BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL

Yıl 2011, Sayı: 43, 53 - 70, 26.12.2011

Öz

Erkal'ın sosyolojinin konusu ve metodu üzerine görüşleri açıklandıktan sonra onun küreselleşme, milletleşme ve çağdaşlaşma konusundaki görüş ve önerileri üzerinde durulmuştur. Mustafa Erkal, sosyal olay ve olguların açıklanmasında tarihî metodu, bütüncü yaklaşımı ve itibarîlik ilkesini savunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Bütüncü Yaklaşım, Tarihi Metot, Determinizm, İtibarilik, Küreselleşme, Milletleşme, Çağdaşlaşma.
 


ABSTRACT
 
 
 
In this article it is explained that Mustafa Erkal's thoughts about the matter of sociology and its method, later his thoughts and proposals on globalization, nation-building and to become contemporary. Mustafa Erkal defends historical methods, holistic approach and the principle of relativism on the explanation of social phenomena and social fact.
 

Key Words: Holistic Approach, Historical Method, Determinism, Relativism, Globalization, Nation- building, To Become Contemporary.

Kaynakça

  • BALOĞLU, Filiz(2008)., “Mustafa Ersen Erkal”, Türkiye’de Sosyoloji: İsimler
  • Eserler II, Der. Çağatay M. Özdemir, Ankara: Siyasal Basın Yayın Dağıtım, s.667- ERKAL, Mustafa E. (1984)., Sosyal Meselelerimiz ve Sosyal Değişme, İstanbul, Mayaş.
  • ERKAL, Mustafa E. (1992)., İktisadi Kalkınmanın Kültür Temelleri, İlaveli 3. bs,
  • İstanbul: Kuşak Ofset. ERKAL, Mustafa E. (2003)., Merkez Binanın Penceresinden, İstanbul, Derin.
  • ERKAL, Mustafa E. (2007)., Yol Ayrımındaki Ülke, İstanbul: Derin.
  • ERKAL, Mustafa E. (2009)., Sosyoloji (Toplumbilimi), İlaveli 14. bs, İstanbul, Der.
  • ERKAL, Mustafa E. (2010)., Etnik Tuzak Kimlik ve Açılımlar, İstanbul, Derin.
  • FINDIKOĞLU, Ziyaeddin F. (1944)., “Modern Bir İçtimaiyat Telakkisi Etrafında”,
  • Millet Mecmuası, S. 24, Nisan 1944, s. 364–365.
  • FINDIKOĞLU, Ziyaeddin F. (1955)., Ziya Gökalp İçin Yazdıklarım ve Söylediklerim,
  • İstanbul, M. Sıralar Matb. FINDIKOĞLU, Ziyaeddin F. (1971). İçtimaiyat Dersleri: Sosyoloji Doktrin ve Kolları, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Yayını.
  • GÖKALP, Ziya (1976a)., Türkçülüğün Esasları, Haz: Mehmet Kaplan, İstanbul,
  • Kültür Bakanlığı Yayını. GÖKALP, Ziya (1976b)., Türkleşmek İslamlaşmak Muasırlaşmak, Haz. İbrahim
  • Kutluk, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayını. GÜNGÖR, Nevin (1991)., Kültür Eğitim Dil Üzerine Görüşleri İle Ziyaeddin Fahri
  • Fındıkoğlu, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayını. KURTKAN, Amiran (1978)., Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Yayını.
  • TÜRKDOĞAN, Orhan (2007)., “Üç Sosyal Bilimcimizin Türk Düşünce Tarihimizdeki
  • Yeri”, Türk Düşünce Geleneğinde Ziya Gökalp Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu ve Hilmi Ziya Ülken, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Yayını, s. 107–141. TÜRKDOĞAN, Orhan (2008)., Osmanlı’dan Günümüze Türk Toplum Yapısı, İstanbul, Timaş.
Yıl 2011, Sayı: 43, 53 - 70, 26.12.2011

Öz

Kaynakça

  • BALOĞLU, Filiz(2008)., “Mustafa Ersen Erkal”, Türkiye’de Sosyoloji: İsimler
  • Eserler II, Der. Çağatay M. Özdemir, Ankara: Siyasal Basın Yayın Dağıtım, s.667- ERKAL, Mustafa E. (1984)., Sosyal Meselelerimiz ve Sosyal Değişme, İstanbul, Mayaş.
  • ERKAL, Mustafa E. (1992)., İktisadi Kalkınmanın Kültür Temelleri, İlaveli 3. bs,
  • İstanbul: Kuşak Ofset. ERKAL, Mustafa E. (2003)., Merkez Binanın Penceresinden, İstanbul, Derin.
  • ERKAL, Mustafa E. (2007)., Yol Ayrımındaki Ülke, İstanbul: Derin.
  • ERKAL, Mustafa E. (2009)., Sosyoloji (Toplumbilimi), İlaveli 14. bs, İstanbul, Der.
  • ERKAL, Mustafa E. (2010)., Etnik Tuzak Kimlik ve Açılımlar, İstanbul, Derin.
  • FINDIKOĞLU, Ziyaeddin F. (1944)., “Modern Bir İçtimaiyat Telakkisi Etrafında”,
  • Millet Mecmuası, S. 24, Nisan 1944, s. 364–365.
  • FINDIKOĞLU, Ziyaeddin F. (1955)., Ziya Gökalp İçin Yazdıklarım ve Söylediklerim,
  • İstanbul, M. Sıralar Matb. FINDIKOĞLU, Ziyaeddin F. (1971). İçtimaiyat Dersleri: Sosyoloji Doktrin ve Kolları, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Yayını.
  • GÖKALP, Ziya (1976a)., Türkçülüğün Esasları, Haz: Mehmet Kaplan, İstanbul,
  • Kültür Bakanlığı Yayını. GÖKALP, Ziya (1976b)., Türkleşmek İslamlaşmak Muasırlaşmak, Haz. İbrahim
  • Kutluk, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayını. GÜNGÖR, Nevin (1991)., Kültür Eğitim Dil Üzerine Görüşleri İle Ziyaeddin Fahri
  • Fındıkoğlu, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayını. KURTKAN, Amiran (1978)., Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Yayını.
  • TÜRKDOĞAN, Orhan (2007)., “Üç Sosyal Bilimcimizin Türk Düşünce Tarihimizdeki
  • Yeri”, Türk Düşünce Geleneğinde Ziya Gökalp Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu ve Hilmi Ziya Ülken, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Yayını, s. 107–141. TÜRKDOĞAN, Orhan (2008)., Osmanlı’dan Günümüze Türk Toplum Yapısı, İstanbul, Timaş.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevin Ergan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Ergan, N. (2011). TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL. Istanbul Journal of Sociological Studies(43), 53-70.
AMA Ergan N. TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL. Istanbul Journal of Sociological Studies. Aralık 2011;(43):53-70.
Chicago Ergan, Nevin. “TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL”. Istanbul Journal of Sociological Studies, sy. 43 (Aralık 2011): 53-70.
EndNote Ergan N (01 Aralık 2011) TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL. Istanbul Journal of Sociological Studies 43 53–70.
IEEE N. Ergan, “TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL”, Istanbul Journal of Sociological Studies, sy. 43, ss. 53–70, Aralık 2011.
ISNAD Ergan, Nevin. “TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL”. Istanbul Journal of Sociological Studies 43 (Aralık 2011), 53-70.
JAMA Ergan N. TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2011;:53–70.
MLA Ergan, Nevin. “TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL”. Istanbul Journal of Sociological Studies, sy. 43, 2011, ss. 53-70.
Vancouver Ergan N. TÜRK SOSYOLOJİK DÜŞÜNCE GELENEĞİNDE MUSTAFA E. ERKAL. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2011(43):53-70.