Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu
Year 2013,
Volume: 1 Issue: 1, 16 - 20, 01.07.2013
Necati Hırça
,
Naci Bayrak
Abstract
Üstün yeteneklilerin fen eğitiminde bağımsız öğrenme istekleri ve herhangi bir konu üzerinde uzun süre dikkatlerini yoğunlaştırabildikleri için proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulanması tavsiye edilmektedir. Bu çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin kendi deneyimleri ile fizik kavramlarını öğrenebilecekleri, kendi hipotezlerini test edebilecekleri bir öğrenme ortamı olan Algodoo Programı ile sıvıların kaldırma kuvveti deneyinin yapılışı anlatılmıştır. Bu çalışmanın Bilim ve Sanat Merkezlerinde üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde rehber materyal olarak kullanılabileceği düşünülmektedir. Çünkü Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan öğretmenler genel olarak üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde deneyimsizdirler. Bu öğretmenlerin diğer bir sorunu ise üstün yetenekli öğrencilerinin eğitiminde kullanacakları yeterli materyallerinin bulunmamasıdır.
References
- BSMİDR (2010). Bilim ve Sanat Merkezleri İç Denetim Raporu http://icden.meb.gov.tr/digeryaziler/Bilim_Sanat_Merkezleri_Ic_Denetim_Ra.pdf
- Hırça, N. (2012). Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin üstün ve özel yetenekli öğrenciler için tasarlanan doğa ve bilim kampı hakkında görüşleri, Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 60-76.
- Hırça, N. ve Şimşek, H. (2013). Öğretmen Adaylarının Fen Konularına Yönelik Tekno-Pedagojik Bilgi Bütünleştirmelerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 57-82.
- International Society for Technology in Education. (2007). National educational technology standards for students, second Edition (NETS-S). Eugene, OR: Author. http://cnets.iste.org/inhouse/nets/cnets/students/pdf/
- Jang, I.O., and Lew, H.C. “Case studies in thinking processes of mathematically gifted elementary students through Logo programming,” Retrieved on 1 September, 2011, from http://atcm.mathandtech.org/EP2011/regular_papers/3272011_19194.pdf
- Rakes, G.C., Fields, V.S., & Cox, K.E. (2006). The influence of teachers’ technology use on instructional practices. Journal of Research on Technology in Education, 38(4), 411-426.
Year 2013,
Volume: 1 Issue: 1, 16 - 20, 01.07.2013
Necati Hırça
,
Naci Bayrak
References
- BSMİDR (2010). Bilim ve Sanat Merkezleri İç Denetim Raporu http://icden.meb.gov.tr/digeryaziler/Bilim_Sanat_Merkezleri_Ic_Denetim_Ra.pdf
- Hırça, N. (2012). Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin üstün ve özel yetenekli öğrenciler için tasarlanan doğa ve bilim kampı hakkında görüşleri, Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 60-76.
- Hırça, N. ve Şimşek, H. (2013). Öğretmen Adaylarının Fen Konularına Yönelik Tekno-Pedagojik Bilgi Bütünleştirmelerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 57-82.
- International Society for Technology in Education. (2007). National educational technology standards for students, second Edition (NETS-S). Eugene, OR: Author. http://cnets.iste.org/inhouse/nets/cnets/students/pdf/
- Jang, I.O., and Lew, H.C. “Case studies in thinking processes of mathematically gifted elementary students through Logo programming,” Retrieved on 1 September, 2011, from http://atcm.mathandtech.org/EP2011/regular_papers/3272011_19194.pdf
- Rakes, G.C., Fields, V.S., & Cox, K.E. (2006). The influence of teachers’ technology use on instructional practices. Journal of Research on Technology in Education, 38(4), 411-426.