Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 7 - 12, 15.12.2014

Öz

Kaynakça

  • Akar, İ., & Şengil-Akar Ş. (2012). İlköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin üstün yetenek kavramı hakkındaki görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 423-436.
  • Akar, İ., & Uluman, M., (2013). Sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencileri doğru aday gösterme durumları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(3), 199-212.
  • Atılgan, H., (2005). Türkçeye uyarlanmış Temel Kabiliyetler Testi’nin (TKT) 7-11 yapı geçerliği. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 3(24), 57-72.
  • Bildiren A. ve Uzun, M. (2007). Üstün Yeteneklilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Tanılama Yönteminin Kullanılabilirliğinin İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22. sayı 31-39
  • Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi, (2007). MEB Tebliğler Dergisi. 2593. sayı
  • Cutts N., & Nicholas Moseley. (2004). Teaching the Bright and Gifted. İ. Ersevim (Çev). İstanbul: Özgür. Dağlıoğlu, H. E. (1995). İlkokul 2.-5. sınıflara devam eden çocuklar arasında üstün yetenekli olanların belirlenmesi.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Davaslıgil, Ü., & LEANA, M.Z. (2004). Üstün Zekâlıların Eğitimi Projesi. I. Türkiye Üstün Yetenekli ÇocuklarKongresi Bildiriler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Davaslıgil, Ü., (2000). Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklara İlişkin Alt Komisyonu. 1. İstanbul Çocuk Kurultayı, İstanbulÇocuk Raporu. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Dönmez, N. B. (2004). Bilim ve Sanat Merkezleri’nin Kuruluşu ve işleyişinde Yapılması Gereken Düzenlemeler. Üstünzekâlıların eğitimi projesi. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı. Gear, G. H. (1976). Accuracy of teacher judgement in identifying intellectually gifted children: a review ofthe literature. Gifted Child Quarterly, 20, 478–90.
  • Neber, H. (2004). Teacher identification of students for gifted programs: nominations to a summer schoolhighly-gifted students. Psychology Science, 46 (3), 348 – 362.
  • Neumeister, K. L. S., Adams, C. M., Pierce, R. L., Cassady, J. C., & Dixon, F. A. (2007). Fourth-gradeteachers' perceptions of giftedness: Implications for identifying and serving diverse gifted students.Journal for the Education of the Gifted, 30 (4), 479 - 499.
  • Özgüven, İ. E. (1994). .Psikolojik Testler. Ankara: Pdrem.
  • Özsoy, Y., Özyürek M. & Eripek, S. (1998). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Özel Eğitime Giriş. 10. Baskı. Ankara:Karatepe
  • Üstün Zekâlıların / Yeteneklilerin Eğitimi Çalıştayı - Hazırlık Dokümanı. (2010). MEB Özel Eğitim veRehberlik Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara.

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Aday Gösterme Sürecinde Öğretmen Gözlem Puanlarının TKT 7-11 ve WISC-R Puanlarını Yordayıcılık Gücünün İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 7 - 12, 15.12.2014

Öz









Üstün zekâlı/yetenekli çocukların tanılanması süreci üzerinde en çok durulan ve tartışılan konular
arasındadır. Türkiye’
de üstün yeteneklilerin eğitimi için uygulanan Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)
modelinde üstün yeteneklilerin belirlenmesi 3 aşamalı tanılama modeliyle olmaktadır. Üstün Yetenekli
Öğrenci Gözlem Formları, Temel Kabiliyetler Testi (TKT 7-11) ve WISC-R Zeka testi tanılama sürecinde
kullanılan tanılama araçlarıdır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin gözlem formları ile aday gösterdikleri
öğrencilere ilişkin verilen puanların,
TKT 7-11 testi ve WISC-R zeka testi puanlarını yordama gücü
incelenmiştir. Gözlem formu puanlarının her iki testi yordama güçleri düşük çıkmıştır





Kaynakça

  • Akar, İ., & Şengil-Akar Ş. (2012). İlköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin üstün yetenek kavramı hakkındaki görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 423-436.
  • Akar, İ., & Uluman, M., (2013). Sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencileri doğru aday gösterme durumları. Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(3), 199-212.
  • Atılgan, H., (2005). Türkçeye uyarlanmış Temel Kabiliyetler Testi’nin (TKT) 7-11 yapı geçerliği. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 3(24), 57-72.
  • Bildiren A. ve Uzun, M. (2007). Üstün Yeteneklilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Tanılama Yönteminin Kullanılabilirliğinin İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22. sayı 31-39
  • Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi, (2007). MEB Tebliğler Dergisi. 2593. sayı
  • Cutts N., & Nicholas Moseley. (2004). Teaching the Bright and Gifted. İ. Ersevim (Çev). İstanbul: Özgür. Dağlıoğlu, H. E. (1995). İlkokul 2.-5. sınıflara devam eden çocuklar arasında üstün yetenekli olanların belirlenmesi.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Davaslıgil, Ü., & LEANA, M.Z. (2004). Üstün Zekâlıların Eğitimi Projesi. I. Türkiye Üstün Yetenekli ÇocuklarKongresi Bildiriler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Davaslıgil, Ü., (2000). Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklara İlişkin Alt Komisyonu. 1. İstanbul Çocuk Kurultayı, İstanbulÇocuk Raporu. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Dönmez, N. B. (2004). Bilim ve Sanat Merkezleri’nin Kuruluşu ve işleyişinde Yapılması Gereken Düzenlemeler. Üstünzekâlıların eğitimi projesi. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı. Gear, G. H. (1976). Accuracy of teacher judgement in identifying intellectually gifted children: a review ofthe literature. Gifted Child Quarterly, 20, 478–90.
  • Neber, H. (2004). Teacher identification of students for gifted programs: nominations to a summer schoolhighly-gifted students. Psychology Science, 46 (3), 348 – 362.
  • Neumeister, K. L. S., Adams, C. M., Pierce, R. L., Cassady, J. C., & Dixon, F. A. (2007). Fourth-gradeteachers' perceptions of giftedness: Implications for identifying and serving diverse gifted students.Journal for the Education of the Gifted, 30 (4), 479 - 499.
  • Özgüven, İ. E. (1994). .Psikolojik Testler. Ankara: Pdrem.
  • Özsoy, Y., Özyürek M. & Eripek, S. (1998). Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Özel Eğitime Giriş. 10. Baskı. Ankara:Karatepe
  • Üstün Zekâlıların / Yeteneklilerin Eğitimi Çalıştayı - Hazırlık Dokümanı. (2010). MEB Özel Eğitim veRehberlik Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Gifted education policy
Yazarlar

Ali Sıcak

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sıcak, A. (2014). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Aday Gösterme Sürecinde Öğretmen Gözlem Puanlarının TKT 7-11 ve WISC-R Puanlarını Yordayıcılık Gücünün İncelenmesi. Journal of Gifted Education and Creativity, 1(1), 7-12.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.