Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan Uzaktan Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilimlerindeki Başarılarına Etkilerinin Öğrenci Görüşleriyle Birlikte İncelenmesi

Year 2022, , 910 - 934, 29.12.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1078525

Abstract

Bu çalışmanın amacı Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitimin ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki başarıları üzerindeki etkisinin öğrenci görüşleriyle birlikte incelemektir. Araştırma karma yönteme göre yürütülmüştür. Araştırma örneklemini bir ilin merkezindeki bir ortaokulda iki farklı eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 254 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin akademik başarıları düzeylerini belirlemek için yazılı sınav sonuçları kullanılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitim alan 7. sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri, açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan anket formları kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular, fen bilimleri dersini yüz yüze eğitimle alan öğrencilerin ders başarılarının uzaktan eğitim yoluyla ders alan öğrencilerden yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca fen bilimleri dersini 5. ve 6. sınıfta yüz yüze, 7. sınıfta uzaktan eğitimle alan aynı öğrencilerin ders başarılarının, sınıf düzeyi arttıkça azaldığı tespit edilmiştir. Öğrenci görüşlerine göre EBA öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersini takip ettikleri en önemli platform olmuştur. Ancak araştırma sonuçları, öğrencilerin çoğunlukla fen derslerinin uzaktan eğitim yoluyla işlenmesine yönelik olumsuz algıya sahip olduklarını göstermiştir. Bununla birlikte öğrencilerin neredeyse tamamı uzaktan eğitimdense yüz yüze eğitimi tercih etmiştir. Ayrıca öğrenciler karma modeli, sadece uzaktan eğitime göre daha fazla tercih etmişlerdir. Öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları problemleri çözmelerinde en önemli destekçileri aileler olmuştur. Sonuçlar öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinden yeterli verimi elde edemediğini ortaya koymuştur.

