Non-destructive inspection Liquid penetrant inspection Landing gear wheel Defects
Hasar kavramı, mühendislik komponent ve
yapılarının özelliklerini yitirmeleri ile istenen işlevlerini başarılı bir
şekilde yerine getirememesi olarak tanımlanabilir. Özellikle kritik olan mühendislik
komponent ve yapılarında meydana gelen hasarların bazıları önemli olup, kazalar
gibi ciddi sonuçlara yol açabilir. Uçak
ana iniş takımı jantları bu kritik komponentlerden biridir. Serviste
kullanımları sırasında bu kritik parçalarda hasarlanmalarına yol açabilen farklı
kusurlar oluşabilmekte ve uçakların yapısal bütünlüğünü, uçuş emniyetini
olumsuz yönde etkileyebilmektedirler. Bu yüzden bu kusurların serviste
kullanımları sırasında komponentlerde hasarlara yol açmalarından önce etkin bir
şekilde tespit edilmesi oldukça önemlidir. Bu kusurlar tahribatsız muayene
yöntemlerinin uygulanmasıyla etkin ve ekonomik bir şekilde tespit
edilebilmektedir. Tahribatsız muayene yöntemlerinden biri olan sıvı penetrant yöntemi
ile gözeneksiz malzemeler dışındaki malzemelerin yüzeye açık süreksizlikler
veya kusurlar etkin bir şekilde tespit edilebilmektedir. Bu çalışmada küçük
uçaklarda kullanılan ana iniş takımı jantlarının uçak bakım faaliyetleri
bünyesinde, sıvı penetrant yöntemi ile tahribatsız muayenesi incelenmiştir. Sıvı
penetrant yöntemi ile kontrol işlemi sonucunda bir jantta korozyon hasarı ve
çeşitli çatlak şeklindeki kusurlar tespit edilmiştir.
Tahribatsız muayene Sıvı penetrant kontrol yöntemi İniş takımı jantı Kusurlar
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Journal of Aviation - JAV |
This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence