Üstün zekâlı/yetenekli çocukların tanılanması süreci üzerinde en çok durulan ve tartışılan konular
arasındadır. Türkiye’de üstün yeteneklilerin eğitimi için uygulanan Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)
modelinde üstün yeteneklilerin belirlenmesi 3 aşamalı tanılama modeliyle olmaktadır. Üstün Yetenekli
Öğrenci Gözlem Formları, Temel Kabiliyetler Testi (TKT 7-11) ve WISC-R Zeka testi tanılama sürecinde
kullanılan tanılama araçlarıdır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin gözlem formları ile aday gösterdikleri
öğrencilere ilişkin verilen puanların, TKT 7-11 testi ve WISC-R zeka testi puanlarını yordama gücü
incelenmiştir. Gözlem formu puanlarının her iki testi yordama güçleri düşük çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Gifted education policy |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.