Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Picasso’nun mavi dönem resimlerinde melankoli kavramının yeri

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 4, 213 - 221, 10.11.2022

Öz

Bu çalışmada İspanyol ressam Pablo Picasso’nun Mavi Dönem resimleri ile melankoli kavramını birbirine bağlayan unsurlar araştırılmıştır. Tarih içerisinde sürekli anlam değişimlerine uğrayan melankoli kavramının çeşitli tanım-lamaları üzerinde durulmuştur. Mavi rengin kullanımı, mavi dönem ile melankoli kavramını birbirine bağlayan unsurların başında gelir. Batı kültüründe ve Hıristiyan inancında mavi rengin melankoliyi ifade ediyor oluşundan ve rengin tarihteki simgesel anlamlarından yola çıkılarak sanatçının mavi rengi baskın olarak kullandığı bu sanat dönemi; konu, üslup ve biçimsel özellikleri açısından incelenmiştir. Bu bağlamda “Yaşam”, “Kör Adamın Kah-valtısı”, “Yaşlı Gitarist”, “Trajedi”, “İhtiyar Yahudi ve Erkek Çocuk” adlı eserler, plastik dil ile içerik açılarından incelenerek çözümlemeleri yapılmış ve melankoli kavramı ile bağdaşan noktaları tespit edilmiştir. Ortaya çıkan bağlayıcı unsurlar açısından bakıldığında dönemin gelişimde melankoli kavramının yeri ve etkisi araştırılmıştır.

Kaynakça

  • BATUR, M. (2016). Huzurun Rengi Mavi, İnönü Üni-versitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt/Vol. 6 Sayı/No.13,279-292 .https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/716817 (Erişim Tarihi: 24.04.2022) BİNKERT, D. (1999). Melankoli Kadındır. (Çev. İlknur İgan) İstanbul: Ayrıntı Yayınları . BOYUT YAYIN GRUBU (2009). Picasso. İstanbul: Ko-lektif. DAIX, P. (1965). Picasso. New York Washington: Fre-derick A. Praeger. DOST KİTABEVİ (2001). Art Book Picasso (Çev. Cemal Kaan Emek) Venedik: Kolektif. GARAUDY, R. (1993). Picasso Saint- John Perse Kafka. İstanbul: Payel Yayınevi. KAY, H. (1984). Picasso’s World of Children. New York: Doubleday& Co. Inc.,Garden City. ÇELİKHAN KORKMAZ, A. Y. (2019). İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi - İAÜD - ISSN: 1309-1352, Tem-muz 2019 Cilt 11 Sayı 3 (293-302) https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/46720 (Erişim Tarihi: 22.04.2022) LİEBERMAN, W. (1954). Pablo Picasso Blue and Rose Pe-riods, New York: Harry N. Abrams. ÖZMAN, M. (2015). Pablo Picasso’nun Kübizm’e Ge-çiş Dönemi: Yaşamı ve Eserleri (1881-1907). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanma-mış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. PENROSE, R. (1981). His Life and Work. University of California. PRİGENT, H. (2009).Melankoli Bunalımın Başkalaşımları(Çev: Orkun Türkay), İstanbul: Yapı Kredi Kültür Ya-yınları Genel Kültür Dizisi. SPENCE, D. (2001). Picasso Resim Kurallarına İsyan. (Çev. Semih Aydın) İstanbul: Alkım Yayınevi. TDK https://sozluk.gov.tr/ TEBER, S. (2009). Melankoli Normal Bir Anormali, İstan-bul: Say Yayınları. WARNCKE, C. P.(1991). Pablo Picasso1881-1973. Köln Benedikt: Taschen. WİEGAND, W. (1985). Picasso, (Çev. Canan Döven-ler), İstanbul: Alan Yayıncılık. YILDIRIM, C. (2017). Geçmişten Günümüze Mavi Simgeciliği ve Sanat, Route Educational and Social Scien-ce Journal Volume 4(8), 244-259 http://www.ressjour-nal.com/Makaleler/1719432796_19%20Ceren%20YIL-DIRIM.pdf (Erişim Tarihi: 26.04.2022)

