Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Attitudes Toward Technology for Class Teacher Candidates

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 7, 31.12.2017

Öz

Today, rapidly
developing technology is used intensively in the education process. For this
reason, it is very important to determine the attitudes of the classroom
teachers who are teachers of the future to the technology. The study universe
of the research for this purpose constitutes the class teacher candidates who
are studying at Muğla Sıtkı Koçman University. It constitutes the sample of the
151 class teacher candidates selected by the appropriate sampling method in the
specified stage. The "Technology Attitude Scale" developed by Aydın
and Karaa (2013) was used as a data collection tool in order to determine the
attitudes of primary school teachers towards technology.  As a result of the research which was
designed with cross-sectional screening model, it was found that male teacher
candidates had higher holding towards technology, and possessing personal
computer had no effect on holding on to technology. However, it has been found
that those who use personal computers for 6 years or more have developed a
higher attitude toward technology than those who have spent less time and never
used personal computers.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Aksüt, M., Keyvanoğlu, A. ve Balıkçı, Ç. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilişim Teknolojilerine İlişkin Görüşleri. Akdeniz Bilişim Konferansı, 1011-1016.
  • Aydın, F. ve Karaa, F. N. (2013). Öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: ölçek geliştirme çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(4), 103-118.
  • Bakioğlu, B., Alkış Küçükaydın, M., Karamustafaoğlu, O., Uluçınar Sağır, Ş., Akman, E., Ersanlı, E. ve Çakır, R. (2015). Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalık düzeyi, problem çözme becerileri ve teknoloji tutumlarının incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 22-33.
  • Bozcan, E.Ü. (2010). Eğitim öğretim faaliyetlerinde teknoloji kullanımı, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(4). Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. ve Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11 (2), 273-291.
  • Çakır, H. (2011). Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(40), 1-9.
  • Dargut, T. Ve Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2, 28–41.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın.
  • Metin, M., Birişçi, S. ve Coşkun, K. (2013). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1345-1364.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2017). Fen Bilimleri Dersi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • Örün, Ö., Orhan, D., Dönmez, P., ve Kurt, A. A. (2015). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri ve teknoloji tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 65-76.
  • Özarslan, M., Çetin, G. ve Sarıtaş T. (2013). Biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 85-100.
  • Şimşek, Ü ve Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. Journal of Human Sciences 13(1), 632-649.
  • Türk Dil Kurumu. (2017). Güncel Türkçe sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.59ea94a84d89c2.27170338 adresinden 01.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, A. E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 276-286.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. ve Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105-118.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 7, 31.12.2017

Öz

Günümüzde hızla
gelişen teknoloji, eğitim sürecinde de yoğunlukla kullanılmaktadır. Bu sebeple
geleceğin öğretmenleri olan sınıf öğretmeni adaylarının teknolojiye yönelik
tutumlarının tespit edilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu amaç doğrultusunda
araştırmanın çalışma evrenini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde öğrenim
görmekte olan sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Belirtilen evrenden
uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 151 sınıf öğretmeni adayı araştırmanın
örneklemini oluşturmaktadır. Sınıf Öğretmeni adaylarının teknolojiye yönelik
tutumlarını belirlemek amacıyla Aydın ve Karaa (2013) tarafından geliştirilmiş
olan “Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği” veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Kesitsel tarama modeli ile desenlenmiş olan araştırma sonucunda
erkek öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik daha yüksek tutuma sahip
oldukları, kişisel bilgisayara sahip olmanın teknolojiye yönelik tutuma etki
etmediği ancak 6 yıl ve üzerinde kişisel bilgisayar kullananların daha az süre
kullanmış olanlara ve hiç kişisel bilgisayar kullanmamış olanlara göre
teknolojiye yönelik daha yüksek tutum geliştirdiği tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Aksüt, M., Keyvanoğlu, A. ve Balıkçı, Ç. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilişim Teknolojilerine İlişkin Görüşleri. Akdeniz Bilişim Konferansı, 1011-1016.
  • Aydın, F. ve Karaa, F. N. (2013). Öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: ölçek geliştirme çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(4), 103-118.
  • Bakioğlu, B., Alkış Küçükaydın, M., Karamustafaoğlu, O., Uluçınar Sağır, Ş., Akman, E., Ersanlı, E. ve Çakır, R. (2015). Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalık düzeyi, problem çözme becerileri ve teknoloji tutumlarının incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 22-33.
  • Bozcan, E.Ü. (2010). Eğitim öğretim faaliyetlerinde teknoloji kullanımı, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(4). Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. ve Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11 (2), 273-291.
  • Çakır, H. (2011). Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(40), 1-9.
  • Dargut, T. Ve Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2, 28–41.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın.
  • Metin, M., Birişçi, S. ve Coşkun, K. (2013). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1345-1364.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2017). Fen Bilimleri Dersi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara.
  • Örün, Ö., Orhan, D., Dönmez, P., ve Kurt, A. A. (2015). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri ve teknoloji tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 65-76.
  • Özarslan, M., Çetin, G. ve Sarıtaş T. (2013). Biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 85-100.
  • Şimşek, Ü ve Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. Journal of Human Sciences 13(1), 632-649.
  • Türk Dil Kurumu. (2017). Güncel Türkçe sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.59ea94a84d89c2.27170338 adresinden 01.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, A. E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 276-286.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. ve Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105-118.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Özdemir 0000-0001-9694-2497

İmra Taç 0000-0002-6374-6315

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, U., & Taç, İ. (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. International Primary Education Research Journal, 1(1), 1-7.