Araştırmanın amacı, sektör düzeyinde oluşturan rekabetçi işbirlikçi anlaşmalarına odaklanarak tüm tarafların işbirlikçi profilinin betimlenmesidir. Rekabetçi işbirliği ilişkilerini anlama ve yönetmenin ilk aşaması olan işbirlikçi tarafların betimlenmesini yani işbirlikçi profilinin belirlenmesi hedeflenmektedir. Stratejik işbirliklerinden farklı olarak rekabetçi işbirliklerinde, işbirlikçi tarafı rakip firmaların oluşturması, bir ikilemi de beraberinde getirmektedir. Bu ikilem rakip işbirlikçilerle nasıl yönetildiğine bağlı olarak rekabet avantajı kazanılmasını sağlayabilmektedir. İşbirlikçi profili ise işbirlikçinin özellikleri (rekabetçi işbirliği anlaşmalarının sayısı, işbirlikçi sayısı ve işbirliği deneyimi) ve işbirliği anlaşmasının özelliklerinden (işbirliğinin devamlılığı, etkileşimlerinin sıklığı, anlaşmanın yükümlülüğü, rekabet-işbirliği asimetrisi ve anlaşma kapsamı) oluşmaktadır. Bu araştırma rekabetçi işbirliği profilini sektörel düzeyde ilk kez betimlemekte ve bulguları rekabet dinamikleri literatürüne katkı sunmaktadır.
İşbirliği İşbirlikçi Profili Rekabetçi İşbirliği İlişkileri Sektör Analizi
The aim of the research is to define the co-opetitive profile of all collaborators by focusing on the co-opetitive agreements at the industry level. It is aimed to determine the co-opetitive profile that the first stage of understanding and managing co-opetitive relationships. Firms have faced with a dilemma in the in co-opetitive relationships engaged in competitors unlike strategic alliance partners. This dilemma may respond to by creating competitive advantage depends on its management with co-opetitive partners. The profile of collaborators consists of the characteristics of collaborator (number of co-opetitive agreements, number of collaborators and co-opetitive experience) and characteristics of co-opetitive agreements (continuity of co-opetition, frequency of interactions, obligation of agreement, co-opetition asymmetry and scope of agreement). This research represents the first attempt at aiming to define the co-opetitive profile at the industry level and the findings contribute to competitive dynamics literature.
Collaboration Co-Opetitive Profile Co-Opetitive Relationships Industry Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |