This study intends to determine the efficacy of teachers? committee meetings based on the views of high school teachers To realize this aim ?Teachers Committee Meeting Evaluation Scale? developed by the researchers was given to a total of 276 high school teachers F=105 M=171 According to the results it was found that the teachers evaluated these meetings moderately effective It was also found that teachers? views did not differ significantly in terms of gender teaching field service duration school type and work year in current school However they were significantly different in terms of teacher population in the school In another words as teacher population in a school increases the efficacy of the meetings tend to decrease
Teachers committee meetings effective meeting high school teachers
Bu araştırmada, liselerdeki “Öğretmenler Kurulu” toplantılarının etkililiğinin
öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ortaöğretim
kurumlarında çalışmakta olan 105’i kadın, 171’i erkek olmak üzere toplam 276
öğretmene, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmenler Kurulu Değerlendirme
Ölçeği” uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırma kapsamına alınan
öğretmenlerin, kurul toplantılarını genel olarak orta düzeyde etkili olarak
değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin
öğretmen görüşleri cinsiyet, branş, kıdem, görev yapılan okulun türü ve çalışılan okuldaki
toplam hizmet süresi değişkenleri açısından farklılaşmazken, okuldaki öğretmen sayısı
değişkeni açısından farklılaşmaktadır. Öğretmenler, okuldaki öğretmen sayısı arttıkça
kurul toplantılarının etkililiğinin azaldığını ifade etmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 15 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.