References

  • Ak, A., Oral, B. & Topuz, V. (2018). Marmara üniversitesi teknik bilimler meslek yüksekokulu uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 73-80.
  • Akgül, G. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Aktaş, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde web tabanlı uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Alkan, C. (1997). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alqahtani, A. Y. & Rajkhan, A. A. (2020). E-learning critical success factors during the covid-19 pandemic: A comprehensive analysis of e-learning managerial perspectives. Education sciences, 10(9), 216. https://doi.org/10.3390/educsci10090216
  • Bakırcı, H. & Kılıç, K. (2021). Eğitim bilişim ağı video modüllerinin fen bilimleri dersinde kullanımına ilişkin sekizinci sınıf öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 685-705. https://doi.org/10.33711/yyuefd.919600
  • Berksoy, İ. (2021). Zorunlu sosyal izolasyon sürecindeki uzaktan eğitim eğilimleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Can E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, Ş. (2008). Fen eğitiminde web tabanlı eğitim [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Celal Bayar Üniversitesi.
  • Casey, D. M. (2008). A journey to legitimacy: The historical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Çelenk, S. (2003a). Okul aile işbirliği ile okuduğunu anlama başarısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 33-39.
  • Çelenk, S. (2003b). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim-Online, 2(2), 28–34.
  • Çırak Kurt, S., Yıldırım, İ., & Cücük, E. (2018). Harmanlanmış öğrenmenin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 776-802. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017034685
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55.
  • Erfidan A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Erkoca, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148-163.
  • Eroğlu, A. (2006). Çok değişkenli istatistiklerin varsayımları. Ş. Kalaycı (Ed), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri içinde (2. Baskı; s. 212). Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Eroğlu, F. & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027. https://doi.org/10.16916/aded.710396
  • Flannery, D. J. (2006). Violence and mental health in everyday life: Prevention and intervention strategies for children and adolescents (Vol. 4). Walnut Creek, CA: Rowman Altamira.
  • Gordy, X. Z., Sparkmon, W., Imeri, H., Notebaert, A., Barnard, M., Compretta, C., ... & Rockhold, R. W. (2021). Science teaching excites medical interest: A qualitative inquiry of science education during the 2020 covid-19 pandemic. Education Sciences, 11(4), 148. https://doi.org/10.3390/educsci11040148
  • Hollingsworth, P. M. & Hoover, K. H. (1999). İlköğretimde öğretim yöntemleri. Elementary Teaching Methods (Çev: T. Gürkan, E. Gökçe ve DS Güler). Ankara: Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları, 124.
  • Işık, A. H., Karacı, A., Özkaraca, O. & Biroğul, S. (2010). Web tabanlı eş zamanlı (senkron) uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı analizi. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi, 10-12 Şubat 2010.
  • Kahraman, B., & Kaya, O. N. (2021). Fen eğitimi alanında yapılmış harmanlanmış öğrenme çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 509-526. https://doi.org/10.16986/HUJE.2020058309
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. & Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44486
  • Lassoued, Z., Alhendawi, M. & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 10(9), 232. https://doi.org/10.3390/educsci10090232
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021a). 2023 Eğitim Vizyonu. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/ adresinden 03.06.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021b). Projeler. http://abdigm.meb.gov.tr/www/projeler/icerik/930 adresinden 03.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021c). 18 eylül'e kadar sürecek uzaktan eğitim döneminin yol haritasi. http://www.meb.gov.tr/18-eylule-kadar-surecek-uzaktan-egitim-donemininyol-haritasi/haber/21499/tr adresinden 05.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021d). Basın açıklamaları. http://www.meb.gov.tr/meb_haberindex.php?KATEGORI=286 adresinden 08.05.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Okur, N., & Ünal, İ. (2010). Fen öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin önemi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 1-10.
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Özer, M. & Suna, H. E. (2020). Covid-19 salgını ve eğitim, M. Şeker, A. Özer ve C. Korkut (Ed.). Küresel salgının anatomisi: İnsan ve toplumun geleceği içinde (s. 171-192). Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Özkaraca, O. (2005). İnternet tabanlı güç elektroniği eğitimi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Öztürk, B. & Çetinkaya, A. (2021). Pandemi döneminde bir eğitim aracı olarak televizyon: TRT EBA TV. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 6(1), 140-162. https://doi.org/10.47107/inifedergi.886813
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B., & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822. https://doi.org/10.12738/estp.2013.3.1734
  • Pérez-López, E., Atochero, A. V., & Rivero, S. C. (2021). Educación a distancia en tiempos de COVID-19: Análisis desde la perspectiva de los estudiantes universitarios. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 331-350. https://doi.org/10.5944/ried.24.1.27855
  • Saklan, H. & Ünal, C. (2019). Dijital eğitim platformları arasında EBA’nın yeri ile ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 38 (1), 19-34. https://doi.org/10.7822/omuefd.431247
  • Sarı, E. & Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: COVID-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3 (2), 49-63.
  • Sarıtaş, T. & Akdemir, O. (2009). Identifying factors affecting the mathematics achievement of students for better instructional design. International Journal of Instructional Technology & Distance Education, 6 (12), 21-36.
  • Sayıl, M., Güre - Yılmaz, A. & Uçanok, Z. (2002). Ergenliğe geçişte bilgilendirmenin ergenin bilgi düzeyi ve benlik algısına etkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 17 (50), 47-58.
  • Singh, H., & Reed. C. (2001). A White Paper: Achieving success with blended learning, 6. Lexington, MA: Centra Software.
  • Tanhan, F., Mazlum, M.M. & Uçar, R. (2020). Okul yöneticilerinin pandemi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. F. Tanhan ve H. İ. Özok (Ed.), Pandemi ve Eğitim içinde (s. 59-102). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Timur, B., ve Özdemir, M. (2018). Fen eğitiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018(10), 62-75.
  • Topuz, A., & Göktaş, Y. (2015). Türk eğitim sisteminde teknolojinin etkin kullanımı için yapılan projeler: 1984-2013 dönemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 8(2), 99. https://doi.org/10.17671/btd.43357
  • Türker, A. & Dündar, E. (2020). Covıd-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Ünsal, H. (2007). Harmanlanmış öğrenme etkinliğinin çoklu düzeyde değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3298-3308. https://doi.org/10.52105/temelegitim.12.2
  • Yavuz, C. (2015). Uzaktan ve yüz yüze hizmet içi eğitimin öğrenenlerin başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı açısından karşılaştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK). (2019). http://yegitek.meb.gov.tr/www/itec/icerik/45 adresinden 20 Şubat 2021 tarihinde erişildi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2021). Fen bilimleri eğitimi kapsamında uzaktan eğitimde kalite standartları ve paydaş görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.850063
  • Yüzgeç M. E. (2008). İlköğretim kurumlarının 4. ve 5. sınıfında öğrencileri bulunan velilerin, yönetici ve öğretmenlerden beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.

Investigation of the Effects of Distance Education Applied in the Process of Covid-19 Pandemic on Students' Success in Science Together with Students' Views

Year 2022, , 910 - 934, 29.12.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1078525

Abstract

The aim of this study is to examine the effect of distance education applied during the Covid-19 pandemic on the success students in science, together with student opinions. The research was carried out according to the mixed method. The sample of the research consisted of 254 students studying in a secondary school in the center of a city in two different academic years. Written exam results were used to determine the students’ success levels. In addition, the views of 7th grade students on the distance education process were obtained by using survey consisting of open-ended and multiple-choice questions. The findings showed that the success of the students who took the science course with face-to-face education was higher than the students who took the course through distance education. In addition, it was determined that the success of the same students who took the science course face-to-face in the 5th and 6th grades and distance education in the 7th grade decreased as the grade level increased. According to student opinions, EBA has been the most important platform where students follow the science course in the distance education process. However, the results of the research showed that students mostly have a negative perception towards teaching science lessons through distance education. However, almost all of the students preferred face-to-face education rather than distance education. In addition, students preferred the mixed model more than just distance education. Families have been the most important supporters of students in solving the problems they experience during the distance education process. The results revealed that the students could not get enough efficiency from the distance education process.

References

  • Ak, A., Oral, B. & Topuz, V. (2018). Marmara üniversitesi teknik bilimler meslek yüksekokulu uzaktan öğretim sürecinin değerlendirilmesi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 73-80.
  • Akgül, G. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Aktaş, M. (2013). Fen ve teknoloji dersinde web tabanlı uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bülent Ecevit Üniversitesi.
  • Alkan, C. (1997). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alqahtani, A. Y. & Rajkhan, A. A. (2020). E-learning critical success factors during the covid-19 pandemic: A comprehensive analysis of e-learning managerial perspectives. Education sciences, 10(9), 216. https://doi.org/10.3390/educsci10090216
  • Bakırcı, H. & Kılıç, K. (2021). Eğitim bilişim ağı video modüllerinin fen bilimleri dersinde kullanımına ilişkin sekizinci sınıf öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 685-705. https://doi.org/10.33711/yyuefd.919600
  • Berksoy, İ. (2021). Zorunlu sosyal izolasyon sürecindeki uzaktan eğitim eğilimleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Can E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, Ş. (2008). Fen eğitiminde web tabanlı eğitim [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Celal Bayar Üniversitesi.
  • Casey, D. M. (2008). A journey to legitimacy: The historical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Çelenk, S. (2003a). Okul aile işbirliği ile okuduğunu anlama başarısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 33-39.
  • Çelenk, S. (2003b). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim-Online, 2(2), 28–34.
  • Çırak Kurt, S., Yıldırım, İ., & Cücük, E. (2018). Harmanlanmış öğrenmenin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 776-802. https://doi.org/10.16986/HUJE.2017034685
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55.
  • Erfidan A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Erkoca, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148-163.
  • Eroğlu, A. (2006). Çok değişkenli istatistiklerin varsayımları. Ş. Kalaycı (Ed), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri içinde (2. Baskı; s. 212). Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Eroğlu, F. & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027. https://doi.org/10.16916/aded.710396
  • Flannery, D. J. (2006). Violence and mental health in everyday life: Prevention and intervention strategies for children and adolescents (Vol. 4). Walnut Creek, CA: Rowman Altamira.
  • Gordy, X. Z., Sparkmon, W., Imeri, H., Notebaert, A., Barnard, M., Compretta, C., ... & Rockhold, R. W. (2021). Science teaching excites medical interest: A qualitative inquiry of science education during the 2020 covid-19 pandemic. Education Sciences, 11(4), 148. https://doi.org/10.3390/educsci11040148
  • Hollingsworth, P. M. & Hoover, K. H. (1999). İlköğretimde öğretim yöntemleri. Elementary Teaching Methods (Çev: T. Gürkan, E. Gökçe ve DS Güler). Ankara: Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları, 124.
  • Işık, A. H., Karacı, A., Özkaraca, O. & Biroğul, S. (2010). Web tabanlı eş zamanlı (senkron) uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı analizi. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi, 10-12 Şubat 2010.
  • Kahraman, B., & Kaya, O. N. (2021). Fen eğitimi alanında yapılmış harmanlanmış öğrenme çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 509-526. https://doi.org/10.16986/HUJE.2020058309