The place of the concept of melancholy in Picasso’s blue period paintings

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 4, 213 - 221, 10.11.2022

Öz

In this study, the elements that connect the Spanish painter Pablo Picasso’s Blue Period paintings with the concept of melancholy were investigated. Various definitions of the concept of melancholy, which has undergone constant changes in meaning throughout history, are emphasized. The use of the color blue is one of the elements that connects the blue period and the concept of melancholy. Based on the fact that the color blue expresses melancholy in Western culture and Christian belief and the symbolic meanings of the color in history, this art period in which the artist used the color blue dominantly; The subject has been examined in terms of style and stylistic features. In this context, the works named “Life”, “Blind Man’s Breakfast”, “Old Guitarist”, “Tragedy”, “Old Jew and a Boy” were analyzed in terms of plastic language and content, and the points compatible with the concept of melancholy were determined. From the point of view of the emerging binding elements, the place and effect of the concept of melancholy in the development of the period was investigated.

Kaynakça

  • BATUR, M. (2016). Huzurun Rengi Mavi, İnönü Üni-versitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt/Vol. 6 Sayı/No.13,279-292 .https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/716817 (Erişim Tarihi: 24.04.2022) BİNKERT, D. (1999). Melankoli Kadındır. (Çev. İlknur İgan) İstanbul: Ayrıntı Yayınları . BOYUT YAYIN GRUBU (2009). Picasso. İstanbul: Ko-lektif. DAIX, P. (1965). Picasso. New York Washington: Fre-derick A. Praeger. DOST KİTABEVİ (2001). Art Book Picasso (Çev. Cemal Kaan Emek) Venedik: Kolektif. GARAUDY, R. (1993). Picasso Saint- John Perse Kafka. İstanbul: Payel Yayınevi. KAY, H. (1984). Picasso’s World of Children. New York: Doubleday& Co. Inc.,Garden City. ÇELİKHAN KORKMAZ, A. Y. (2019). İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi - İAÜD - ISSN: 1309-1352, Tem-muz 2019 Cilt 11 Sayı 3 (293-302) https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/46720 (Erişim Tarihi: 22.04.2022) LİEBERMAN, W. (1954). Pablo Picasso Blue and Rose Pe-riods, New York: Harry N. Abrams. ÖZMAN, M. (2015). Pablo Picasso’nun Kübizm’e Ge-çiş Dönemi: Yaşamı ve Eserleri (1881-1907). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanma-mış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. PENROSE, R. (1981). His Life and Work. University of California. PRİGENT, H. (2009).Melankoli Bunalımın Başkalaşımları(Çev: Orkun Türkay), İstanbul: Yapı Kredi Kültür Ya-yınları Genel Kültür Dizisi. SPENCE, D. (2001). Picasso Resim Kurallarına İsyan. (Çev. Semih Aydın) İstanbul: Alkım Yayınevi. TDK https://sozluk.gov.tr/ TEBER, S. (2009). Melankoli Normal Bir Anormali, İstan-bul: Say Yayınları. WARNCKE, C. P.(1991). Pablo Picasso1881-1973. Köln Benedikt: Taschen. WİEGAND, W. (1985). Picasso, (Çev. Canan Döven-ler), İstanbul: Alan Yayıncılık. YILDIRIM, C. (2017). Geçmişten Günümüze Mavi Simgeciliği ve Sanat, Route Educational and Social Scien-ce Journal Volume 4(8), 244-259 http://www.ressjour-nal.com/Makaleler/1719432796_19%20Ceren%20YIL-DIRIM.pdf (Erişim Tarihi: 26.04.2022)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çisem Oğraş Bu kişi benim 0000-0003-0071-2625

Yayımlanma Tarihi 10 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Oğraş, Ç. (2022). Picasso’nun mavi dönem resimlerinde melankoli kavramının yeri. Journal of Arts, 5(4), 213-221.