Bu çalışmada, MOOC platformlarında kullanılan videoların dayandığı öğrenme kuramlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu kapsamda videolar; bilginin niteliği, öğretmenin rolü, öğrencinin rolü, öğrenme, öğrenme ve öğretim türü, öğretim stratejileri, eğitim ortamları ve değerlendirme değişkenleri açısından incelenmiştir. Çalışmada; veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş, MOOC video içeriklerinin incelenmesinde nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda incelenen beş MOOC sitesinde videolarda davranışçı öğrenme kuramının ağırlıklı olduğu görülmüştür. Ayrıca bazı değişkenlerde ise bilişsel öğrenme kuramlarına dayanan içeriklerin olduğu saptanmıştır.
Kitlesel çevrimiçi açık dersler (MOOCs) öğrenme kuramları uzaktan eğitim çevrimiçi dersler
The purpose of this study is to reveal the learning theories based on the videos on different MOOC platforms. Videos in this context were examined in terms of the nature of the information, the role of the teacher, the role of the student, learning, learning and teaching type, teaching strategies, educational environments and evaluation variables. The data were analyzed by descriptive analysis method and quantitative research method was used to analyze MOOC video contents. The behavioral learning theory was found to be predominant in the videos in the five MOOC sites examined. In addition, some variables were found to be based on cognitive learning theories.
Massive online open courses (MOOCs) learning theories distance learning online courses
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |