BibTex RIS Kaynak Göster

EFFICACY OF THE TEACHERS COMMITTEE MEETINGS BASED ON TEACHERS? VIEWS

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 15, 55 - 74, 01.06.2008

Öz

This study intends to determine the efficacy of teachers? committee meetings based on the views of high school teachers To realize this aim ?Teachers Committee Meeting Evaluation Scale? developed by the researchers was given to a total of 276 high school teachers F=105 M=171 According to the results it was found that the teachers evaluated these meetings moderately effective It was also found that teachers? views did not differ significantly in terms of gender teaching field service duration school type and work year in current school However they were significantly different in terms of teacher population in the school In another words as teacher population in a school increases the efficacy of the meetings tend to decrease

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Açıkgöz, K. (1994). Eğitimde etkili yönetici davranışları. İzmir.
  • Alutto; J. A. ve. Belasco, J. A. (1972). A typology for participation in organizational decision making. Administrative Science Quarterly, 17(1), 117–125.
  • Aytürk, N. (1999). Yönetim sanatı. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Barker, A. (1999). 30 Dakikada toplantıya hazırlanma. (Çev. S. Yarmalı). İstanbul: Damla Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum.(2. Basım). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Celep, C. (1996).Okullarda işbirlikçi karar verme ve yöneticinin rolü. Eğitim Yönetimi. 2(1), 49–57.
  • Conley, S. (1991). Review of research on teacher participation in school decision making. Review of Research in Education, Vol(17), 225–266.
  • Çeçen, A. R. (2006). Duyguları yönetme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(26), 101–113.
  • Çelik, K. (1997). İlköğretimde karara katılmada öğretmenler kurulu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demirtaş, H. ve Güneş, H. (2002). Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirtaş, H. ve Cömert, M. (2006). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının ertkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Malatya ili örneği. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(25), 96–108.
  • Dönmez, B. (2004a). Bir eğitim kurumu olarak okul. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dönmez, B. (2004b). Sosyal bir sistem olarak sınıf ve sınıfın öğrenme iklimi. M. Şişman & S. Turan (Ed.), Sınıf Yönetimi (s. 43–62). Ankara: Öğreti, Pegem A Yayıncılık.
  • Dunsing, R. J. (1986). Toplantı sanatı. (Çev. F. Dilber). İstanbul: İlgi Yayınları.
  • Güneş, H. ve Demirtaş, H. (2001). Okullarda etkili toplantı yönetimi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. Sayı:72(Ekim-Aralık).
  • Hoy, W. K. ve Tarter, C. J. (1993). A normative theory of participative decision making in schools. Journal of Educational Administration, 31(3), 4-19.
  • Kaya, A. (2005). Çocuklar için yalnızlık ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Araştırmaları, 5(19), 220–237.
  • MEB. (1994). Lise ve ortaokullar yönetmeliği: Resmi Gazete, Sayı 11868.
  • MEB. (2003). İlköğretim kurumları yönetmeliği: Resmi Gazete, Sayı 25212.
  • Küçük, M. Ayvacı H.ve Ş., Altıntaş, A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Malatya.
  • Özdemir, S. ve Cemaloğlu, N. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme ve Karara Katılma. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 146
  • Özden, Y. (1996). Okullarda katılmalı yönetim. Eğitim Yönetimi, 2 (3 ), 427–438.
  • Sarpkaya, R. (1996). Liselerde yönetime katılmada öğretmenler kurulunun etkililiği hakkında öğretmen ve yöneticilerin algı ve beklentileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Scott, M. (1997). Zaman yönetimi. (Çev. A. Ç. Çelik). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Thomsett, M. C. (1997). Toplantı sanatı. (Çev. D. Demiray). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (1997). Okul yönetimine katılmada öğretmenler kurulunun etkililiği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • White, R. E. (1998). Daha iyi nasıl takım lideri. (Çev. A. İçmen). İstanbul: Timaş Yayınları.

ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 15, 55 - 74, 01.06.2008

Öz

Bu araştırmada, liselerdeki “Öğretmenler Kurulu” toplantılarının etkililiğinin
öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ortaöğretim
kurumlarında çalışmakta olan 105’i kadın, 171’i erkek olmak üzere toplam 276
öğretmene, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmenler Kurulu Değerlendirme
Ölçeği” uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırma kapsamına alınan
öğretmenlerin, kurul toplantılarını genel olarak orta düzeyde etkili olarak
değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin
öğretmen görüşleri cinsiyet, branş, kıdem, görev yapılan okulun türü ve çalışılan okuldaki
toplam hizmet süresi değişkenleri açısından farklılaşmazken, okuldaki öğretmen sayısı
değişkeni açısından farklılaşmaktadır. Öğretmenler, okuldaki öğretmen sayısı arttıkça
kurul toplantılarının etkililiğinin azaldığını ifade etmektedirler.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Açıkgöz, K. (1994). Eğitimde etkili yönetici davranışları. İzmir.
  • Alutto; J. A. ve. Belasco, J. A. (1972). A typology for participation in organizational decision making. Administrative Science Quarterly, 17(1), 117–125.
  • Aytürk, N. (1999). Yönetim sanatı. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Barker, A. (1999). 30 Dakikada toplantıya hazırlanma. (Çev. S. Yarmalı). İstanbul: Damla Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum.(2. Basım). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Celep, C. (1996).Okullarda işbirlikçi karar verme ve yöneticinin rolü. Eğitim Yönetimi. 2(1), 49–57.
  • Conley, S. (1991). Review of research on teacher participation in school decision making. Review of Research in Education, Vol(17), 225–266.
  • Çeçen, A. R. (2006). Duyguları yönetme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(26), 101–113.
  • Çelik, K. (1997). İlköğretimde karara katılmada öğretmenler kurulu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demirtaş, H. ve Güneş, H. (2002). Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirtaş, H. ve Cömert, M. (2006). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının ertkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Malatya ili örneği. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(25), 96–108.
  • Dönmez, B. (2004a). Bir eğitim kurumu olarak okul. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dönmez, B. (2004b). Sosyal bir sistem olarak sınıf ve sınıfın öğrenme iklimi. M. Şişman & S. Turan (Ed.), Sınıf Yönetimi (s. 43–62). Ankara: Öğreti, Pegem A Yayıncılık.
  • Dunsing, R. J. (1986). Toplantı sanatı. (Çev. F. Dilber). İstanbul: İlgi Yayınları.
  • Güneş, H. ve Demirtaş, H. (2001). Okullarda etkili toplantı yönetimi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. Sayı:72(Ekim-Aralık).
  • Hoy, W. K. ve Tarter, C. J. (1993). A normative theory of participative decision making in schools. Journal of Educational Administration, 31(3), 4-19.
  • Kaya, A. (2005). Çocuklar için yalnızlık ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Araştırmaları, 5(19), 220–237.
  • MEB. (1994). Lise ve ortaokullar yönetmeliği: Resmi Gazete, Sayı 11868.
  • MEB. (2003). İlköğretim kurumları yönetmeliği: Resmi Gazete, Sayı 25212.
  • Küçük, M. Ayvacı H.ve Ş., Altıntaş, A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Malatya.
  • Özdemir, S. ve Cemaloğlu, N. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme ve Karara Katılma. Milli Eğitim Dergisi. Sayı 146
  • Özden, Y. (1996). Okullarda katılmalı yönetim. Eğitim Yönetimi, 2 (3 ), 427–438.
  • Sarpkaya, R. (1996). Liselerde yönetime katılmada öğretmenler kurulunun etkililiği hakkında öğretmen ve yöneticilerin algı ve beklentileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Scott, M. (1997). Zaman yönetimi. (Çev. A. Ç. Çelik). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Thomsett, M. C. (1997). Toplantı sanatı. (Çev. D. Demiray). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (1997). Okul yönetimine katılmada öğretmenler kurulunun etkililiği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • White, R. E. (1998). Daha iyi nasıl takım lideri. (Çev. A. İçmen). İstanbul: Timaş Yayınları.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Demirtaş Bu kişi benim

Mehmet Üstüner Bu kişi benim

Niyazi Özer Bu kişi benim

Melike Cömert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N., Cömert, M. (2008). ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 55-74.
AMA Demirtaş H, Üstüner M, Özer N, Cömert M. ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. INUEFD. Haziran 2008;9(15):55-74.
Chicago Demirtaş, Hasan, Mehmet Üstüner, Niyazi Özer, ve Melike Cömert. “ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, sy. 15 (Haziran 2008): 55-74.
EndNote Demirtaş H, Üstüner M, Özer N, Cömert M (01 Haziran 2008) ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 15 55–74.
IEEE H. Demirtaş, M. Üstüner, N. Özer, ve M. Cömert, “ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, INUEFD, c. 9, sy. 15, ss. 55–74, 2008.
ISNAD Demirtaş, Hasan vd. “ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/15 (Haziran 2008), 55-74.
JAMA Demirtaş H, Üstüner M, Özer N, Cömert M. ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. INUEFD. 2008;9:55–74.
MLA Demirtaş, Hasan vd. “ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 15, 2008, ss. 55-74.
Vancouver Demirtaş H, Üstüner M, Özer N, Cömert M. ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. INUEFD. 2008;9(15):55-74.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.