). Beyin, bellek ve öğrenme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 93-104.
  • Malekian, F., & Maleki, Z. (2012). A survey on relation between the amount of multiple intelligences (Gardner) and entrepreneurship sense among university students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 51, 891-896.
  • Mathiyazhagan, T., & Nandan, D. (2010). Survey research method. Media Mimansa, 4(1), 34-45.
  • MEB, (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nazari, R. (2012). The relationship of spatial intelligences with entrepreneurship of Isfahan sports club directors. International Journal of Sport Studies, 2(9), 449-454.
  • Nelson, K., & Nicholson-Nelson, K. (1998). Developing students’ multiple intelligences (grades K–8). New York: Scholastic.
  • Nieuwenhuizen, C. & Groenwald, D. (2004). Entrepreneurship training and education needs as determined by the brain preference profiles of successful, established entrepreneurs. In the Internationalising Entrepreneurship Education and Training Conference, July 2004. (IntEnt2004), Naples.
  • Othman, A. K., Rahman, B. A., & Abdul, M. K. B. (2012, November). The Influence of Multiple Intelligences on Entrepreneurial Orientation. Asean Entrepreneurship Conference 2012, 5-6 November, 498-507.
  • Saban, A. (2001). Çoklu zeka teorisi ve eğitim. Ankara. Nobel Yayınevi.
  • Salem, A. A. M. S. (2013). The impact of multiple intelligences-based instruction on developing speaking skills of the pre-service teachers of English. English Language Teaching, 6(9), 53-66.
  • Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development. Cambridge. MA: Harvard University Press.
  • Sıvacı, S.Y. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme becerileri ile zekâ alan profilleri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 254-271.
  • Sünkür, M. Ö., İlhan, M., & Kılıç, M. A. (2012). Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri ile zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 183-200.
  • Tabachnick, B., Fidell, L. (2001). Using Multivariate Statistics. USA :Pearson Education Company.
  • Ugwu, A. I., La’ah, E., & Olotu, A. (2013). Entrepreneurship; performance indicator for innovative/skill acquisition: imperative to science and technology education (STE). World Conference on Science and Technology Education, 29 September - 3 October, Sarawak, Borneo, Malaysia.
  • Visser, B. A., Ashton, M. C., & Vernon, P. A. (2006). Beyond g: Putting multiple intelligences theory to the test. Intelligence, 34(5), 487-502.
  • Yenilmez, K., & Çalışkan, S. (2011). İlköğretim öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ile yaratıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişki. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 48-63.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsa Deveci

Furkan Aydın

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Deveci, İ., & Aydın, F. (2017). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 175-188. https://doi.org/10.17679/inuefd.335888
AMA Deveci İ, Aydın F. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu. INUEFD. Aralık 2017;18(3):175-188. doi:10.17679/inuefd.335888
Chicago Deveci, İsa, ve Furkan Aydın. “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, sy. 3 (Aralık 2017): 175-88. https://doi.org/10.17679/inuefd.335888.
EndNote Deveci İ, Aydın F (01 Aralık 2017) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 3 175–188.
IEEE İ. Deveci ve F. Aydın, “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu”, INUEFD, c. 18, sy. 3, ss. 175–188, 2017, doi: 10.17679/inuefd.335888.
ISNAD Deveci, İsa - Aydın, Furkan. “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/3 (Aralık 2017), 175-188. https://doi.org/10.17679/inuefd.335888.
JAMA Deveci İ, Aydın F. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu. INUEFD. 2017;18:175–188.
MLA Deveci, İsa ve Furkan Aydın. “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 3, 2017, ss. 175-88, doi:10.17679/inuefd.335888.
Vancouver Deveci İ, Aydın F. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanlarının Girişimci Özellikleri Yordama Durumu. INUEFD. 2017;18(3):175-88.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.