Research Article
BibTex RIS Cite

Opinions of Conservatory Students on Distance Education Practices during the Covid-19 Process

Year 2022, , 642 - 658, 30.08.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1025763

Abstract

Due to the Covid-19 epidemic, formal and non-formal education in all countries was carried out by distance education. It aroused curiosity about the views of the students in the applications for distance education. In the study, it is aimed to examine the views of students studying at the conservatory on distance education applications during the Covid-19 process. The research was structured based on the descriptive survey model. The study group consisted of students (n=189) studying at the Kafkas University State Conservatory. As data collection tools were used “Personal Information Form” and “Student Opinions Scale for Distance Education”. To analyze the data were used Arithmetic mean, frequency, standard deviation, independent groups t-test and one-way analysis of variance (Anova). As a result of the research, it was seen that the students studying at the conservatory were partially satisfied with the teaching of the courses with distance education. It was determined that there was no significant difference according to gender and the main art branch they studied. It was observed that the results of the other sub-factors were significant, except for the instructional sub-factor dimension of the scale, according to the grade level of the students' opinions. In addition, it was determined that the lessons achieved their goals and objectives, the scores of the students who accessed remotely by computer were higher than the students who accessed remotely by mobile phone, and there was a significant difference in the effectiveness sub-factor dimension of the scale according to the main instrument they performed. As a result of the analysis, it has been determined that the views of the students studying in the music department, Turkish folk music, Turkish classical music and Turkish folk dances are generally similar.

