Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CREATING INTERNATIONAL AWARENESS IN FASHION DESIGN

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 545 - 556, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548666

Öz

Milan, Paris, New York and London are the first
capitals of fashion design that spring tomind. Individuals and companies in the
fashion industry closely follow the trainings, fashion weeks, fashion shows and
brands launched in these cities. Fashion design has an undeniable connection
with cultural diversity. As the diversity spans, the inspirational sources
become more generous as well. Istanbul, having been the imperial capital city
that embraced civilizations, has a great potential to inspire fashion design
with its historical, cultural and artistic heritage. Although having such a
deep-rooted culture and natural beauty, the reasons for Istanbul not being
under the spotlights of the international fashion design arena needs to be dwelled
on and an awareness should be raised. 

Kaynakça

  • AYGÜL, Z., ÖZÜDOĞRU, Ş., 2014, Moda Tasarımcısı Olmak: ‘Yeni Mezun Moda Tasarımcıları Üzerine Söylemsel Bir Araştırma’, Mediterranean Journal of Humanities IV/2, 2014, 35-49
  • BİLGİLİ, A.E., 2011, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil, İstanbul
  • HARMANKAYA, H., YILMAZ, A., ÇETİN, A., ERCAN, D.,2014, Moda ve Mimari, Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, vol.6,no. 1(2014).
  • KOZOMAN SOM, S., 2010, İstanbul’da Moda Tasarım Sektörü,
  • https://tr.scribd.com/document/216365679/Istanbulda-Moda-Tasarim (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • KURTULMUŞ KIVANÇ, Ş., 2011, Kentsel Turizm İstanbul Örneği, Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • OGUZ, B., 2011, Gusta ve Flaubert’in İstanbul Destinasyonu, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 8, 2011, 47-56
  • ŞAHBAZ, R.P., KILIÇLAR, A., 2009, Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1/1 (2009) 31-52
  • ŞARKAYA İÇELLİOĞLU, C., 2014, Kentler: Turizmi ve Marka Kentler Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul’un Swot Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014 / 1,37-35
  • TOKUŞTEPE, M., 2011, Popüler Kültür Ögelerinin Yansıtıldığı, Televizyon Dizilerinin Lisans Düzeyinde Moda Tasarımı Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaratıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • BMD, http://www.birlesmismarkalar.org.tr/kurumsal/faliyetler-250(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • İHKİB,https://www.ihkib.org.tr/tr/etkinlikler/etkinlik-takvimi/k-284(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • İstanbul Tarihi, https://tr.wikipedia.org/wiki/İstanbul_tarihi(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018). Turquality, htpp://turquality.com/hakkımızda/turquality-nedir(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-1,http://istshopfest(Erişim Tarihi: 16.12.2018).
  • URL-2, http://www.istanbulkulturturizm.gov.tr/TR-165066/tarihce.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-3,http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR-4425/istanbulun-tarihi- alanlari.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-4,http.www.istanbul.gov.tr/Files/ebulten/2016-8/iceriktarih.html,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-5, http://www.yesiltopuklar.com/istanbulun-moda-sehri-olma-cabasi.html(Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
  • URL-6, https://modakariyeri.com/15-moda-sehri/ (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-7, https://modakariyeri.com/moda-sehri-olmak/ (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-8,https://circlelove.co/moda-nedir-moda-ve-sanat-iliskisi-nasil-kurulabilir/ (Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
  • URL-9,http://m-milliyet-com-tr.cdn.ampprojet.org (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-10,https://onedio.com/haber/turk-dizilerinin-dunyanin-dort-bir-tarafini-saran-basarilari-ve-yabancilarin-ovguleri-730072 (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-11,http://www.skylife.com/tr/2009-12/modanın-yeni-merkezi-istanbul-mu (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).

MODA TASARIMINDA ULUSLARARASI FARKINDALIK YARATMA

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 545 - 556, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548666

Öz

Moda tasarımında akla ilk olarak Milano,
Paris, New York ve Londra gelmektedir. Moda tasarımı ile ilgili kurumlar ve
kişiler bu şehirlerdeki eğitimleri markaları, moda haftalarını, defileleri
yakından takip etmektedirler. Moda tasarımının kültürel zenginliklerle olmazsa
olmaz bir bağlantısı bulunmaktadır. Kültürel zenginlikler arttıkça moda
tasarımda ilham kaynakları da doğru orantılı olarak artmaktadır. İstanbul,
medeniyetlerin buluştuğu imparatorluklara başkentlik yapmış bir kent olmasının
yanı sıra tarihi, kültürel ve sanatsal mirası ile moda tasarımına ilham verecek
büyük bir potansiyele sahiptir. Bu kadar köklü bir kültüre, doğal güzelliklere
sahip olmasına rağmen uluslararası alanda moda tasarımında İstanbul’un ön
planda olmaması üzerinde durulması ve farkındalık yaratılması gereken bir
konudur. 



