BibTex RIS Kaynak Göster

THE LEVELS OF ENGLISH TEACHERS AT PRIMARY SCHOOLS TO EMPLOY MATERIALS AND ACTIVITIES BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY MALATYA SAMPLE

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 15, 169 - 187, 01.06.2008

Öz

This study aims at investigating the levels of English teachers to employ materials and activities based on multiple intelligences theory by some variables The population comprises 176 English teachers from 80 primary schools in Malatya city center during 2006 2007 The participants are 102 English teachers from 32 primary schools chosen randomly A scale developed by the researcher was used as the medium The data was analyzed using frequency percentage t test ANOVA and LSD analysis Results showed English teachers utilize multiple intelligences theory at moderate level and cannot devote balanced importance to intelligence types Moreover no significant difference was observed in terms of gender the program of graduation and seniority while there was a significant difference in terms of type of school in favor of private schools

Kaynakça

  • Armstrong, T. (1994). Multiple intelligences in the classroom. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Armstrong T (2000) Multiple intelligences in the classroom Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development, s.2. Erişim: http://site.ebrary.com/lib/inonu/Doc?id=10044795&ppg=13
  • Bümen, N. (2005) Çoklu Zekâ Kuramı ve Eğitim. (Editör) Demirel, Ö. Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: PegemA Yayıncılık 1-38;
  • Campbell, B. (1991). Multiple Intelligences in the Classroom. The Learning Revolution
  • Winter, Page 12. Erişim: http://www.context.org/ICLIB/IC27/ Campbell.htm.
  • Christison, M.A. ve Kennedy, D. (1999). Multiple intelligences:Theory and practice in adult ESL. (ERIC Digest Number: ED441350).
  • Demirel, Ö. (1998). Developing Integrated Skills through Multiple Intelligences in EFL classrooms. 5th Integrated Skills Conference American University in Cairo, Mısır.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S., ve Yağcı, E. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara:Pegema Yayıncılık.
  • Gardner, H. (1997). Multiple intelligences as a partner in school improvement. Educational Leadership, 55(1), 20-21.
  • Gardner, H. (1999). Çoklu zekâ ve Howard Gardner’la söyleşli. İstanbul:Enka Okulları Yayınları.
  • Gardner, H., ve Hatch, T. (1989). Multiple intelligences go to school:Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational Researcher. 15(8), 4-9.
  • Gibson, B.P. ve Govendo, B. L. (1999) Encouraging contrastive behavior in Middle school classrooms:A multiple-intelligence Approach. Intervention in school and clinic. 35(1), pages 16-22.
  • Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. England:Longman.
  • Hopper, B. ve Hurry, P. (2000). Learning the MI Way:The Effects on Students'. Learning of Using the 26-32, December 2000.
  • Theory of Multiple. Pastoral Care in Education. 18(4)
  • Karadeniz, N.G. (2006). Çoklu Zekâ kuramı tabanlı öğretimin Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerindeki başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Program Geliştirme ve Öğretim Anabilim Dalı, Isparta.
  • MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2006) İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • Oran, E. (2006) “Çoklu zekâ teorisi uygulanan bir dil sınıfında öğrencilerin eğitim ortamı algıları”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Muğla.
  • Sarıçoban, A. (2006) Instructional Technologies and Material Design for Foreign Language Teaching. Ankara:Anı Yayıncılık
  • Şen, M. (2006) “Çoklu zekâ kuramına göre yapılan İngilizce derslerinin öğrencilerin güdülenmesi, etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dilbilim Anabilim Dalı Yabancı dil öğretimi bilim dalı, Ankara. Ankara Üniversitesi
  • Yılmaz, G. ve Fer, S. (2003) Çok yönlü zekâ alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, 235–245.

İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 15, 169 - 187, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramına dayalı materyal ve
etkinlik kullanma düzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaçla 2006-2007
eğitim-öğretim yılında Malatya şehir merkezinde 80 ilköğretim okulunda çalışan 176 İngilizce
öğretmeni araştırmanın evreni olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini random örnekleme
yoluyla seçilen 32 ilköğretim okulunda çalışan 102 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Veri
toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde
frekans, yüzde, t-testi, varyans ve LSD analizlerinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak İngilizce
öğretmenlerinin ÇZ kuramını orta düzeyde kullandıkları ve zekâ türleri arasında dengeli bir
dağılım sağlayamadıkları bulunmuştur. Ayrıca ÇZ kuramına dayalı materyal ve etkinlik
kullanma düzeyleri karşılaştırıldığında cinsiyet, mezuniyet ve kıdem değişkenleri açısından
manidar farka rastlanmamış, okul türü açısından özel okullar lehine manidar bir farka
rastlanmıştır.

