Bu
çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik
hazırbulunuşluklarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Amaç
doğrultusunda nicel yöntemlerden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın
katılımcıları, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Türkiye’nin
doğusunda bulunan bir devlet üniversitesinin bünyesinde bulunan çeşitli
bölümlere kayıtlı 600 öğretmen adayından oluşmaktadır. Verilerin toplamasında
“mobil öğrenme hazırbulunuşluk” ölçeği kullanılmıştır. Elde edile verilerin analizinde,
betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi, mann whitney u-testi ve tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmen
adaylarının mobil öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin yüksek
olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik
hazırbulunuşlukları, cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık
göstermezken, öğrenim görülen bölüm değişkeninde “Sosyal Bilgiler Öğretmenliği”
ile “Türkçe Öğretmenliği” bölümleri lehine anlamlı farklılık göstermiştir.
Öğretmen adaylarının mobil cihaza sahip olma ve internet erişim durumlarında yine
anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar dikkate
alındığında, yapılacak çalışmalarda hem öğretmen adayları hem de farklı yaş
gruplarındaki öğretmenlere yönelik karşılaştırmalı araştırmalar yapılabilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Nineteenth Volume |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |