Amaçlar: Çalışmamızda amaç, Bipolar Bozukluk hakkında bilgi sunan Türkçe ve İngilizce YouTube videolarının niteliklerini ve güvenilirliklerini değerlendirmek ve bu videoların izleyiciler için ne kadar faydalı olduğunu değerlendirmektir.
Yöntemler: Çalışmamızda, ilk üç sayfanın sonuçlarında görünen toplam 120 video değerlendirildi; bunun 60'ı Türkçe ve 60'ı İngilizce olarak yayınlandı. Tamamen veya kısmen alıntı yapılan ve tekrarlanan videolar puanlanmadı, ancak daha önce yayınlanan videolar dahil edildi. Toplamda 80 video çalışmaya dahil edildi. Türkçe ve İngilizce olarak yayınlanan videolar bir psikiyatrist tarafından izlendi ve değerlendirildi.
Bulgular: Videoların önemli bir kısmı sağlık kuruluşları (29.3%) veya bir profesyonel (psikiyatrist/psikolog) (28%) tarafından yüklenmişti. Tüm videolar değerlendirildiğinde, Modifiye DISCERN skorunun ortancası 3.48 (IQR: 1), Global Quality Scale (GQS) skorunun ortancası 3.67 (IQR: 1), toplam video içerik skorunun ortancası 4.00 (IQR: 2) ve Video Power Index (VPI) skorunun ortancası 67.14 (IQR: 207) olarak bulundu. Video kalitesini değerlendirmek için kullanılan ölçekleri karşılaştırırken, VPI skorunun (p<0.001) İngilizce videolarda Türkçe videolara göre anlamlı derecede yüksek olduğu, GQS skorunun (p=0.116) ve modifiye DISCERN ölçeği skorunun (p=0.594) benzer olduğu bulundu.
Sonuç: İncelenen videoların ortalama 70,000 izlenmeye ulaştığı, en yükseğinin yaklaşık 13.5 milyon izlenmeye ulaştığı gözlemlendi. Bu veriler, internetin ve YouTube'un hastalar için sağlık bilgisine erişimde önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Bu çalışmada, Bipolar Bozukluk ile ilgili YouTube videolarının ortalama-iyi bir kaliteye ve güvenilirliğe sahip olduğu tespit edildi.
Bipolar Bozukluk Zihinsel Hastalıklar İnternet YouTube Hasta Eğitimi
Aims: Assess the qualities and reliabilities of Turkish and English YouTube videos providing information about Bipolar Disorder and how beneficial they are for viewers in our study.
Methods: In our study, a total of 120 videos were evaluated, with 60 in Turkish and 60 in English, which appeared on the first three pages of search results. Videos that were entirely or partially quoted and repeated were not rated, but videos with an earlier publication date were included. A total of 80 videos were included in the study. Videos published in Turkish and English were watched and rated by a psychiatrist.
Results: Significant portion of the videos were uploaded by healthcare institutions (29.3%) or a professional (psychiatrist/psychologist) (28%). When all videos were evaluated, the median Modified DISCERN score was 3.48 (IQR: 1), the median GQS (Global Quality Scale) score was 3.67 (IQR: 1), the median total video content score was 4.00 (IQR: 2), and the median VPI (Video Power Index) score was 67.14 (IQR: 207).When comparing the scales used to assess the quality of videos, it was found that the VPI score (p<0.001) was significantly higher in English-language videos compared to Turkish-language videos, while the GQS score (p=0.116) and the modified DISCERN scale score (p=0.594) were similar
Conclusion: It was observed that the examined videos reached an average of 70,000 views, with the highest reaching approximately 13.5 million views. These data demonstrate the significant role of the internet and YouTube in providing access to health information for patients. In this study, it was determined that YouTube videos related to Bipolar Disorder have an average to good quality and reliability.
Bipolar Disorder Mental Disorder Internet Patient Education YouTube YouTube
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikiyatri |
Bölüm | Research Articles [en] Araştırma Makaleleri [tr] |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Dergimiz; TR-Dizin ULAKBİM, ICI World of Journal's, Index Copernicus, Directory of Research Journals Indexing (DRJI), General Impact Factor, Google Scholar, Researchgate, WorldCat (OCLC), CrossRef (DOI), ROAD, ASOS İndeks, Türk Medline İndeks, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI) ve Türkiye Atıf Dizini'nde indekslenmektedir.
EBSCO, DOAJ, OAJI, ProQuest dizinlerine müracaat yapılmış olup, değerlendirme aşamasındadır.
Makaleler "Çift-Kör Hakem Değerlendirmesi”nden geçmektedir.
Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Eşdeğerliği: Ulakbim TR Dizin'de olan dergilerde yayımlanan makale [10 PUAN] ve 1a, b, c hariç uluslararası indekslerde (1d) olan dergilerde yayımlanan makale [5 PUAN].
Note: Our journal is not WOS indexed and therefore is not classified as Q.
You can download Council of Higher Education (CoHG) [Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)] Criteria) decisions about predatory/questionable journals and the author's clarification text and journal charge policy from your browser. About predatory/questionable journals and journal charge policy
Not: Dergimiz WOS indeksli değildir ve bu nedenle Q sınıflamasına dahil değildir.
Yağmacı/şüpheli dergilerle ilgili Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) kararları ve yazar açıklama metni ile dergi ücret politikası: Yağmacı/Şaibeli Dergiler ve Dergi Ücret Politikası