Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

IS THE COURSE ‘EFFECTIVE COMMUNICATION’ EFFICIENT CONSULTANT CANDIDATES’ ATTITUDES TOWARD BODY LANGUAGE?

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 22 - 30, 31.12.2016

Öz

Education is a one of the areas where face to face communication takes place, and includes many verbal and non-verbal factors of communication. Body language is a non-verbal factor which provides support from the visual aspects to verbal communication and consolidate what is said when it is used in an appropriate and efficient manner. There is a significant influence of the lecturer who uses his body language efficiently on students; having high motivation, and following the lecture without getting bored encourages efficient and productive communication between lecturer and learners.The aim of this study is to determine the perceptions of Girne American University Faculty of Education, Department of Guidance and Counseling Students on the body language use of faculty members and lecturers. A descriptive survey is carried out in this research. The survey is applied to Girne American University Faculty of Education in the 2014-2015 academic year studying 1st, and 4th grade students. Data were collected by “Body Language Attitude Scale” developed by Gökçeli (2013). In the questionnaire that was developed to measure attitudes towards body language of academics for students, there is an open-ended statement and 35 items are located. The resulting data will be analyzed with SPSS 20.0 software package and in statistical analysis; percentage (%), t-test (t), one way Anova and Chi-Square Test are used. In considering the results of the analysis it was found that with or without effective communications education students` attitudes to instructors` body language are negative.

Kaynakça

  • Baltaş, Z., & Baltaş, A. (2014). Bedenin Dili. (48.basım). İstanbul: RemziKitabevi. (ilkbasım 1992)
  • Çalışkan, N., & Yeşil, R. (2005). Eğitim Sürecinde Öğretmenin Beden Dili. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 199-207
  • Bulut, M., Özerbaş, M. A., & Usta, E. (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. AhiEvran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültes iDergisi (KEFAD), 6(1), 123-135
  • Yazıcı, H. (2011). Kişilerarası İlişkilerde Sözsüz İletişim, A. Kaya (Ed.) Kişilerarası İlişkiler ve Etkiliİletişim. 3. Baskı, PegemAkademi, Ankara
  • Gökçeli, S. (2013). Lise Öğrencilerinin Öğretmenlerin Beden Diline Yönelik Tutumları: Adana-Kozan Fatih Anadolu Lisesi Örneklemi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi ÖzelSayısı, Yıl: 6, Sayı: 11, Ocak. (2013)
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 22 - 30, 31.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Baltaş, Z., & Baltaş, A. (2014). Bedenin Dili. (48.basım). İstanbul: RemziKitabevi. (ilkbasım 1992)
  • Çalışkan, N., & Yeşil, R. (2005). Eğitim Sürecinde Öğretmenin Beden Dili. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 199-207
  • Bulut, M., Özerbaş, M. A., & Usta, E. (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. AhiEvran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültes iDergisi (KEFAD), 6(1), 123-135
  • Yazıcı, H. (2011). Kişilerarası İlişkilerde Sözsüz İletişim, A. Kaya (Ed.) Kişilerarası İlişkiler ve Etkiliİletişim. 3. Baskı, PegemAkademi, Ankara
  • Gökçeli, S. (2013). Lise Öğrencilerinin Öğretmenlerin Beden Diline Yönelik Tutumları: Adana-Kozan Fatih Anadolu Lisesi Örneklemi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi ÖzelSayısı, Yıl: 6, Sayı: 11, Ocak. (2013)
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Gülay Asıt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Asıt, G. (2016). IS THE COURSE ‘EFFECTIVE COMMUNICATION’ EFFICIENT CONSULTANT CANDIDATES’ ATTITUDES TOWARD BODY LANGUAGE?. International Online Journal of Primary Education, 5(2), 22-30.

 Creative Commons Licenses

mceclip0-43bf150298f9613a4c817c567db8d92d.png


All articles published in International Online Journal of Primary Education's content is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).


mceclip1.png          mceclip2.png        mceclip3.png


Free counters!


(Counter start: February 28, 2021)