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. & Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44486
  • Lassoued, Z., Alhendawi, M. & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 10(9), 232. https://doi.org/10.3390/educsci10090232
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021a). 2023 Eğitim Vizyonu. https://2023vizyonu.meb.gov.tr/ adresinden 03.06.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021b). Projeler. http://abdigm.meb.gov.tr/www/projeler/icerik/930 adresinden 03.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021c). 18 eylül'e kadar sürecek uzaktan eğitim döneminin yol haritasi. http://www.meb.gov.tr/18-eylule-kadar-surecek-uzaktan-egitim-donemininyol-haritasi/haber/21499/tr adresinden 05.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021d). Basın açıklamaları. http://www.meb.gov.tr/meb_haberindex.php?KATEGORI=286 adresinden 08.05.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Okur, N., & Ünal, İ. (2010). Fen öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin önemi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 1-10.
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Özer, M. & Suna, H. E. (2020). Covid-19 salgını ve eğitim, M. Şeker, A. Özer ve C. Korkut (Ed.). Küresel salgının anatomisi: İnsan ve toplumun geleceği içinde (s. 171-192). Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Özkaraca, O. (2005). İnternet tabanlı güç elektroniği eğitimi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Öztürk, B. & Çetinkaya, A. (2021). Pandemi döneminde bir eğitim aracı olarak televizyon: TRT EBA TV. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 6(1), 140-162. https://doi.org/10.47107/inifedergi.886813
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B., & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822. https://doi.org/10.12738/estp.2013.3.1734
  • Pérez-López, E., Atochero, A. V., & Rivero, S. C. (2021). Educación a distancia en tiempos de COVID-19: Análisis desde la perspectiva de los estudiantes universitarios. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(1), 331-350. https://doi.org/10.5944/ried.24.1.27855
  • Saklan, H. & Ünal, C. (2019). Dijital eğitim platformları arasında EBA’nın yeri ile ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 38 (1), 19-34. https://doi.org/10.7822/omuefd.431247
  • Sarı, E. & Sarı, B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: COVID-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3 (2), 49-63.
  • Sarıtaş, T. & Akdemir, O. (2009). Identifying factors affecting the mathematics achievement of students for better instructional design. International Journal of Instructional Technology & Distance Education, 6 (12), 21-36.
  • Sayıl, M., Güre - Yılmaz, A. & Uçanok, Z. (2002). Ergenliğe geçişte bilgilendirmenin ergenin bilgi düzeyi ve benlik algısına etkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 17 (50), 47-58.
  • Singh, H., & Reed. C. (2001). A White Paper: Achieving success with blended learning, 6. Lexington, MA: Centra Software.
  • Tanhan, F., Mazlum, M.M. & Uçar, R. (2020). Okul yöneticilerinin pandemi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. F. Tanhan ve H. İ. Özok (Ed.), Pandemi ve Eğitim içinde (s. 59-102). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Timur, B., ve Özdemir, M. (2018). Fen eğitiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018(10), 62-75.
  • Topuz, A., & Göktaş, Y. (2015). Türk eğitim sisteminde teknolojinin etkin kullanımı için yapılan projeler: 1984-2013 dönemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 8(2), 99. https://doi.org/10.17671/btd.43357
  • Türker, A. & Dündar, E. (2020). Covıd-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Tüysüz, C., & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Ünsal, H. (2007). Harmanlanmış öğrenme etkinliğinin çoklu düzeyde değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaman, B. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3298-3308. https://doi.org/10.52105/temelegitim.12.2
  • Yavuz, C. (2015). Uzaktan ve yüz yüze hizmet içi eğitimin öğrenenlerin başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı açısından karşılaştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK). (2019). http://yegitek.meb.gov.tr/www/itec/icerik/45 adresinden 20 Şubat 2021 tarihinde erişildi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. (2021). Fen bilimleri eğitimi kapsamında uzaktan eğitimde kalite standartları ve paydaş görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.850063
  • Yüzgeç M. E. (2008). İlköğretim kurumlarının 4. ve 5. sınıfında öğrencileri bulunan velilerin, yönetici ve öğretmenlerden beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Selda Ülkü Kavak This is me 0000-0002-9348-4627

Ataman Karaçöp 0000-0001-8939-3725

Publication Date December 29, 2022
Submission Date February 24, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Kavak, S. Ü., & Karaçöp, A. (2022). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uygulanan Uzaktan Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilimlerindeki Başarılarına Etkilerinin Öğrenci Görüşleriyle Birlikte İncelenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 9(3), 910-934. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1078525

19190       23681     19386        19387