Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 122 - 137, 28.06.2020

Öz

Bu çalışmada öğretmen adaylarının Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inançlarının demografik özellikleriyle olan ilişkisi incelenmiştir. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışma 2019 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesinde öğrenimine devam eden 75 öğretmen adayının gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklem t- testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre göre katılımcıların Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inançları cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Bölüme göre karşılaştırmalar incelendiğinde BÖTE öğrencilerinin Matematik öğrencilerine göre daha yüksek Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancına sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca 4. sınıf öğrencilerinin 1. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancına sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanımı öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET July 2003-(2)
  • Altınok, S., Yükseltürk, E., Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşler. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, Vol 6 No 1 (2017), 1-8
  • Atıcı, B., Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim’10- XII.
  • Birişçi, S., Kul, Ü., Aksu, Z., Akaslan, D. ve Çelik, S. (2018). Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancı belirlemeye yönelik ölçek (W2öyiö) geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(8).
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Akademik Bilişim 2013 – XV.
  • Elmas, R.,Geban, Ö. (2012). 21. yüzyıl öğretmenleri için Web 2.0 araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1).
  • Kokoç, M., Erdoğdu, F. ve Çakıroğlu, Ü. (2016). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının e-içerik geliştirme becerileri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. ERPA İnternational Congresses On Education 2016, 2-4 June
  • Özarslan, M., Kubat, B., Bay, Ö.F. (2007). Uzaktan eğitim için entegre ofis dersinin web abanlı içeriğinin geliştirilmesi ve üretilmesi. Akademik Bilişim’07- IX.
  • Polat, E. (2014). Öğretmen adaylarının FATİH Projesi çerçevesinde e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Tuncer, M., Tanaş, R. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 6, Haziran 2011, s. 222-232
  • Yıldız, H., Saritepeci, M., & Seferoglu, S. S. (2013). FATİH projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkıları: ISTE öğretmen standartlarına göre bir değerlendirme [A study on the contributions of the in-service training activities within the scope of FATIH project to teachers' professional growth in reference to ISTE teachers' standards]. Hacettepe University Journal of Education, 375-392.
  • Yılmaz, M., Gerçek, C., Köseoğlu, P., Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi biyoloji öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:30, s. 278-287
  • Yurdakul, B., Uslu, Ö., Çakar, E. ve Yıldız, D.G. (2014). Web tabanlı içerik geliştirme mesleki gelişim programının değerlendirilmesi. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(4).

The Investigation of Pre-Service Teachers' Web 2.0 Practical Content Development Self-Efficacy Belief

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 122 - 137, 28.06.2020

Öz

In this study, the relationship between pre-service teachers' Web 2.0, Practical content development self-efficacy beliefs and demographic characteristics was investigated. This study, which uses the relational screening method, was executed in 2019 with the voluntary participation of 75 pre-service teachers who continue their training at the Ereğli Education Faculty at Necmettin Erbakan University. Independent sample t-test and one-way ANOVA tests were used in the analysis of the data obtained from this study. According to the results, there was no difference between the participants' web 2.0 practical content development self-efficacy beliefs accordance with gender. It is concluded that computer and instructional technology students have higher self-efficacy beliefs in Web 2.0 speed content development than Mathematics students. Grade 4 students have reached the conclusion that they have a higher level of belief in "Web 2.0 rapid content development self-efficacy" compared to grade 1 students.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanımı öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET July 2003-(2)
  • Altınok, S., Yükseltürk, E., Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşler. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, Vol 6 No 1 (2017), 1-8
  • Atıcı, B., Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim’10- XII.
  • Birişçi, S., Kul, Ü., Aksu, Z., Akaslan, D. ve Çelik, S. (2018). Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancı belirlemeye yönelik ölçek (W2öyiö) geliştirme çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(8).
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Akademik Bilişim 2013 – XV.
  • Elmas, R.,Geban, Ö. (2012). 21. yüzyıl öğretmenleri için Web 2.0 araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1).
  • Kokoç, M., Erdoğdu, F. ve Çakıroğlu, Ü. (2016). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının e-içerik geliştirme becerileri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. ERPA İnternational Congresses On Education 2016, 2-4 June
  • Özarslan, M., Kubat, B., Bay, Ö.F. (2007). Uzaktan eğitim için entegre ofis dersinin web abanlı içeriğinin geliştirilmesi ve üretilmesi. Akademik Bilişim’07- IX.
  • Polat, E. (2014). Öğretmen adaylarının FATİH Projesi çerçevesinde e-içerik geliştirme becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Tuncer, M., Tanaş, R. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 6, Haziran 2011, s. 222-232
  • Yıldız, H., Saritepeci, M., & Seferoglu, S. S. (2013). FATİH projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkıları: ISTE öğretmen standartlarına göre bir değerlendirme [A study on the contributions of the in-service training activities within the scope of FATIH project to teachers' professional growth in reference to ISTE teachers' standards]. Hacettepe University Journal of Education, 375-392.
  • Yılmaz, M., Gerçek, C., Köseoğlu, P., Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi biyoloji öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:30, s. 278-287
  • Yurdakul, B., Uslu, Ö., Çakar, E. ve Yıldız, D.G. (2014). Web tabanlı içerik geliştirme mesleki gelişim programının değerlendirilmesi. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(4).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Memnune Eser 0000-0002-2614-1034

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 20 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eser, M. (2020). Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Instructional Technology and Lifelong Learning, 1(1), 122-137.