Research Article
BibTex RIS Cite

TEMEL SANAT EĞİTİMİ DERSİNİN KOMPOZİSYON, STRÜKTÜR VE SOYUTLAMA KONULARI DÂHİLİNDE HEYKEL EĞİTİMİNE KATKILARI

Year 2018, Issue: 9, 505 - 526, 12.12.2018

Abstract

Sanat eğitimi verilen fakültelerde, temel eğitim bölümleri tarafından genellikle her bölüme ortak bir müfredatla uygulanan temel sanat eğitimi dersi, ülkemizde tartışmalı bir konudur. Kimi zaman temel eğitim bölümleri kapatılır ve ders müfredattan kaldırılır; kimi zaman ise belirli bir dayanağı olmayan rastlantısal uygulamalarla karşılaşılır. Bu makale tartışmalı olan bu dersin gerekliliğini ve burada heykel özelinde olmakla birlikte aslında bütün görsel sanat dallarına katkı sağlayan yönleri bulunduğunu göstermek amacını taşımaktadır. Makalede, temel sanat eğitimi dersinin kompozisyon, strüktür ve soyutlama konuları bağlamında heykel eğitimindeki etkileri ve üç boyutlu uygulamalarda temel alınabilecek yaklaşımlar incelenmiştir. Temel Sanat Eğitimi alan bir öğrenci, çalışmalarını, gözlem-analiz-sentez yöntemi içerisinde, rastlantıya yer bırakmadan, tasarım öğeleri ve ilkeleri açısından sağlam bir zemine oturtabilecek ve biçim oluşturma yöntemlerini kavrayarak, form üretimi sırasında neden, niçin, nasıl gibi sorulara cevap verebilecektir. Bu cevaplar oldukça önemlidir; çünkü form tesadüfî bir şey değildir. Bilinçli bir tasarım süreci gerektirmektedir ve bu süreç temel eğitim bölümünün müfredatında yer almaktadır.

References

  • İnternet
  • İnternet Erişim Tarihi: 01.12.2017 / http://www.psikolojisozlugu.com/gestalt-gestalt) İnternet Erişim Tarihi: 03. 12.2017/ http://faculty.smcm.edu/lnscheer/lecture%20web%20pages/208open/open.html)
  • Kitaplar
  • Antmen, Ahu. 2008. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul:Sel Yayıncılık Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, 2. Cilt, 1997, İstanbul: YEM Yayın
  • Rickey, George. 1995. Construktivism Origins and Evolution, yayın yeri: George Braziller Inc,Artun, Ali ve Esra Çavuşoğlu (derleyen), 2017. Bauhaus Modernleşmenin Tasarımı: Türkiye’de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi Ve Bauhaus, İstanbul: İletişim.
  • Martin, John L., Ben Nicholson, and Naum Gabo. 1971. Circle: international survey of constructive art, London: Faber and Faber. Savaş, Remzi, Modelaj, 1977 Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.
  • Thompson, George. İnsanın Özü, 1976. çev. Celal Üster, Payel Yayınevi Makaleler Atalay, Rahmi. 2007. "Brancusi’nin Özelinde Heykel Sanatında Soyutlama", Anadolu Sanat.

CONTRIBUTIONS OF THE BASIC ART EDUCATION COURSE TO THE SCULPTURE EDUCATION WITHIN COMPOSITION, STRUCTURE AND ABSTRACTION SUBJECTS

Year 2018, Issue: 9, 505 - 526, 12.12.2018

Abstract

In art education faculties, the basic art education course, which is applied  by the basic education departments usually with a common curriculum, is a controversial issue in our country. Sometimes basic education departments are closed and the course is removed from schools’ curriculum; and sometimes random applications are encountered, which do not have a definite foundation. This paper is aimed to demonstrate the necessity of this controversial course; and in addition to being specific to the sculpture here, in fact, the course has aspects contributing to all branches of the visual arts. In this paper, within the context of composition, structure and abstraction subjects, the effects of the basic art education course to the sculpture education and possible methods, which can be taken as basis in three dimensional applications, have been examined. A student taking Basic Art Education will be able to situate his/her work without leaving any room to coincidence in a robust foundation, in terms of design elements and principles, within the observation-analysis-synthesis method and during the form production he/she will be able to answer questions, such as “why and how”, while understanding the methods of forming. These answers are very important; because the form is not a coincidence. A conscious design process is required and this process is included in the curriculum of the basic education department.

References

  • İnternet
  • İnternet Erişim Tarihi: 01.12.2017 / http://www.psikolojisozlugu.com/gestalt-gestalt) İnternet Erişim Tarihi: 03. 12.2017/ http://faculty.smcm.edu/lnscheer/lecture%20web%20pages/208open/open.html)
  • Kitaplar
  • Antmen, Ahu. 2008. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul:Sel Yayıncılık Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, 2. Cilt, 1997, İstanbul: YEM Yayın
  • Rickey, George. 1995. Construktivism Origins and Evolution, yayın yeri: George Braziller Inc,Artun, Ali ve Esra Çavuşoğlu (derleyen), 2017. Bauhaus Modernleşmenin Tasarımı: Türkiye’de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi Ve Bauhaus, İstanbul: İletişim.
  • Martin, John L., Ben Nicholson, and Naum Gabo. 1971. Circle: international survey of constructive art, London: Faber and Faber. Savaş, Remzi, Modelaj, 1977 Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu.
  • Thompson, George. İnsanın Özü, 1976. çev. Celal Üster, Payel Yayınevi Makaleler Atalay, Rahmi. 2007. "Brancusi’nin Özelinde Heykel Sanatında Soyutlama", Anadolu Sanat.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER/ARTICLES
Authors

Demet Deniz Dülger This is me

Publication Date December 12, 2018
Submission Date December 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 9

Cite

Chicago Dülger, Demet Deniz. “TEMEL SANAT EĞİTİMİ DERSİNİN KOMPOZİSYON, STRÜKTÜR VE SOYUTLAMA KONULARI DÂHİLİNDE HEYKEL EĞİTİMİNE KATKILARI”. Art - Sanat, no. 9 (December 2018): 505-26.