BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 61 Sayı: 1, 239 - 259, 04.10.2011

Öz

Kaynakça

  • George C.H. The Protestant Mind of The English Reformation 1570-1640, Princeton University Press New Jersey 1961.
  • Green R.W. Protestantism and Capitalism : The Weber Thesis and It‟s Critics D.C. Heath and Company Boston 1959.
  • Kitch M.J. Capitalism and The Reformation Longmans London 1967
  • O‟brain G. An Essay on the Economic Effects of the Reformation Augustus M. Kelley Publishers New York 1970.
  • Sombart W. The Quintessence of Capitalism Howard Fertig New York 1967.
  • Tawney R.H. Religion and the Rise of Capitalism Penguin Books 1980.
  • Türkdoğan O. Max Weber İstanbul-1985.
  • Ury J. Bilim Olarak Sosyal Teori Ankara-1994.
  • Ülgener S.F. Dünü ve Bu Günü ile Zihniyet ve Din İstanbul-1981.
  • Weber Max The Protestant Ethic And The Spirit of Capitalism, George Allen and Unwin London 1984.
  • “ “ The Sociology of Religion Methuen Press London 1964.
  • “ “ General Economic History Free Press Glencoe New York 195.

MAX WEBER'İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ

Yıl 2011, Cilt: 61 Sayı: 1, 239 - 259, 04.10.2011

Öz

Orta çağ Katolikleri, zaman zaman aşai rabbani ayini ve törenlerinde lütfa
nail olunduğuna inanmışlardır. Bu gibi ayinsel törenler, yalnızca Tanrı lütfünün
işareti ve vaadi sayılmamış, bununla birlikte inananın ruhani kurtuluşunu da
garanti etmiştir. Çünkü bu inanç, günahlarından dolayı pişmanlık duyan erkek
veya kadının, doğrudan Tanrı’ya yönelmeyi öğretmek yerine, günahlarını itiraf
edeceği bir insana gitmesini telkin etmektedir. Bu kişinin, Tanrının aracısı veya
şefaatçisi olduğuna inanılmaktadır. Orta çağın Katolik asketikizmi, sadece yalın
bir ilke olarak dünyadan kopup uzaklaşma demektir, insanlar arasında dünyevi
çalışmanın reddedilmesiyle ifadesini bulur, parasal kazanç peşinde koşulmasının
da kınanmasını gerektirir. Manastır hayatının asketik idealleri, bu dünyaya,
ekonomik kurumlara ve bireyci maksatlara karşıdır. Orta çağ filozoflarının
köktenci inanca dayanan temel önermesi, paranın verimsiz olduğu ve gelirin ya da
servetin bir kaynağı olamayacağı yargısını içermekteydi. Borç para karşılığında
fazla paranın alınması, bu nedenle, kendi içinde adil değildir ve herkes için de
öldürücü bir günahkârlıktır. Çünkü alınan her fazladan para, olmayanın alınması
demek olduğu için, bu eşitsizliğe yol açmakta ve adalete aykırı düşmektedir

Kaynakça

  • George C.H. The Protestant Mind of The English Reformation 1570-1640, Princeton University Press New Jersey 1961.
  • Green R.W. Protestantism and Capitalism : The Weber Thesis and It‟s Critics D.C. Heath and Company Boston 1959.
  • Kitch M.J. Capitalism and The Reformation Longmans London 1967
  • O‟brain G. An Essay on the Economic Effects of the Reformation Augustus M. Kelley Publishers New York 1970.
  • Sombart W. The Quintessence of Capitalism Howard Fertig New York 1967.
  • Tawney R.H. Religion and the Rise of Capitalism Penguin Books 1980.
  • Türkdoğan O. Max Weber İstanbul-1985.
  • Ury J. Bilim Olarak Sosyal Teori Ankara-1994.
  • Ülgener S.F. Dünü ve Bu Günü ile Zihniyet ve Din İstanbul-1981.
  • Weber Max The Protestant Ethic And The Spirit of Capitalism, George Allen and Unwin London 1984.
  • “ “ The Sociology of Religion Methuen Press London 1964.
  • “ “ General Economic History Free Press Glencoe New York 195.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşat Akalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 61 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akalın, K. (2011). MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası, 61(1), 239-259.
AMA Akalın K. MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası. Ekim 2011;61(1):239-259.
Chicago Akalın, Kürşat. “MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ”. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası 61, sy. 1 (Ekim 2011): 239-59.
EndNote Akalın K (01 Ekim 2011) MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası 61 1 239–259.
IEEE K. Akalın, “MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ”, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası, c. 61, sy. 1, ss. 239–259, 2011.
ISNAD Akalın, Kürşat. “MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ”. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası 61/1 (Ekim 2011), 239-259.
JAMA Akalın K. MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası. 2011;61:239–259.
MLA Akalın, Kürşat. “MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ”. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası, c. 61, sy. 1, 2011, ss. 239-5.
Vancouver Akalın K. MAX WEBER’İN İKTİSAT SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN YORUMUNDA ORTA ÇAĞIN KATOLİK ASKETİKİZMİNDEN KOPUŞ. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası. 2011;61(1):239-5.