Bu çalışmada, problem tasarlayarak yapılan öğretimin, öğrencilerin fizik problemlerini amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında temel fizik dersinde üniversite birinci sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öntest,-sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında deney ve kontrol grupları oluşturulmuş, deney grubunda problem tasarlayarak yapılan öğretim yöntemi kullanılırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, öğrencilerin problem çözme performanslarını belirlemek amacıyla kullanılan Klasik Fizik Sınavı’ndan elde edilmiştir. Klasik Fizik Sınavı sonuçları Problem Çözme Rubriği kullanılarak değerlendirilmiş ve SPSS 10 paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, problem tasarlayarak performanslarını istatiksel olarak anlamlı bir şekilde etkilediği belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 6 Issue: 3 |