Yükseköğretimde cinsiyete göre devam oranı farkı dünya genelinde yaygın bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu fark zamana ve ülkelerin gelişmişlik düzeyine göre azalmasına karşın hala önemini korumaktadır.
Çalışmada, AB ülkelerinde yükseköğretimde cinsiyete göre kayıt oranı farkının anlamlılığı, 2014 yılı Dünya Bankası Veri tabanı verileri kullanılarak istatistiksel olarak incelenmiştir.
Çalışmada elde edilen temel sonuç, AB ülkelerinde yükseköğretimde cinsiyete göre kayıt oranı farkı kızların lehine olarak istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.
Sonuç olarak, sürdürülebilir sosyal, ekonomik ve politik gelişme ve toplusal refah için yükseköğrenimde cinsiyete göre okul kayıt oranı farkının en aza indirilmesi için stratejiler ve politikalar geliştirilmesi hayati olduğu açık bir durumdur.
Yükseköğretimde cinsiyete göre devam oranı farkı dünya genelinde yaygın bir
sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu fark zamana ve ülkelerin gelişmişlik
düzeyine göre azalmasına karşın hala önemini korumaktadır.
Çalışmada, AB ülkelerinde yükseköğretimde cinsiyete göre kayıt oranı
farkının anlamlılığı, 2014 yılı Dünya Bankası Veri tabanı verileri kullanılarak
istatistiksel olarak incelenmiştir.
Çalışmada elde edilen temel sonuç, AB ülkelerinde yükseköğretimde cinsiyete
göre kayıt oranı farkı kızların lehine olarak istatistiksel olarak anlamlı
bulunmuştur.
Sonuç olarak, sürdürülebilir sosyal, ekonomik ve politik gelişme ve
toplusal refah için yükseköğrenimde cinsiyete göre okul kayıt oranı farkının en
aza indirilmesi için stratejiler ve politikalar geliştirilmesi hayati olduğu
açık bir durumdur.
The gender gap in college enrollment in the mean is historically observed widespread throughout the world. This gap remains as a serious problem despite the decrease from the past to the present day.
In this study, it is statistically tested according to the World Bank database whether for the gender gap in college enrollment in EU countries is valid.
As a result of the statistical analyzes and tests in the study, it was determined that the gender gap in college enrollment in EU countries in favor of the girls is valid.
As result, it is clear that it is vital to develop strategies and policies in order to minimize the gender gap in college enrollment for achieving sustainable social, economic and political development and social welfare.
The
gender gap in college enrollment in the mean is
historically observed widespread throughout the world. This gap remains as a
serious problem despite the decrease from the past to the present day.
In this study, it is statistically tested according to the
World Bank database whether for the gender gap in college enrollment in EU countries
is valid.
As a result of the statistical analyzes and tests in the
study, it was determined that the gender gap in college enrollment in EU countries
in favor of the girls is valid.
As result, it is clear that it is vital to develop strategies
and policies in order to minimize the gender gap in college enrollment for
achieving sustainable social, economic and political development and social
welfare.
Higher Education The gender gap in college enrollment EU countries
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 14 |