BibTex RIS Cite

BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Year 2012, Volume: 41 Issue: 1, 0 - , 22.10.2012

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, bir bilgi dönüştürme modeli olan SECI Modelinin açıklanması ve modeli oluşturan dört alt boyutun bilgi yönetimi performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışma kapsamında gerçekleştirilen araştırma, hizmet sektöründe faaliyet gösteren sekiz farklı firmada çalışanlar arasından seçilen örneklem ile gerçekleştirilmiştir.

 

Bu araştırma kapsamında SECI Modeli'nin alt boyutlarını ve çalışanların bilgi yönetimi performans algılarını ölçen iki farklı ölçek kullanılmıştır. Ölçek yardımı ile elde edilen veriler kullanılarak SECI modeli'nin alt boyutları ayrı ayrı analiz edilmiştir. Aynı zamanda boyutların bilgi yönetimi performansı üzerindeki etkileri analiz edilerek açıklanmıştır.

 

Yürütülen araştırma sonucunda hizmet sektöründe çalışan iş görenlerin bilgi dönüştürmenin dört farklı boyutunda gösterdikleri performans ortaya koyulmuş; ayrıca söz konusu boyutların üç tanesinin bilgi yönetimi performansı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. SECI Modeli'nin alt boyutlarından biri olan bilginin birleştirilmesi boyutu ile bilgi yönetimi performansı arasında anlmalı bir ilişki bulunamamıştır.

Year 2012, Volume: 41 Issue: 1, 0 - , 22.10.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Halil Zaim This is me

Gökhan Seçgin This is me

Publication Date October 22, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 41 Issue: 1

Cite

APA Zaim, H., & Seçgin, G. (2012). BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 41(1).
AMA Zaim H, Seçgin G. BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. October 2012;41(1).
Chicago Zaim, Halil, and Gökhan Seçgin. “BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41, no. 1 (October 2012).
EndNote Zaim H, Seçgin G (October 1, 2012) BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41 1
IEEE H. Zaim and G. Seçgin, “BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 41, no. 1, 2012.
ISNAD Zaim, Halil - Seçgin, Gökhan. “BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41/1 (October 2012).
JAMA Zaim H, Seçgin G. BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;41.
MLA Zaim, Halil and Gökhan Seçgin. “BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 41, no. 1, 2012.
Vancouver Zaim H, Seçgin G. BİLGİ YÖNETİMİNDE BİLGİ DÖNÜŞTÜRME VE SECI MODELİ : HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;41(1).