BibTex RIS Kaynak Göster

HEYKEL, MEKÂN VE DENEYİM

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3S, 471 - 484, 01.09.2017

Öz

Heykel, resim, müzik ya da başka bir sanat dalı için duyularımızı bazen tekli bazen çoklu
çalıştırarak anlarız. Özellikle heykel maddi varlığıyla bizim dünyamızda yer alırken ne anlattığına
bakılmaksızın önce görme sonra belki dokunma, onu anlamamız ya da tanımlamamız için yeterlidir.
Büyük ya da küçük, taş ya da bronz, soyut ya da figüratif gibi çeşitlendirebileceğimiz farklılıklar
heykelle iletişim şeklimize yön veren özelliklerdendir. İşte, sanat yapıtının içinde yer alarak anlama da
sanatçı tarafından belirlenen iletişim biçimlerinden biri olarak gösterilebilir. Düzenlemeler,
yerleştirmeler vb. şeklinde yapılan mekânsal çözümlemeler, seyirciyi yapıtın içine çekerek hem onun
bir parçası olmasını sağlamakta hem de farklı açılardan bakarak anlama olanağı sunmaktadır.
İzleyicinin yapıtın parçası olması pek çok sanatçının ilgisini çeken bir konudur. Örneğin,
Anthony Gormley “Blind Light” ile seyirciyi cam kutu içine davet ederek sisli bir ortamda deneyim
yaşatır. Yayoi Kusama “Fireflies on the Water” ile izleyiciyi kendi benliğini aşmaya davet eder. Çok
sayıda örneği görülen bu tür çalışmaların genellikle kısa süreli sergiler ya da gösteriler şeklinde ele
alındığı bilinmekle birlikte kalıcı olarak yapılanları da görmek mümkündür.

SCULPTURE, SPACE AND EXPERIENCE

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3S, 471 - 484, 01.09.2017

Öz

Sometimes, we can comprehend sculptures, paintings, music or another form of art by utilizing a singular sense or sometimes by utilizing multiple senses. Before considering what a sculpture conveys, seeing it first and then maybe touching it would be enough for us to understand and define it, especially them being existent in our world with their materialistic forms. Differences could be varied as large or small, stone or bronze, abstract or figurative, are the attributes that shape our way of communication with the sculpture. Therefore, comprehending the art work by being in it could be defined as a way of communication determined by the artist. Spatial analyses conducted as arrangements, placements etc., not only lure the audience into the art work and help them be a part of it but also help them comprehend the art work by providing different perspectives. Audience to be a part of the art work is a fascinating topic for most artists. For example, with “Blind Light”, Anthony Gormley invites the audience into a glass box and lets them experience a misty setting. With “Fireflies on the Water”, Yayoi Kusama invites the audience to overcome their own individualism. Even though these sorts of works, which have much more examples, are applied as short time exhibitions or shows, it is possible to see permanent installations of them as well

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83EP28RZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nurbiye Uz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3S

Kaynak Göster

APA Uz, N. (2017). SCULPTURE, SPACE AND EXPERIENCE. Journal of Awareness, 2(3S), 471-484.