Bu çalışmanın amacı İstanbul’un moda
tasarımı konusunda kültürel ve tarihi mirasına dikkat çekerek farkındalık
oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda, kentin geçmişi ve bugünü moda tasarımında
sağlayacağı katkılar ele alınarak bu zengin kültürel mirasın moda tasarıma
ilham verecek dünya çapında tüm yönleriyle tanıtılması için gerekli olan
unsurlar; sanat, müzik, mimari, sinema ve turizm başlıkları altında
incelenmektedir.



Uluslararası alanda moda
dünyasında ilk akla gelen merkezler arasında İstanbul’un bulunmasına katkı
sağlaması açısından bu çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • AYGÜL, Z., ÖZÜDOĞRU, Ş., 2014, Moda Tasarımcısı Olmak: ‘Yeni Mezun Moda Tasarımcıları Üzerine Söylemsel Bir Araştırma’, Mediterranean Journal of Humanities IV/2, 2014, 35-49
  • BİLGİLİ, A.E., 2011, Şehir ve Kültür İstanbul, Profil, İstanbul
  • HARMANKAYA, H., YILMAZ, A., ÇETİN, A., ERCAN, D.,2014, Moda ve Mimari, Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, vol.6,no. 1(2014).
  • KOZOMAN SOM, S., 2010, İstanbul’da Moda Tasarım Sektörü,
  • https://tr.scribd.com/document/216365679/Istanbulda-Moda-Tasarim (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • KURTULMUŞ KIVANÇ, Ş., 2011, Kentsel Turizm İstanbul Örneği, Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • OGUZ, B., 2011, Gusta ve Flaubert’in İstanbul Destinasyonu, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 8, 2011, 47-56
  • ŞAHBAZ, R.P., KILIÇLAR, A., 2009, Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1/1 (2009) 31-52
  • ŞARKAYA İÇELLİOĞLU, C., 2014, Kentler: Turizmi ve Marka Kentler Turizm Potansiyeli Açısından İstanbul’un Swot Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014 / 1,37-35
  • TOKUŞTEPE, M., 2011, Popüler Kültür Ögelerinin Yansıtıldığı, Televizyon Dizilerinin Lisans Düzeyinde Moda Tasarımı Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaratıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • BMD, http://www.birlesmismarkalar.org.tr/kurumsal/faliyetler-250(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • İHKİB,https://www.ihkib.org.tr/tr/etkinlikler/etkinlik-takvimi/k-284(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • İstanbul Tarihi, https://tr.wikipedia.org/wiki/İstanbul_tarihi(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018). Turquality, htpp://turquality.com/hakkımızda/turquality-nedir(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-1,http://istshopfest(Erişim Tarihi: 16.12.2018).
  • URL-2, http://www.istanbulkulturturizm.gov.tr/TR-165066/tarihce.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-3,http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR-4425/istanbulun-tarihi- alanlari.html(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-4,http.www.istanbul.gov.tr/Files/ebulten/2016-8/iceriktarih.html,(Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-5, http://www.yesiltopuklar.com/istanbulun-moda-sehri-olma-cabasi.html(Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
  • URL-6, https://modakariyeri.com/15-moda-sehri/ (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-7, https://modakariyeri.com/moda-sehri-olmak/ (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-8,https://circlelove.co/moda-nedir-moda-ve-sanat-iliskisi-nasil-kurulabilir/ (Erişim Tarihi. 16 Aralık 2018).
  • URL-9,http://m-milliyet-com-tr.cdn.ampprojet.org (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-10,https://onedio.com/haber/turk-dizilerinin-dunyanin-dort-bir-tarafini-saran-basarilari-ve-yabancilarin-ovguleri-730072 (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
  • URL-11,http://www.skylife.com/tr/2009-12/modanın-yeni-merkezi-istanbul-mu (Erişim Tarihi: 16 Aralık 2018).
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Ceyhan Bu kişi benim

H. Fatma Şener Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Ceyhan, A., & Şener, H. F. (2019). MODA TASARIMINDA ULUSLARARASI FARKINDALIK YARATMA. Journal of Awareness, 3(5), 545-556. https://doi.org/10.26809/joa.2018548666