References

  • Akbulut Ünal, C. (2020). “İzolasyon Sürecinde Uzaktan Piyano Eğitimine Yönelik Veli Değerlendirme Sonuçları ve Öğrenci Not Karşılaştırması”. İdil, 76 (2020 Aralık): s. 1832–1840. doi: 10.7816/idil-09-76-06
  • Akyürek, R. (2020). The Views of Lecturers about Distance Music Education Process in the Pandemıc Period. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(13), 1790-1833.
  • Almuraqab, N. A. S. (2020) Shall Universities at the UAE Continue Distance Learning after the COVID-19 Pandemic? Revealing Students’ Perspective. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET), 11(5), 226-233.
  • Alkan, C. (1997). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi, Türkiye!. Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Al, U. ve Madran, R. O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Angı, Ç. E. (2013). Müzik Kavramı ve Türkiye’de Dinlenen Bazı Müzik Türleri. İdil, 2 (10), s.59-81.
  • Artaç, A. (2018). Konservatuvar düzeyinde enstrüman eğitiminde uzaktan eğitim metodu. ISAS, Eskişehir, Türkiye.
  • Ateş, A. ve Eralp, A. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 3 (2008) 125-145
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2) 36-46.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1). 24-40
  • Bolat, M., & Akıncı, M. Ş. (2020, 29-31 Ekim). Müzik Alanındaki Öğretim Elemanlarının COVID-19 Süreçlerine İlişkin Görüşleri. III. Uluslararası 29 Ekim Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş.(2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Digolo, B. A., Andang'o, E. A., & Katuli, J. (2011). E-Learning as a strategy for enhancing access to music education. International Journal of Business and Social Science, 2(11), 135-139.
  • Düzgün, S. ve Sulak, S. E. (2020). Öğretmen Adaylarının Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Millî Eğitim, Cilt: 49, Özel Sayı/2020, Sayı: 1, (619-633).
  • Er Türküresi, H. (2020). Covıd-19 Pandemi Döneminde Yürütülen Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Bağlamında İncelenmesi, Millî Eğitim, Cilt: 49, Özel Sayı/2020, Sayı: 1, (597-618).
  • Erim, A. & Yöndem, S. (2009). Video Model Destekli Öğretimin Gitar Performansına Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , (26) , 45-55 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25438/268410.
  • Gayretli, Ş. (2019). Konservatuvar bölümü öğrencilerinin mesleki anlamda akıllı telefon kullanımı. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 11-23. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.570384
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Keskin, M. ve Özer, K. D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırali, F. N. & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Sağer, T., Özkişi, Z. G., & Yüceer, E. M. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinin Müzik Dinleme ve İcra Pratiklerine Etkileri: Yıldız Teknik Üniversitesi Lisans Öğrencileri Örneği. Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi, (4), 1-17.
  • Sakarya, G. & Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817 TDK (2020). Türk dil kurumu güncel sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Tosuner, G. ve Levendoğlu, N. O. (2020). Covid-19 Sürecinde Uzaktan Yürütülen Müzik Öğretimi Uygulamalarının 8-15 Yaş Grubu Çocuklarındaki Yansımaları Üzerine Bir Durum Çalışması. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 81, Autumn, p. 289-308.
  • Tuncer, Z. ve Çeliköz, N. (2021). Uzaktan Eğitimle Uygulamalı Ders Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi, Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 7(39):598-605.
  • Olcay, A. ve Döş, B. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin internete dayalı uzaktan eğitim yöntemine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 727-750.
  • Özdemir, G. ve Yıldız, G. (2010). Genel Gelişim Sürecinde Müziksel Gelişim, Mehmet akif erson sosyal bilimler enstitüsü dergisi, ISSN: 1309-1387, Sayı 2, 77-90
  • Özer, B., ve Ustun, E. (2020). Evaluation of Students' Views on the COVID-19 Distance Education Process in Music Departments of Fine Arts Faculties. Asian Journal of Education and Training, 6(3), 556- 568
  • Öztaş, S. ve Kılıç, B. (2017). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi'nin Uzaktan Eğitim Şeklinde Verilmesinin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi Örneği). Turkish History Education Journal, 6(2), 268-293.
  • Piji Küçük, D. (2020). Covıd-19 Salgını Sürecinde Müzik Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi, Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science, Yıl: 7, Sayı: 47, Ağustos 2020, s. 19-40.
  • Saraç, A.G (2016). Müzik Eğitiminde Özel Öğretim Ilke, Yöntem ve Teknikleri I, Nobel yayıncılık: Ankara
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi-Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 2. Basım, Ankara
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi-Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. (3. Basım). Ankara: Evrsensel Müzikevi Yayınları.
  • Umuzdaş, S ve Baş, A. H. (2020). Konservatuvar Öğrencilerinin Covid-19 Salgıniı Sürecindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Algılarının ve Deneyimlerinin Araştırılması (Tokat İli Örneği). Yegâh Mûsikî Dergisi Cilt III Sayı 2 2020- s.204-220.
  • Uluyol, Ç., Çakır, H. ve Eryılmaz, S. (2014). Web temelli eğitim. Çakır, H. ve Eryılmaz, S. (Editörler). Eğitimciler için bilişim teknolojileri. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pınar, M. A. ve Akgül, D. G. (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817.
  • Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 92-100. https://doi.org/10.35247/ataunigsed.835720.
  • Yadigaroğlu, Z. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Video Tabanlı Öz-Düzenlemeli Koro Yönetimi Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(45), 642-659.
  • Yahşi, Ö. & Kırkıç, K. A. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Studies - Education, 15(5), 3827-3847. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.46136
  • Yılmaz, H., Sakarya, G., Gayretli, Ş. ve Zahal, O. (2021). Covid-19 ve çevrimiçi müzik eğitimi: okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri üzerine nitel bir çalışma. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 283-299. doi: 10.14689/enad.28.12.
  • Yungul, O. (2018). Müzik Eğitiminde Web Tabanlı Uzaktan Eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1333-1348.

Covid-19 Sürecinde Konservatuvarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

Year 2022, , 642 - 658, 30.08.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1025763

Abstract

Covid-19 salgınından dolayı tüm ülkelerde örgün ve yaygın eğitim uzaktan eğitim ile yürütülmüştür. Uzaktan eğitime yönelik uygulamalarda öğrenci görüşlerinin ne olduğu merak uyandırmıştır. Bu çalışmada Covid-19 sürecinde konservatuvarda öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli temel alınarak yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarında öğrenim gören (n=189) öğrenciler oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrenci Görüşleri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için aritmetik ortalama, frekans, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) yapılmıştır. Araştırma sonucunda konservatuvarda öğrenim gören öğrencilerin derslerin uzaktan eğitim ile işlenmesinde kısmen memnun oldukları görülmüştür. Cinsiyet ve öğrenim gördükleri ana sanat dalına göre anlamlı bir farklılık çıkmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre ölçeğin öğreticilik alt faktör boyutu dışında diğer alt faktörlerin sonuçlarının anlamlı çıktığı görülmüştür. Ayrıca derslerin amaç ve hedefine ulaştığı, bilgisayar ile uzaktan erişim sağlayan öğrencilerin puanlarının cep telefonu ile uzaktan erişim sağlayan öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu, icra ettikleri ana çalgıya göre ölçeğin etkililik alt faktör boyutunda anlamlı farklılık çıktığı belirlenmiştir. Analiz sonucunda müzik bölümü, Türk halk müziği, Türk sanat müziği ve Türk halk oyunları ana sanat dallarında öğrenim gören öğrencilerin görüşlerinin genel olarak benzer olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Akbulut Ünal, C. (2020). “İzolasyon Sürecinde Uzaktan Piyano Eğitimine Yönelik Veli Değerlendirme Sonuçları ve Öğrenci Not Karşılaştırması”. İdil, 76 (2020 Aralık): s. 1832–1840. doi: 10.7816/idil-09-76-06
  • Akyürek, R. (2020). The Views of Lecturers about Distance Music Education Process in the Pandemıc Period. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(13), 1790-1833.
  • Almuraqab, N. A. S. (2020) Shall Universities at the UAE Continue Distance Learning after the COVID-19 Pandemic? Revealing Students’ Perspective. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET), 11(5), 226-233.
  • Alkan, C. (1997). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi, Türkiye!. Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Al, U. ve Madran, R. O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Angı, Ç. E. (2013). Müzik Kavramı ve Türkiye’de Dinlenen Bazı Müzik Türleri. İdil, 2 (10), s.59-81.
  • Artaç, A. (2018). Konservatuvar düzeyinde enstrüman eğitiminde uzaktan eğitim metodu. ISAS, Eskişehir, Türkiye.
  • Ateş, A. ve Eralp, A. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 3 (2008) 125-145
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2) 36-46.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1). 24-40
  • Bolat, M., & Akıncı, M. Ş. (2020, 29-31 Ekim). Müzik Alanındaki Öğretim Elemanlarının COVID-19 Süreçlerine İlişkin Görüşleri. III. Uluslararası 29 Ekim Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş.(2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Digolo, B. A., Andang'o, E. A., & Katuli, J. (2011). E-Learning as a strategy for enhancing access to music education. International Journal of Business and Social Science, 2(11), 135-139.
  • Düzgün, S. ve Sulak, S. E. (2020). Öğretmen Adaylarının Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Millî Eğitim, Cilt: 49, Özel Sayı/2020, Sayı: 1, (619-633).
  • Er Türküresi, H. (2020). Covıd-19 Pandemi Döneminde Yürütülen Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Bağlamında İncelenmesi, Millî Eğitim, Cilt: 49, Özel Sayı/2020, Sayı: 1, (597-618).
  • Erim, A. & Yöndem, S. (2009). Video Model Destekli Öğretimin Gitar Performansına Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , (26) , 45-55 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25438/268410.
  • Gayretli, Ş. (2019). Konservatuvar bölümü öğrencilerinin mesleki anlamda akıllı telefon kullanımı. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 11-23. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.570384
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Keskin, M. ve Özer, K. D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırali, F. N. & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Sağer, T., Özkişi, Z. G., & Yüceer, E. M. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinin Müzik Dinleme ve İcra Pratiklerine Etkileri: Yıldız Teknik Üniversitesi Lisans Öğrencileri Örneği. Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi, (4), 1-17.
  • Sakarya, G. & Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817 TDK (2020). Türk dil kurumu güncel sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Tosuner, G. ve Levendoğlu, N. O. (2020). Covid-19 Sürecinde Uzaktan Yürütülen Müzik Öğretimi Uygulamalarının 8-15 Yaş Grubu Çocuklarındaki Yansımaları Üzerine Bir Durum Çalışması. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 81, Autumn, p. 289-308.
  • Tuncer, Z. ve Çeliköz, N. (2021). Uzaktan Eğitimle Uygulamalı Ders Alan Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi, Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 7(39):598-605.
  • Olcay, A. ve Döş, B. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin internete dayalı uzaktan eğitim yöntemine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 727-750.
  • Özdemir, G. ve Yıldız, G. (2010). Genel Gelişim Sürecinde Müziksel Gelişim, Mehmet akif erson sosyal bilimler enstitüsü dergisi, ISSN: 1309-1387, Sayı 2, 77-90
  • Özer, B., ve Ustun, E. (2020). Evaluation of Students' Views on the COVID-19 Distance Education Process in Music Departments of Fine Arts Faculties. Asian Journal of Education and Training, 6(3), 556- 568
  • Öztaş, S. ve Kılıç, B. (2017). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi'nin Uzaktan Eğitim Şeklinde Verilmesinin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi Örneği). Turkish History Education Journal, 6(2), 268-293.
  • Piji Küçük, D. (2020). Covıd-19 Salgını Sürecinde Müzik Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi, Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science, Yıl: 7, Sayı: 47, Ağustos 2020, s. 19-40.
  • Saraç, A.G (2016). Müzik Eğitiminde Özel Öğretim Ilke, Yöntem ve Teknikleri I, Nobel yayıncılık: Ankara
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi-Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 2. Basım, Ankara
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi-Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. (3. Basım). Ankara: Evrsensel Müzikevi Yayınları.
  • Umuzdaş, S ve Baş, A. H. (2020). Konservatuvar Öğrencilerinin Covid-19 Salgıniı Sürecindeki Uzaktan Eğitim ile İlgili Algılarının ve Deneyimlerinin Araştırılması (Tokat İli Örneği). Yegâh Mûsikî Dergisi Cilt III Sayı 2 2020- s.204-220.
  • Uluyol, Ç., Çakır, H. ve Eryılmaz, S. (2014). Web temelli eğitim. Çakır, H. ve Eryılmaz, S. (Editörler). Eğitimciler için bilişim teknolojileri. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pınar, M. A. ve Akgül, D. G. (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817.
  • Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 92-100. https://doi.org/10.35247/ataunigsed.835720.
  • Yadigaroğlu, Z. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Video Tabanlı Öz-Düzenlemeli Koro Yönetimi Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri, International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(45), 642-659.
  • Yahşi, Ö. & Kırkıç, K. A. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Studies - Education, 15(5), 3827-3847. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.46136
  • Yılmaz, H., Sakarya, G., Gayretli, Ş. ve Zahal, O. (2021). Covid-19 ve çevrimiçi müzik eğitimi: okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri üzerine nitel bir çalışma. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 283-299. doi: 10.14689/enad.28.12.
  • Yungul, O. (2018). Müzik Eğitiminde Web Tabanlı Uzaktan Eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1333-1348.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Yılmaz 0000-0001-8481-755X

Publication Date August 30, 2022
Submission Date November 18, 2021
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Yılmaz, H. (2022). Covid-19 Sürecinde Konservatuvarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. E-Kafkas Journal of Educational Research, 9(2), 642-658. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1025763

19190       23681     19386        19387