Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ensuring Continuity in Education with Virtual Reality Technology: Students in Quarantine during the Covid-19 Pandemic

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 6, 30.12.2021

Öz

The Covid-19 pandemic, which started in December 2019, shook many countries around the world and caused changes and transformations in many areas in Turkey, has greatly affected our lives. Covid-19, which appeared in Wuhan, China and affected the whole world in a short period of time, has brought many disruptions and changes in the field of education, as well as in different areas. With the differences that occurred in the digital world before the pandemic and the change in learning environments after the pandemic, inevitable developments have emerged in the educational process and practices of education. In this study, a 3D classroom environment was designed to ensure equal opportunities and continuity of education for students who are in quarantine at home due to the Covid-19 pandemic using virtual reality technology. At the same time, by providing information about virtual reality environments, the outstanding aspects and limitations of virtual reality applications were addressed in the field of education.

Kaynakça

  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 11(1), 5-22.
  • Kandemir, C., & Demir, B. A. (2020). Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamalari Üzerine:“Sinifta Ben De Varım” Projesi. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10(4), 339-354.
  • Schwienhorst, K. (2002). The state of VR: A meta-analysis of virtual reality tools in second language acquisition. Computer Assisted Language Learning, 15(3), 221-239.
  • Kaleci, D., Tansel, T. E. P. E., & Tüzün, H. (2017). Üç Boyutlu Sanal Gerçeklik Ortamlarindaki Deneyimlere Ilişkin Kullanici Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(3), 669-689.
  • Yolcu, T., Gökdemir Ekici, S., Sütütemiz, N., & Altunışık, R. (2017, May). Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) Gözlüklerinin Teknolojilerinin Deneyimsel Pazarlama Bağlamında Kullanımına Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. In 6th International Conference Of Strategic Research On Social Science and Education (pp. 12-14).
  • Çavas, B., Çavas, P. H., & Can, B. T. (2004). Egitimde sanal gerceklik. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4).
  • McGonigle, D., & Eggers, R. M. (1998). Stages of virtually: Instructor and student. TechTrends, 43(3), 23-26.
  • Yıldırım, G., & Yıldırım, S. (2020). Sanal gerçeklik teknolojilerinin ortaokulda kullanım ve tercih durumlarının belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 115-143.
  • Bakas, C., & Mikropoulos, T. (2003). Design of virtual environments for the comprehension of planetary phenomena based on students' ideas. International journal of science education, 25(8), 949-967.
  • Roussou, M. (2004). Learning by doing and learning through play: an exploration of interactivity in virtual environments for children. Computers in Entertainment (CIE), 2(1), 10-10.
  • Çoruh, L. (2011). Sanat Tarihi dersinde bir öğrenme modeli olarak sanal gerçeklik uygulamasının etkililiğinin değerlendirilmesi (Erciyes Üniversitesi Mimarlık ve Güzel Sanatlar Fakülteleri örneği uygulaması). Yayımlanmamış Doktora Tezi (Doctorate Dissertation), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Grafik Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, 47-72.
  • Arıcı, V. A. (2013). Fen eğitiminde sanal gerçeklik programları üzerine bir çalışma:" Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi" ünitesi örneği (Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Tepe, T., Kaleci, D., & Tüzün, H. (2016, Mayıs). Eğitim teknolojilerinde yeni eğilimler: sanal gerçeklik uygulamaları. 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulan bildiri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çayeli, Rize.
  • Avcı, A. F., & Taşdemir, Ş. (2019). Artırılmış Ve Sanal Gerçeklik İle Periyodik Cetvel Öğretimi. Selcuk University Journal of Engineering Sciences, 18(2), 68-83.
  • Gedik, R. (2020). Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi İklimler Konusunda Kullanılması Üzerine Öğrenci Görüşleri. Sosyal Bilgilerde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi, 33-53.
  • Balcı (2020). Covid-19 özelinde salgınların eğitime etkileri. International Journal Of Leadership Studies: Theory and Practise.
  • Dayan, A., & İnce, S. (2021). Hemşirelik eğitiminde sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımı. Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Sempozyumu, 3: Pandemi Sürecinde Eğitimi İyileştirme Yaklaşımları.
  • Demir, Z.,(2008).”Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeyleri”, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi
  • [ERG. (2019). Öğrenciler ve eğitime erişim: eğitim izleme raporu. Erişim Adresi: https://www.egitimreformugirisimi.org/wpcontent/uploads/2010/01/EIR_E%C4%9Fitimin_Y%C3%B6netisimi_ve_Finansman%C4%B1.pdf, 2 Mayıs 2020.

Sanal Gerçeklik Teknolojisi İle Eğitimde Devamlılığın Sağlanması: Covid-19 Salgınında Karantinadaki Öğrenciler

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 6, 30.12.2021

Öz

2019’da aralık ayında başlayan, dünya çapında birçok ülkeyi sarsan ve Türkiye’de de pek çok alanda değişime ve dönüşüme neden olan Covid-19 salgını çok büyük ölçüde yaşantımızı etkilemiştir. Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkarak kısa bir süre zarfında tüm dünyayı etkisine alan Covid-19 farklı alanlarda olduğu üzere eğitim alanında da birçok aksaklıkları ve değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Pandemi öncesinde dijital dünyada meydana gelen farklılıklar ve pandemi sonrasında öğrenme ortamlarının değişmesi ile eğitim öğretim süreci ve uygulamalarında kaçınılmaz gelişmeler ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, sanal gerçeklik teknolojisi kullanılarak Covid-19 salgınından dolayı evde karantina da olan öğrencilerin eğitimde fırsat eşitliğini ve devamlılığını sağlanmak amacıyla 3 boyutlu sınıf ortamının tasarlanması gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda, sanal gerçeklik ortamları hakkında bilgi verilerek, sanal gerçeklik uygulamalarının üstün yönleri ve sınırlılıklarına eğitim alanında değinilmiştir.

Kaynakça

  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 11(1), 5-22.
  • Kandemir, C., & Demir, B. A. (2020). Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamalari Üzerine:“Sinifta Ben De Varım” Projesi. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 10(4), 339-354.
  • Schwienhorst, K. (2002). The state of VR: A meta-analysis of virtual reality tools in second language acquisition. Computer Assisted Language Learning, 15(3), 221-239.
  • Kaleci, D., Tansel, T. E. P. E., & Tüzün, H. (2017). Üç Boyutlu Sanal Gerçeklik Ortamlarindaki Deneyimlere Ilişkin Kullanici Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(3), 669-689.
  • Yolcu, T., Gökdemir Ekici, S., Sütütemiz, N., & Altunışık, R. (2017, May). Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) Gözlüklerinin Teknolojilerinin Deneyimsel Pazarlama Bağlamında Kullanımına Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. In 6th International Conference Of Strategic Research On Social Science and Education (pp. 12-14).
  • Çavas, B., Çavas, P. H., & Can, B. T. (2004). Egitimde sanal gerceklik. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4).
  • McGonigle, D., & Eggers, R. M. (1998). Stages of virtually: Instructor and student. TechTrends, 43(3), 23-26.
  • Yıldırım, G., & Yıldırım, S. (2020). Sanal gerçeklik teknolojilerinin ortaokulda kullanım ve tercih durumlarının belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 115-143.
  • Bakas, C., & Mikropoulos, T. (2003). Design of virtual environments for the comprehension of planetary phenomena based on students' ideas. International journal of science education, 25(8), 949-967.
  • Roussou, M. (2004). Learning by doing and learning through play: an exploration of interactivity in virtual environments for children. Computers in Entertainment (CIE), 2(1), 10-10.
  • Çoruh, L. (2011). Sanat Tarihi dersinde bir öğrenme modeli olarak sanal gerçeklik uygulamasının etkililiğinin değerlendirilmesi (Erciyes Üniversitesi Mimarlık ve Güzel Sanatlar Fakülteleri örneği uygulaması). Yayımlanmamış Doktora Tezi (Doctorate Dissertation), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü Grafik Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, 47-72.
  • Arıcı, V. A. (2013). Fen eğitiminde sanal gerçeklik programları üzerine bir çalışma:" Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi" ünitesi örneği (Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Tepe, T., Kaleci, D., & Tüzün, H. (2016, Mayıs). Eğitim teknolojilerinde yeni eğilimler: sanal gerçeklik uygulamaları. 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulan bildiri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çayeli, Rize.
  • Avcı, A. F., & Taşdemir, Ş. (2019). Artırılmış Ve Sanal Gerçeklik İle Periyodik Cetvel Öğretimi. Selcuk University Journal of Engineering Sciences, 18(2), 68-83.
  • Gedik, R. (2020). Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi İklimler Konusunda Kullanılması Üzerine Öğrenci Görüşleri. Sosyal Bilgilerde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi, 33-53.
  • Balcı (2020). Covid-19 özelinde salgınların eğitime etkileri. International Journal Of Leadership Studies: Theory and Practise.
  • Dayan, A., & İnce, S. (2021). Hemşirelik eğitiminde sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımı. Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Sempozyumu, 3: Pandemi Sürecinde Eğitimi İyileştirme Yaklaşımları.
  • Demir, Z.,(2008).”Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeyleri”, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi
  • [ERG. (2019). Öğrenciler ve eğitime erişim: eğitim izleme raporu. Erişim Adresi: https://www.egitimreformugirisimi.org/wpcontent/uploads/2010/01/EIR_E%C4%9Fitimin_Y%C3%B6netisimi_ve_Finansman%C4%B1.pdf, 2 Mayıs 2020.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Cilt: 3 - Sayı: 2 - 30 Aralık 2021
Yazarlar

Resul Bütüner 0000-0002-9778-2349

Esma Özdemir 0000-0002-6554-299X

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bütüner, R., & Özdemir, E. (2021). Sanal Gerçeklik Teknolojisi İle Eğitimde Devamlılığın Sağlanması: Covid-19 Salgınında Karantinadaki Öğrenciler. Journal of Information Systems and Management Research, 3(2), 1-6.