Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 135 - 154, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.947690

Öz

Kaynakça

  • Aslan, Ö. Y. (2018). Fen öğretiminde argümantasyon yönteminin kullanılmasının akademik başarı, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çagdaş yaklaşımın degerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Aydoğdu Z. (2017). Argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin fene yönelik akademik başarı, motivasyon, ilgi ve tutumlarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bahçeci, E. & Orhan, A. T. (2019). Bilimsel tartışma odaklı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına, fen tutumlarına ve bilimin doğasını anlama düzeylerine etkisi. Cumhuriyet Uluslar arası Eğitim Dergisi, 8(3), 692-711.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, M. Ö. (2019). Argümantasyona dayalı fen uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Demir, T. & Gönen S. (2019). Argümantasyona dayalı öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin kuvvet, iş ve enerji ilişkisini anlamalarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi 8 (15), 23-38. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/687283
  • Demir, B. & İşleyen, T. (2019). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik başarılarına etkisi. Yyü Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1084-1109.
  • Duran, M., Doruk, M., & Kaplan, A. (2017). Argümantasyon tabanlı olasılık öğretiminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına ve kaygılarına etkililiğinin incelenmesi. Eğitimde Kuram Ve Uygulama Dergisi, 13 (1), 55-87.
  • Driver, R., Newton, P., & Osborne, J. (2000). Establishing the norms of argumentation in classrooms. Science Education, 84(3), 287–312.
  • Erkol, M., Kışoğlu, M., & Gül, Ş. (2017). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı rapor formatının öğretmen adaylarının başarılarına ve fen bilgisi laboratuvarına yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online Dergisi, 16 (2), 614-627.
  • Erduran, S., Ardaç, D., & Yakmacı G., B. (2006). Learning to teach argumentation: case studies of pre-service secondary science teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2(2), 1- 14.
  • Eroğlu, E., & Yıldırım, H. İ. (2020). Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 42-68.
  • Fettahlıoğlu, P. (2020). Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri (4. Baskı). Gülay Ekici & Meral Güven (Ed.), Argümantasyona Dayalı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı (s. 145). Ankara
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., & Hyun, H.H. (2012). How To Design And Evaluate Research İn Education (Eight Edition). New York: McGraw-Hill
  • Güler, Ç. (2016). Fen laboratuarı dersinde kullanılan “argümantasyon tabanlı bilim öğrenme” yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi ve yaklaşım hakkındaki görüşleri (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Günel M., Kabataş Memiş E., & Büyükkasap E. (2010). Yaparak yazarak bilim öğrenimi-yybö yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarısına ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 35(155), 49-62
  • İlk, A. (2019). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • İşıker, Y. (2017). Maddeyi tanıyalım ünitesinde argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve tutumlarına olan etkileri. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Kara S., Yılmaz S., & Kıngır S. (2020). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon kalite düzeylerine etkisi. Kastamonu Education Journal, 28 (3), 1253-1267.
  • Kaya, M. (2018). Argümantasyon yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Kaya, O. N., & Kılıç, Z. (2008). Etkin bir fen eğitimi için tartışmacı söylev. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (3), 89-100.
  • Kıngır S., Geban Ö., &Günel M. (2011). Öğrencilerin Kimya Derslerinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 32, 15-28.
  • Koçak, K. (2014). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının çözeltiler konusunda başarısına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı, Ankara.
  • Melanlıoğlu, D. (2014). Üstbiliş strateji eğitiminin ortaokul öğrencilerinin okuma kaygılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 107-119.
  • Osborne, J., Erduran, S. & Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science. Journal of Research in Science Teaching, 41(10), 994-1020.
  • ÖZTÜRK, İ. (2019). Argümantasyon tabanlı biyoloji laboratuvar dersinin fen bilimleri öğretmen adaylarının argümantasyon oluşturma becerilerine, akademik başarılarına ve biyoloji laboratuvar dersine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Öztürk, B., & Doymuş, K. (2018). Bir eğitim ortamı için yedi ilke ve modellerle desteklenen işbirlikli öğrenme yöntemlerinin akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (özel sayı), 1957-1976.
  • Polat, H. (2019). Argümantasyon yöntemine dayalı laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi, mantıksal düşünme becerileri ve akademik başarılarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Poock, J.R., Burke, K. A., Greenbowe, T.J., & Hand, B.M. (2007). Using the science writing heuristic in the general chemistry laboratory to improve students’ academic performance. Journal of Chemical Education, 84(8), 1371- 1379.
  • Simon, S., Erduran, S., & Osborne, J. (2006). Learning to teach argumentation: research and development in the science classroom. International Journal of Science Education, 28 (2), 235-260.
  • Türk Dil Kurumu [TDK], (2021). Türkçe Sözlük. Erişim Aralık 2021, http://tdk.gov.tr
  • Toulmin, S. (1958). The Uses of Argument. Cambridge Universty Press. Jhonnywalters.weebly.com
  • Uğurlu, S. K. (2019). Argümantasyon temelli kimya deney tasarımlarının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası konusundaki anlayışlarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Ulu, C., & Bayram, H. (2015). argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımına dayalı laboratuar etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 16(2), 316-343.
  • Uluay, G., & Aydın, A. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerine kuvvet ve hareket ünitesinin öğretilmesinde argümantasyon odaklı öğrenme sürecinin akademik başarıya etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1779-1799.
  • Ünal, Ş. , & Yıldız, K. (2016). Örnek olayların entegre edildiği argümantasyon yönteminin öğrencilerin çevre konularındaki başarı ve tutumlarına etkisi. Informal Ortamlarda Araştırma Dergisi, 1(11), 25-51.
  • Yeşildağ H. F., & Günel, M. (2013). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının dezavantajlı öğrencilerin fen bilgisi başarılarına etkisi. Elementary Education Online, 12 (4), 1056–1073. Erişim Aralık, 2019, http://ilköğretim-online.org.tr

Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi

Yıl 2022, , 135 - 154, 30.04.2022
https://doi.org/10.17679/inuefd.947690

Öz

Bu çalışmada, argümantasyonun fen bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk ve hal değişimi konularındaki başarılarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nın 1. sınıfında öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yarı deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Konuların öğretilmesi sırasında öğrencilerin seviyelerine uygun çalışma yaprakları hazırlanmıştır. Çalışmada iki grup bulunmaktadır. Gruplar deney grubu (N:23) ve kontrol grubu (N:23) olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak argümantasyona dayalı çalışma yaprakları ve akademik başarıyı ölçmek için 32 sorudan oluşan çoktan seçmeli başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi çalışmanın başında ön test, sonunda ise son test olarak kullanılmıştır. Dersler, kontrol grubu ile mevcut programa göre (düz anlatım yöntemi-geleneksel yöntem) işlenirken deney grubu ile argümantasyona dayalı etkinliklerle işlenmiştir. Uygulamanın sonunda son test uygulanarak akademik başarıdaki değişim incelenmiştir. Veriler bağımlı örneklem t-Testi ve bağımsız örneklem t-Testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda başarıda deney grubu lehine istatiksel ve pratikte anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmüştür. Bu sonuçtan yola çıkarak çalışmamızda Fen Bilimleri dersinde argümantasyon yönteminin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada, geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Bu açıdan Eğitim programlarında fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitimleri sürecinde argümantasyona dayalı etkinliklerle öğrenim yapılmasının ve öğretmenlere fen derslerinde argümantasyon yönteminin uygulanabileceği ortamların sunulmasının bu yöntemden daha çok yararlanılarak akademik başarıyı arıttırabileceği görüşündeyiz.

Kaynakça

  • Aslan, Ö. Y. (2018). Fen öğretiminde argümantasyon yönteminin kullanılmasının akademik başarı, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çagdaş yaklaşımın degerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Aydoğdu Z. (2017). Argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin fene yönelik akademik başarı, motivasyon, ilgi ve tutumlarına etkisinin incelenmesi (Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bahçeci, E. & Orhan, A. T. (2019). Bilimsel tartışma odaklı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına, fen tutumlarına ve bilimin doğasını anlama düzeylerine etkisi. Cumhuriyet Uluslar arası Eğitim Dergisi, 8(3), 692-711.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, M. Ö. (2019). Argümantasyona dayalı fen uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Demir, T. & Gönen S. (2019). Argümantasyona dayalı öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin kuvvet, iş ve enerji ilişkisini anlamalarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi 8 (15), 23-38. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/687283
  • Demir, B. & İşleyen, T. (2019). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik başarılarına etkisi. Yyü Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1084-1109.
  • Duran, M., Doruk, M., & Kaplan, A. (2017). Argümantasyon tabanlı olasılık öğretiminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına ve kaygılarına etkililiğinin incelenmesi. Eğitimde Kuram Ve Uygulama Dergisi, 13 (1), 55-87.
  • Driver, R., Newton, P., & Osborne, J. (2000). Establishing the norms of argumentation in classrooms. Science Education, 84(3), 287–312.
  • Erkol, M., Kışoğlu, M., & Gül, Ş. (2017). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı rapor formatının öğretmen adaylarının başarılarına ve fen bilgisi laboratuvarına yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online Dergisi, 16 (2), 614-627.
  • Erduran, S., Ardaç, D., & Yakmacı G., B. (2006). Learning to teach argumentation: case studies of pre-service secondary science teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2(2), 1- 14.
  • Eroğlu, E., & Yıldırım, H. İ. (2020). Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 42-68.
  • Fettahlıoğlu, P. (2020). Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri (4. Baskı). Gülay Ekici & Meral Güven (Ed.), Argümantasyona Dayalı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı (s. 145). Ankara
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E., & Hyun, H.H. (2012). How To Design And Evaluate Research İn Education (Eight Edition). New York: McGraw-Hill
  • Güler, Ç. (2016). Fen laboratuarı dersinde kullanılan “argümantasyon tabanlı bilim öğrenme” yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi ve yaklaşım hakkındaki görüşleri (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Günel M., Kabataş Memiş E., & Büyükkasap E. (2010). Yaparak yazarak bilim öğrenimi-yybö yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarısına ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 35(155), 49-62
  • İlk, A. (2019). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • İşıker, Y. (2017). Maddeyi tanıyalım ünitesinde argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve tutumlarına olan etkileri. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Kara S., Yılmaz S., & Kıngır S. (2020). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon kalite düzeylerine etkisi. Kastamonu Education Journal, 28 (3), 1253-1267.
  • Kaya, M. (2018). Argümantasyon yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Kaya, O. N., & Kılıç, Z. (2008). Etkin bir fen eğitimi için tartışmacı söylev. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (3), 89-100.
  • Kıngır S., Geban Ö., &Günel M. (2011). Öğrencilerin Kimya Derslerinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 32, 15-28.
  • Koçak, K. (2014). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının çözeltiler konusunda başarısına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Anabilim Dalı, Ankara.
  • Melanlıoğlu, D. (2014). Üstbiliş strateji eğitiminin ortaokul öğrencilerinin okuma kaygılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 107-119.
  • Osborne, J., Erduran, S. & Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science. Journal of Research in Science Teaching, 41(10), 994-1020.
  • ÖZTÜRK, İ. (2019). Argümantasyon tabanlı biyoloji laboratuvar dersinin fen bilimleri öğretmen adaylarının argümantasyon oluşturma becerilerine, akademik başarılarına ve biyoloji laboratuvar dersine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Öztürk, B., & Doymuş, K. (2018). Bir eğitim ortamı için yedi ilke ve modellerle desteklenen işbirlikli öğrenme yöntemlerinin akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (özel sayı), 1957-1976.
  • Polat, H. (2019). Argümantasyon yöntemine dayalı laboratuvar etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi, mantıksal düşünme becerileri ve akademik başarılarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Poock, J.R., Burke, K. A., Greenbowe, T.J., & Hand, B.M. (2007). Using the science writing heuristic in the general chemistry laboratory to improve students’ academic performance. Journal of Chemical Education, 84(8), 1371- 1379.
  • Simon, S., Erduran, S., & Osborne, J. (2006). Learning to teach argumentation: research and development in the science classroom. International Journal of Science Education, 28 (2), 235-260.
  • Türk Dil Kurumu [TDK], (2021). Türkçe Sözlük. Erişim Aralık 2021, http://tdk.gov.tr
  • Toulmin, S. (1958). The Uses of Argument. Cambridge Universty Press. Jhonnywalters.weebly.com
  • Uğurlu, S. K. (2019). Argümantasyon temelli kimya deney tasarımlarının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası konusundaki anlayışlarına etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Ulu, C., & Bayram, H. (2015). argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımına dayalı laboratuar etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 16(2), 316-343.
  • Uluay, G., & Aydın, A. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerine kuvvet ve hareket ünitesinin öğretilmesinde argümantasyon odaklı öğrenme sürecinin akademik başarıya etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1779-1799.
  • Ünal, Ş. , & Yıldız, K. (2016). Örnek olayların entegre edildiği argümantasyon yönteminin öğrencilerin çevre konularındaki başarı ve tutumlarına etkisi. Informal Ortamlarda Araştırma Dergisi, 1(11), 25-51.
  • Yeşildağ H. F., & Günel, M. (2013). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının dezavantajlı öğrencilerin fen bilgisi başarılarına etkisi. Elementary Education Online, 12 (4), 1056–1073. Erişim Aralık, 2019, http://ilköğretim-online.org.tr
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saliha Doğan Bu kişi benim 0000-0001-8211-6995

Özlem Çankaya 0000-0002-7407-2352

Nilay Aydoğan 0000-0002-5510-7804

Funda Okuşluk 0000-0002-1334-4043

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Doğan, S., Çankaya, Ö., Aydoğan, N., Okuşluk, F. (2022). Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 135-154. https://doi.org/10.17679/inuefd.947690
AMA Doğan S, Çankaya Ö, Aydoğan N, Okuşluk F. Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi. INUEFD. Nisan 2022;23(1):135-154. doi:10.17679/inuefd.947690
Chicago Doğan, Saliha, Özlem Çankaya, Nilay Aydoğan, ve Funda Okuşluk. “Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk Ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 1 (Nisan 2022): 135-54. https://doi.org/10.17679/inuefd.947690.
EndNote Doğan S, Çankaya Ö, Aydoğan N, Okuşluk F (01 Nisan 2022) Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 1 135–154.
IEEE S. Doğan, Ö. Çankaya, N. Aydoğan, ve F. Okuşluk, “Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi”, INUEFD, c. 23, sy. 1, ss. 135–154, 2022, doi: 10.17679/inuefd.947690.
ISNAD Doğan, Saliha vd. “Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk Ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/1 (Nisan 2022), 135-154. https://doi.org/10.17679/inuefd.947690.
JAMA Doğan S, Çankaya Ö, Aydoğan N, Okuşluk F. Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi. INUEFD. 2022;23:135–154.
MLA Doğan, Saliha vd. “Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk Ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, 2022, ss. 135-54, doi:10.17679/inuefd.947690.
Vancouver Doğan S, Çankaya Ö, Aydoğan N, Okuşluk F. Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi. INUEFD. 2022;23(1):135-54.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.