Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOMUTTAN SOYUTA

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 181 - 198, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548629

Öz

Bu makalemizde amacımız fotoğraf makinelerinin kullanım kılavuzlarında
yeterince açıklanan fotoğraf tekniğinden ziyade, fotoğraf çekmek için asgari sahip
olmamız gereken kazanımlar ile doğanın bize bahşettiği güzellikleri görebilmeyi
ve o güzelliklerden, bütününden eksilttiğimiz parçalardan anlamlı, eksiltildiği
bütünden tamamen farklı olmayan ancak, farklı bir bakış açısı ile o bütünde
gizlenmiş görüntüyü çıkarabilmek gayretidir diyebiliriz. Haluk Naci GÜLALP’in
“Somutta içkin soyutu fotoğrafla çıkarmak” özgün tanımlamasıyla, somutta gizli
soyutu çıkarabilmektir.

Kaynakça

  • ARNHEİM, Rudolf, 2015, Görsel Düşünme, Metis Y. ,İst.
  • BARRETT, Terry, 2015, Neden Bu Sanat, Hayal Perest Y., İst.,
  • BARRETT, Terry, 2017, Fotoğrafı Eleştirmek, Hayal Perest Y., İst.
  • BUGİN , Victor , 2013, Fotoğrafı Düşünmek, Espas Y. ,İst.
  • FREUND , Gisele , 2006 , Fotoğraf ve Toplum, Sel Y. , İst.
  • Karar Anı. Henri Cartier Bresson, www.ealfokfotoclup.blogspot. ( 28. 05. 2018)
  • GÜLALP ,Haluk Naci, 2017, Somutta İçkin Soyutu Fotoğrafla Çıkarmak, www.academia.edu. (25.05.2018 )
  • GÜLALP, Haluk Naci, 2014, Estetik Açıdan Fotoğraf, www.academia.edu (25.05.2018)
  • GÜLALP, Haluk Naci, 2015,Fotoğraf Sanatı ve Sanat Fotoğrafı Üstüne Bir Tartışma, www.academia.edu , (‘9.05.2018)
  • SONTAG , Susan , Fotoğraf Üzerine , Agora Kitap , İst.
  • PRİCE , Mary , Fotoğraf, Çerçevede ki Gizem , Sanat ve Kavram Y. İst.

SOMUTTAN SOYUTA

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 181 - 198, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548629

Öz

The aim in this paper could be indicated as an endeavor to dwell upon the least
traits we need to possess rather than the technique of photography to take a
photograph with a particular outlook to be able to see the artistry in a whole which
the nature has granted us and to unveil the hidden image in it which is meaningful
and not totally different from the whole and the allurement from which the parts
have been reduced. It is to display the concealed abstract in the concrete as per
“photographic extraction of the abstract embedded in the concrete” statement of
Haluk Naci Gülalp.

Kaynakça

  • ARNHEİM, Rudolf, 2015, Görsel Düşünme, Metis Y. ,İst.
  • BARRETT, Terry, 2015, Neden Bu Sanat, Hayal Perest Y., İst.,
  • BARRETT, Terry, 2017, Fotoğrafı Eleştirmek, Hayal Perest Y., İst.
  • BUGİN , Victor , 2013, Fotoğrafı Düşünmek, Espas Y. ,İst.
  • FREUND , Gisele , 2006 , Fotoğraf ve Toplum, Sel Y. , İst.
  • Karar Anı. Henri Cartier Bresson, www.ealfokfotoclup.blogspot. ( 28. 05. 2018)
  • GÜLALP ,Haluk Naci, 2017, Somutta İçkin Soyutu Fotoğrafla Çıkarmak, www.academia.edu. (25.05.2018 )
  • GÜLALP, Haluk Naci, 2014, Estetik Açıdan Fotoğraf, www.academia.edu (25.05.2018)
  • GÜLALP, Haluk Naci, 2015,Fotoğraf Sanatı ve Sanat Fotoğrafı Üstüne Bir Tartışma, www.academia.edu , (‘9.05.2018)
  • SONTAG , Susan , Fotoğraf Üzerine , Agora Kitap , İst.
  • PRİCE , Mary , Fotoğraf, Çerçevede ki Gizem , Sanat ve Kavram Y. İst.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şenol Zümrüt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Zümrüt, Ş. (2019). SOMUTTAN SOYUTA. Journal of Awareness, 3(5), 181-198. https://doi.org/10.26809/joa.2018548629