Araştırmanın amacı, deneyimli öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda geçmişteki ve şim-diki öğretmen yetiştirme programlarını değerlendirmek ve gelecek öğretmen yetiştirme sistemine yönelik önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın örneklemini Ordu-Perşembe İlk Öğretmen Okulu’ndan mezun olmuş ve en az 25 yıl öğretmenlik mesleğinde aktif olarak görev almış 20 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel araştırma dizaynının kullanıldığı araştır-mada veri toplama aracı olarak 12 sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış form kullanılmış-tır. Veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Bulgular, öğretmen yetiştirme sisteminde ve öğretmen rollerinde değişimlerin olduğunu göstermektedir. Öğretmenler geçmişte daha sosyal ve prestij sahibi görülürken yetişen yeni nesil öğretmenlerin daha az istekli, top-lumdan uzak ve normal bir memur gibi görüldükleri tespit edilmiştir. Ancak yeni nesil öğretmenler teknoloji kullanımı ve kendilerini küreselleşen dünyaya göre güncelleme konusunda daha iyi görülmüşlerdir. Günümüz öğretmen yetiştirme sisteminin en büyük avantajları teknoloji kullanımı ve evrensel bilgilerden haberdar olabilme olarak görülür-ken dezavantajı pratikten yoksun ve öğretmenlik mesleğinin duyuşsal özelliklerine vurgu yapılmadan mezun olan öğretmenlerin varlığı olarak tespit edilmiştir. Bu çalışmanın, bugünün öğretmen yetiştirme sistemine katkılar sağlayabileceği düşünülmektedir
The purpose of this study is to evaluate past and present teacher training programs in line with ideas of experienced teachers and give suggestions about the future system. Partici-pants were 20 experienced teachers who graduated from Ordu-Perşembe Primary Teacher Training School and who have worked as teachers for at least 25 years. Qualitative re-search design was conducted and a semi-structured form including 12 questions was used. Content analysis was performed on the answers. The findings show some differences in teacher training system and teachers’ roles. Teachers were more social and prestigious in the past. However, most of them are now unwilling, distant from society and seen as official workers. The most important advantages of today’s teacher training system are technology usage and knowledge about global issues. Disadvantages are lack of practice and performance evaluation, and lack of emphasis on the affective domain of the teaching profession. It is thought that this study may provide new contributions to the construction of today’s teacher training system
Other ID | JA36AN52UY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |