Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Web 2.0 Araçlarının İlkokul Seviyesinde Kullanım Alanları

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 75 - 110, 30.06.2021
https://doi.org/10.52911/itall.938122

Öz

Gelişen teknoloji ve sağladığı fırsatlar bütün alanlarda olduğu gibi eğitim alanında birçok yenilik getirmektedir. Bunun sonucunda da eğitimde dijital dönüşüm kaçınılmaz hale gelmektedir. Dönüşümün eğitim ortamında sağladığı önemli yeniliklerden birisi de web 2.0 araçlarıdır. Hayatın her alanında kullanılan web 2.0 araçları, öğretmenler tarafından, birçok konuda işe koşulabilir. Web 2.0 araçları öğrencilerde etkili ve eğlenceli bir öğrenmeye yardımcı olan, teknolojik okuryazarlık düzeylerini olumlu etkileyen, motivasyonlarını artıran öğretmenlere de ders planlama, etkinlikleri uygulama, zenginleştirme, kaydetme, değerlendirme gibi öğretmeyi kolaylaştıran teknoloji bir uygulamadır. Bu çalışmada ilkokul seviyesinde yararlanılabilecek 15 kategoride 38 web 2.0 aracı belirlenmiş ve bu web araçları tanıtılarak kullanım yerleri ve kullanım şekillerine yer verilmiştir. Ayrıca her bir kategori içindeki web 2.0 araçları belirlenen kriterlere göre karşılaştırılmıştır. Yapılan bu çalışma ile web 2.0 araçlarının daha iyi tanınmasına ve eğitim ortamlarında daha aktif kullanılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ajjan, H., &Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. The Internet and Higher Education, 11(2), 71-80.
  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz- yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education JITTE, 6, 1.
  • Anderson, P. (2007). What is Web 2.0? Ideas, Technologies and implications for education. JISC, Technology & Standards Watch, Feb. 2007.
  • Conole, G., &Alevizou, P. (2010). A literaturere view of the use of web 2.0 tools in higher education. http://www.heacademy.ac.uk/assets/EvidenceNet/Conole_Alevizou_2010.pdf
  • Deperlioğlu, Ö. veKöse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri,10-12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi.
  • Elmas, R., &Geban, Ö. (2012). Web 2.0 tools for 21st century teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Google Formlar. (2021). Formlar. 20 Nisan 2021 tarihinde https://www.google.com/forms/about/ adresinden erişilmiştir.
  • Heafner, T., &Friedman, A. (2008). Wikis and constructivism in secondary social studies: Fostering a deeper understanding. Computers in the Schools, 25(3/4), 288-302.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1)
  • Korucu, A.T. ve Çakır, H. (2015). Dinamik web teknolojilerine ile geliştirilen işbirlikli öğrenme ortamını kullanan öğretmen adaylarının görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2015(19), 221-254.
  • McLoughlin, C., & Lee, M. J. (2007). Social software and participatory learning: pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings as cilite Singapore, pp. 664-675
  • O’Reilly T. (2007). What is web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Communications & Strategies, 65(Jan), 17-37.
  • O’Reilly, T., (2005). “What is Web 2.0: Design patterns and business model for the next generation of software”, O’Reilly Media. http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/ 2005/09/30/whatis-web-20.html
  • Yuen, S. C. Y., Yaoyuneyong, G., & Yuen, P. K. (2011). Perceptions, interest, and use: Teachers and web2.0 tools in education. International Journal of Technology in Teaching & Learning, 7(2), 109-123.

Usage Areas of Web 2.0 Tools at Primary School Level

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 75 - 110, 30.06.2021
https://doi.org/10.52911/itall.938122

Öz

The developing technology and the opportunities that it provides, bring many innovations in educational field as in all fields. As a result, digital transformation in education becomes inevitable. One of the important innovations provided by the transformation in the educational environment is web 2.0 tools. Due to the Covid 19 epidemic, distance education has revealed the importance of digital education tools. Web 2.0 tools can be employed by teachers at every stage of the learning and teaching process. Web 2.0 can be employed by teachers in many subjects. Web 2.0 tools are a technology application that helps students to learn effectively and enjoyably, positively affects their technological literacy level, and makes it easier to teach teachers such as lesson planning, implementation, enrichment, recording and evaluation. In this study, 38 web 2.0 tools were determined in 15 categories that can be used at primary school level and by introducing these web tools, their usage areas were included. In addition, web 2.0 tools in each category were compared according to the specified criterias. It is thought that this study will contribute to the better recognition of web 2.0 tools and their more active use in educational environments.

Kaynakça

  • Ajjan, H., &Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. The Internet and Higher Education, 11(2), 71-80.
  • Akkoyunlu, B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz- yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education JITTE, 6, 1.
  • Anderson, P. (2007). What is Web 2.0? Ideas, Technologies and implications for education. JISC, Technology & Standards Watch, Feb. 2007.
  • Conole, G., &Alevizou, P. (2010). A literaturere view of the use of web 2.0 tools in higher education. http://www.heacademy.ac.uk/assets/EvidenceNet/Conole_Alevizou_2010.pdf
  • Deperlioğlu, Ö. veKöse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri,10-12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi.
  • Elmas, R., &Geban, Ö. (2012). Web 2.0 tools for 21st century teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Google Formlar. (2021). Formlar. 20 Nisan 2021 tarihinde https://www.google.com/forms/about/ adresinden erişilmiştir.
  • Heafner, T., &Friedman, A. (2008). Wikis and constructivism in secondary social studies: Fostering a deeper understanding. Computers in the Schools, 25(3/4), 288-302.
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1)
  • Korucu, A.T. ve Çakır, H. (2015). Dinamik web teknolojilerine ile geliştirilen işbirlikli öğrenme ortamını kullanan öğretmen adaylarının görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2015(19), 221-254.
  • McLoughlin, C., & Lee, M. J. (2007). Social software and participatory learning: pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings as cilite Singapore, pp. 664-675
  • O’Reilly T. (2007). What is web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Communications & Strategies, 65(Jan), 17-37.
  • O’Reilly, T., (2005). “What is Web 2.0: Design patterns and business model for the next generation of software”, O’Reilly Media. http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/ 2005/09/30/whatis-web-20.html
  • Yuen, S. C. Y., Yaoyuneyong, G., & Yuen, P. K. (2011). Perceptions, interest, and use: Teachers and web2.0 tools in education. International Journal of Technology in Teaching & Learning, 7(2), 109-123.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Celalettin Çelebi 0000-0002-2189-6403

Hasan Satırlı Bu kişi benim 0000-0003-0576-2293

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 29 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelebi, C., & Satırlı, H. (2021). Web 2.0 Araçlarının İlkokul Seviyesinde Kullanım Alanları. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(1), 75-110. https://doi.org/10.52911/itall.938122

Cited By