Kaynakça

  • Armstrong, T. (1994). Multiple intelligences in the classroom. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Armstrong T (2000) Multiple intelligences in the classroom Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development, s.2. Erişim: http://site.ebrary.com/lib/inonu/Doc?id=10044795&ppg=13
  • Bümen, N. (2005) Çoklu Zekâ Kuramı ve Eğitim. (Editör) Demirel, Ö. Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: PegemA Yayıncılık 1-38;
  • Campbell, B. (1991). Multiple Intelligences in the Classroom. The Learning Revolution
  • Winter, Page 12. Erişim: http://www.context.org/ICLIB/IC27/ Campbell.htm.
  • Christison, M.A. ve Kennedy, D. (1999). Multiple intelligences:Theory and practice in adult ESL. (ERIC Digest Number: ED441350).
  • Demirel, Ö. (1998). Developing Integrated Skills through Multiple Intelligences in EFL classrooms. 5th Integrated Skills Conference American University in Cairo, Mısır.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S., ve Yağcı, E. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara:Pegema Yayıncılık.
  • Gardner, H. (1997). Multiple intelligences as a partner in school improvement. Educational Leadership, 55(1), 20-21.
  • Gardner, H. (1999). Çoklu zekâ ve Howard Gardner’la söyleşli. İstanbul:Enka Okulları Yayınları.
  • Gardner, H., ve Hatch, T. (1989). Multiple intelligences go to school:Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational Researcher. 15(8), 4-9.
  • Gibson, B.P. ve Govendo, B. L. (1999) Encouraging contrastive behavior in Middle school classrooms:A multiple-intelligence Approach. Intervention in school and clinic. 35(1), pages 16-22.
  • Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. England:Longman.
  • Hopper, B. ve Hurry, P. (2000). Learning the MI Way:The Effects on Students'. Learning of Using the 26-32, December 2000.
  • Theory of Multiple. Pastoral Care in Education. 18(4)
  • Karadeniz, N.G. (2006). Çoklu Zekâ kuramı tabanlı öğretimin Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerindeki başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Program Geliştirme ve Öğretim Anabilim Dalı, Isparta.
  • MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2006) İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • Oran, E. (2006) “Çoklu zekâ teorisi uygulanan bir dil sınıfında öğrencilerin eğitim ortamı algıları”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Muğla.
  • Sarıçoban, A. (2006) Instructional Technologies and Material Design for Foreign Language Teaching. Ankara:Anı Yayıncılık
  • Şen, M. (2006) “Çoklu zekâ kuramına göre yapılan İngilizce derslerinin öğrencilerin güdülenmesi, etkisi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dilbilim Anabilim Dalı Yabancı dil öğretimi bilim dalı, Ankara. Ankara Üniversitesi
  • Yılmaz, G. ve Fer, S. (2003) Çok yönlü zekâ alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, 235–245.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihat Şad Bu kişi benim

Sabahattin Arıbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Şad, N., & Arıbaş, S. (2008). İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 169-187.
AMA Şad N, Arıbaş S. İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). INUEFD. Haziran 2008;9(15):169-187.
Chicago Şad, Nihat, ve Sabahattin Arıbaş. “İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, sy. 15 (Haziran 2008): 169-87.
EndNote Şad N, Arıbaş S (01 Haziran 2008) İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 15 169–187.
IEEE N. Şad ve S. Arıbaş, “İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”, INUEFD, c. 9, sy. 15, ss. 169–187, 2008.
ISNAD Şad, Nihat - Arıbaş, Sabahattin. “İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/15 (Haziran 2008), 169-187.
JAMA Şad N, Arıbaş S. İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). INUEFD. 2008;9:169–187.
MLA Şad, Nihat ve Sabahattin Arıbaş. “İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ)”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 15, 2008, ss. 169-87.
Vancouver Şad N, Arıbaş S. İLKÖĞRETİM İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI MATERYAL VE ETKİNLİK KULLANMA DÜZEYLERİ (MALATYA İLİ ÖRNEĞİ). INUEFD. 2008;9(15):169-87.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.