Bu araştırma, özel yetenekli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin yapay zekâ okuryazarlığı ve yapay zekâya yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunu belirlemeyi ve sonuçları bazı değişkenlere gore incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma, kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 107 bilim ve sanat merkezi (BİLSEM) öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler, Yapay Zekâ Okuryazarlığı Ölçeği ve Yapay Zekâya Yönelik Genel Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin genel olarak yapay zekâ okuryazarlığı ve yapay zekâya yönelik tutumlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Cinsiyet karşılaştırmalarında, erkek öğretmenlerin yapay zekâ okuryazarlığı ve tutumlarının kadın öğretmenlerden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yaş, mesleki deneyim, BİLSEM'de çalışma süresi, eğitim seviyesi ve branş gibi diğer değişkenlerin yapay zekâ okuryazarlığı ve tutum üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamıştır. Sonuç olarak, özel yetenekli öğrencilerle çalışan öğretmenlerin yapay zekâya ilişkin bilgi ve tutumlarının genel olarak olumlu olduğu, ancak cinsiyet farklılıklarının bulunduğu görülmüştür. Bu nedenle, öğretmenlerin yapay zekâ eğitimi ve profesyonel gelişim fırsatlarına erişimlerinin artırılması, özellikle kadın öğretmenlerin teknolojiye yönelik bilgi ve tutumlarının geliştirilmesi önerilmektedir.
Yapay zeka Yapay zeka okuryazarlığı Yapay zekaya yönelik tutum Özel yeteneklilerle çalışan öğretmenler BİLSEM
This research aimed to determine the level of artificial intelligence literacy and attitudes towards artificial intelligence of teachers working with gifted students and to examine the results according to some variables. The study was conducted with the participation of 107 science and art center (BİLSEM) teachers selected by convenience sampling method. Data were collected using the Artificial Intelligence Literacy Scale and the General Attitude Towards Artificial Intelligence Scale. The findings show that teachers generally have high levels of artificial intelligence literacy and attitudes towards artificial intelligence. In gender comparisons, it was found that male teachers had higher AI literacy and attitudes than female teachers. Other variables such as age, professional experience, working time in BİLSEM, education level and branch did not have a significant effect on artificial intelligence literacy and attitude. As a result, it was observed that the knowledge and attitudes of teachers working with gifted students towards artificial intelligence were generally positive, but there were gender differences. Therefore, it is recommended that teachers' access to artificial intelligence training and professional development opportunities should be increased and especially female teachers' knowledge and attitudes towards technology should be improved.
Artificial intelligence Artificial intelligence literacy Attitude towards artificial intelligence Teachers working with gifted students BİLSEM
Thanks for your support.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | September 17, 2024 |
Acceptance Date | November 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |