Sanat, insanlık tarihinin belki de başlangıcından bu yana her dönemde var olan bir olgu olarak ifade edilmektedir. Her dönemde ve her toplumda farklı görünüm ya da türlerle ortaya çıktığı gözlenen sanat ve sanatsal nitelikler eğitim yoluyla kazandırılabilmektedir. Zevk, duygu ve güzel biçimler yaratmanın yanı sıra özgün, ortak, altenatif düşünceler üretmeyi öngören, yaratıcı bireyler yetiştiren zihinsel etkinlikler süreci olarak tanımlanan sanat eğitiminin küçük yaşlardan başlayarak gerçekleştirilmesi önemlidir. Sanatın ve sanat eğitiminin gerekliliği düşüncesi ile bugüne kadar 1948, 1968 ilkokul, 1972 ortaokul ve 1992, 2006 ilköğretim programlarında sanat eğitimi yer almıştır. Programlarda gerçekleştirilen uygulamaların yanı sıra bu alana ilişkin gerçekleştirilen araştırmaların incelenerek program geliştirme boyutuna katkı sağlama üzerine temellendirilen bu araştırmanın amacı, ilköğretimde görsel sanatlar dersi alanında yapılan lisansüstü tez çalışmalarını incelemek olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de görsel sanatlar dersi ile ilgili yapılmış olan bütün lisansüstü tezleri ve makaleler oluşturmaktadır. Ancak araştırmanın İlköğretim görsel sanatlar dersi ile sınırlı oluşu, bazı tezlerin erişime açık olmayışı, ve temel program değişimi başlangıç yılı olan 2005-2006 eğitim öğretim yılının dikkate alınması nedenlerinden örnekleme 36 adet lisansüstü eğitim tezi (28 yüksek lisans ile 8 adet doktora tezi) ile ULAKBİM’ de taranan konuyla ilgili 7 adet makale alınabilmiştir.
Görsel sanatlar dersi lisansüstü eğitim yüksek lisans tezi doktora tezi İlköğretim
Diğer ID | JA63SU78UU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3S |