Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 29 - 37, 30.03.2022

Öz

Kaynakça

  • ALBUZ, A., DEMİREL, S. (2019), 2009 Ortaöğretim müzik dersi öğretim programı ile 2018 ortaöğretim müzik dersi öğretim programının karşılaştırılmalı kuramsal çerçeve analizi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 42, 146-156
  • ASLANTAŞ, S., (2014), Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 185-196.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2006). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, (6. Baskı). Pegem A Yayıncılık:Ankara
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇAKMAK, E., AKGÜN E., KARADENİZ, Ş., DEMİREL, F., (2016), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 21. Baskı 2016, Pegem Akademi, Ankara.
  • CANAKAY, E. U., (2006). Müzik Teorisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • CÜCELOĞLU, D. ve ERDOĞAN, İ. (2015), Öğretmen Olmak Bir Can'a Dokunmak, İstanbul, Final Kültür Sanat Yayınları.
  • DEMİREL, S. (2022), Askeri Motivasyonda Müziğin Önemi, EKEV Akademi Dergisi, 26(89), 293-306.
  • FRAENKEL, J, R. ve WALLEN, N, E., (2006) How to Designe and Evaluate Research in Education(6th. Ed.), Hill İternational Edition, New York.
  • GINSBERG, H. ve OPPER, S., (1969), Piaget’s Theory of Intellectual Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç., (1988), İnsan ve İnsanlar, Evrim Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • ÖZDAMAR, K., (1999), Paket Programları İle İstatistiksel Veri Analizi, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • PARASIZ, G., (2010), Eğitim Müziği Eksenli Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Tespitine Yönelik Bir Çalışma, Sanat Dergisi, 0(15), 19-24.
  • TAVŞANCIL, E., (2006), Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. (3. Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
  • TAVŞANCIL, E., (2014), Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi (5. Basım), Nobel, Ankara.
  • TEZBAŞARAN, A. A., (2008), Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu. [e-Kitap, 3. Sürüm], https://www.academia.edu/1288035/Likert_Tipi_Olcek_Hazirlama_Kilavuzu adresinden 15 Eylül 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • TSAI, C. ve KUO, P., (2008), Cram School Students’ Conceptions of Learning and Learning Science in Taiwan. International Journal of Science Education. Vol 30, no: 3, 353-375. TURGUT, F., (1983), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık, Ankara.
  • ÜLGEN, G., (1996), Eğitim Psikolojisi, Ankara, Lazer Ofset.
  • YALÇINKAYA, B. ve ELDEMİR, A., (2013), Bireysel Çalgı Dersine İlişkin Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi/Development of Attitude Scale about Individual Instrument Course. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(21), 29-36.
  • YILMAZ, B., (2019), Türkiye'de Eğitim Politikası ve Kütüphane. Türk Kütüphaneciler Derneği, Ankara.

Development of attitude scale towards learning trumpet

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 29 - 37, 30.03.2022

Öz

The aim of this study is to develop a Likert-type attitude scale to determine trumpet students' attitudes towards learning trumpet. In line with the purpose, a 37-item draft scale was prepared and applied to 92 trumpet students studying at undergraduate level in Conservatory and Music education faculties in Istanbul, Kocaeli, Ankara, Eskişehir, Edirne and İzmir. Factor analysis was performed for the construct validity of the draft scale. As a result of the exploratory factor analysis, it was seen that the scale consisted of 19 items, 12 positive and 7 negative, gathered under five factors that explained 68.373% of the total variance. As a result of this study, which was conducted to determine the attitudes of trumpet students towards learning trumpet, "Playing Trumpet Interest" (5 items), "Trumpet Course Interest" (4 items), "Trumpet Course Anxiety" (4 items), "Trumpet Performer Anxiety" ( A total of 19 items was developed, consisting of five sub-dimensions: "Improvisation Interest" (3 items) and "Improvisation Interest" (3 items). The scale, which is called the attitude scale towards the trumpet and trumpet lesson, explains 68.373% of the total variance as a result of the analyzes and the Cronbach Alpha (α) internal consistency coefficient value is .887, which indicates that it has a strong structure. As a result, it can be said that the scale developed under the name of Attitude Scale towards Learning Trumpet is a valid and reliable scale that can be used in similar studies.

Kaynakça

  • ALBUZ, A., DEMİREL, S. (2019), 2009 Ortaöğretim müzik dersi öğretim programı ile 2018 ortaöğretim müzik dersi öğretim programının karşılaştırılmalı kuramsal çerçeve analizi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 42, 146-156
  • ASLANTAŞ, S., (2014), Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 185-196.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2006). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, (6. Baskı). Pegem A Yayıncılık:Ankara
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇAKMAK, E., AKGÜN E., KARADENİZ, Ş., DEMİREL, F., (2016), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 21. Baskı 2016, Pegem Akademi, Ankara.
  • CANAKAY, E. U., (2006). Müzik Teorisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • CÜCELOĞLU, D. ve ERDOĞAN, İ. (2015), Öğretmen Olmak Bir Can'a Dokunmak, İstanbul, Final Kültür Sanat Yayınları.
  • DEMİREL, S. (2022), Askeri Motivasyonda Müziğin Önemi, EKEV Akademi Dergisi, 26(89), 293-306.
  • FRAENKEL, J, R. ve WALLEN, N, E., (2006) How to Designe and Evaluate Research in Education(6th. Ed.), Hill İternational Edition, New York.
  • GINSBERG, H. ve OPPER, S., (1969), Piaget’s Theory of Intellectual Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç., (1988), İnsan ve İnsanlar, Evrim Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • ÖZDAMAR, K., (1999), Paket Programları İle İstatistiksel Veri Analizi, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • PARASIZ, G., (2010), Eğitim Müziği Eksenli Keman Öğretiminde Kullanılmakta Olan Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Tespitine Yönelik Bir Çalışma, Sanat Dergisi, 0(15), 19-24.
  • TAVŞANCIL, E., (2006), Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi. (3. Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
  • TAVŞANCIL, E., (2014), Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi (5. Basım), Nobel, Ankara.
  • TEZBAŞARAN, A. A., (2008), Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu. [e-Kitap, 3. Sürüm], https://www.academia.edu/1288035/Likert_Tipi_Olcek_Hazirlama_Kilavuzu adresinden 15 Eylül 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • TSAI, C. ve KUO, P., (2008), Cram School Students’ Conceptions of Learning and Learning Science in Taiwan. International Journal of Science Education. Vol 30, no: 3, 353-375. TURGUT, F., (1983), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık, Ankara.
  • ÜLGEN, G., (1996), Eğitim Psikolojisi, Ankara, Lazer Ofset.
  • YALÇINKAYA, B. ve ELDEMİR, A., (2013), Bireysel Çalgı Dersine İlişkin Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi/Development of Attitude Scale about Individual Instrument Course. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(21), 29-36.
  • YILMAZ, B., (2019), Türkiye'de Eğitim Politikası ve Kütüphane. Türk Kütüphaneciler Derneği, Ankara.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Music
Yazarlar

Mehmet Ali Açıksöz 0000-0002-5576-3617

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Açıksöz, M. A. (2022). Development of attitude scale towards learning trumpet. Journal for the Interdisciplinary Art and Education, 3(1), 29-37.

27919