Bu çalışmada öğretmen adaylarının Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inançlarının demografik özellikleriyle olan ilişkisi incelenmiştir. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışma 2019 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesinde öğrenimine devam eden 75 öğretmen adayının gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklem t- testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre göre katılımcıların Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inançları cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Bölüme göre karşılaştırmalar incelendiğinde BÖTE öğrencilerinin Matematik öğrencilerine göre daha yüksek Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancına sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca 4. sınıf öğrencilerinin 1. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inancına sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi
In this study, the relationship between pre-service teachers' Web 2.0, Practical content development self-efficacy beliefs and demographic characteristics was investigated. This study, which uses the relational screening method, was executed in 2019 with the voluntary participation of 75 pre-service teachers who continue their training at the Ereğli Education Faculty at Necmettin Erbakan University. Independent sample t-test and one-way ANOVA tests were used in the analysis of the data obtained from this study. According to the results, there was no difference between the participants' web 2.0 practical content development self-efficacy beliefs accordance with gender. It is concluded that computer and instructional technology students have higher self-efficacy beliefs in Web 2.0 speed content development than Mathematics students. Grade 4 students have reached the conclusion that they have a higher level of belief in "Web 2.0 rapid content development self-efficacy" compared to grade 1 students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2020 |
Submission Date | May 7, 2020 |
Acceptance Date | June 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |