Globalization has brought up a rapid evolution in the whole world. Fields having the greatest impact on this rapid evolution are brand, fashion and music. This evolution has grown up ever so much that nearly all the world is slipping into a unique culture. The media lacking an auditing mechanism and the supranational capitals has an important share in this course of events. It is rated useful to handle this subject with national policies and master plans. Particularly it is vital for the sake of the Turkish youth which is gradually becoming more unemployed and purposeless. With the perspective of conciousness of national membership representing the honiogeous public area culture, youth groups should be supported to be organized and their motivation should be increased.
Küreselleşme tüm dünyada hızlı bir değişimi gündeme gelirdi. Bu hızlı değişime etki eden en önemli alanlar marka, moda ve müzik olarak karşımıza çıktı. Bu süreç öylesine hızlı gelişti ki tüm dünya adeta ve neredeyse tek kültüre doğru kaymaktadır. Bunda denetimsiz medyanın ve özellikle ulıısüstü sermayelerin büyük payı vardır. Türkiye gibi sorunları olan bir ülkede bu konunun ulusal bir politika ve master planlamalarla ele alınması yararlı görülmektedir. Özellikle giderek artan işsiz ve hedefsiz bir durumdaki Türk gençliği için bu kaçınılmazdır. Homojen "ortak alan" olması gereken Türk kültürünü temsil eden ulusal mensubiyet bilinci çerçevesinde gençlik gruplarının örgütleşmclcri desteklenmeli ve katmadeğer oluşturabilecek projelere yönelik motivasyonları mutlaka arttırılmalıdır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 39 |