Research Article
BibTex RIS Cite

Meta-Analysis of the Relationship between Perception of Organizational Justice and Gender in Educational Organizations in Türkiye

Year 2023, , 611 - 628, 30.12.2023
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1312318

Abstract

This study aims to examine the relationship between the perception of organizational justice and gender in educational organizations using the meta-analysis method. Additionally, the study explores the impact of moderator variables, including year, thesis/study type, field of study, participants, school type, and applied region, on the relationship between organizational justice perception and gender. The research begins with a comprehensive literature review that identified 883 academic theses. These theses were then screened based on inclusion criteria, resulting in 86 independent theses that met the criteria for meta-analysis. The meta-analysis encompassed a total sample size of 37,192, with 20,503 females and 16,689 males. The study findings indicate a significant gender-based difference in organizational justice, favoring men [k = 86, d = -0.062, 95% CI (0.096, -0.028), p < 0.05]. Additionally, the results show that the relationship between gender and organizational justice perceptions remains consistent across various moderators. Based on these findings, it is recommended that researchers conduct causally-determining studies, while educational administrators should focus on enhancing interactional, distributional, and procedural efforts to improve the perception of organizational justice, particularly among women.

References

  • Adams, J.S. (1965). Inequity in social exchange. L.Berkowitz (Ed.), Advances in Experimental Social Psychology, 2, 267-269. San Diego AcademicPress.
  • Akbulut, A. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel destek algılarının örgütsel sinizm tutumuna yönelik etkisinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis] İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Akdeniz, A. (2018). Eğitim örgütlerinde öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile işle bütünleşme algıları arasındaki ilişki ve bazı değişkenlere göre incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akdenizli, N., O. (2022). Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışlarına ilişkin öğretmen algıları ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. (*)
  • Akgüney, E. (2014). Öğretmenlerin örgütsel adalet algılamaları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasında ilişki. [Unpublished master’s thesis]. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aksay, O. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet, örgütsel dürüstlük ve iş doyumu düzeylerine yönelik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. [Unpublished PhD thesis], Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. (*)
  • Alagöz, E. (2020). Ilkokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sessizlik ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Algan, N. (1995). Çevre gerçeğinin küresel düzeyde ele alınışı, Yeni Türkiye, (5), Çevre Özel Sayısı. 210-219.
  • Altıntaş, F. Ç. (2007). Örgüt yapısının örgütsel politika ve işlem adaleti üzerine etkisinin yapısal denklem modellemesi yardımıyla analizi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 151-168.
  • Ansari, N., Moazzam, A., Jabeen, N. & Salman, Y. (2016). Gender and perceptions of organizational justice: a study of university of the Punjab. Pakistan Journal of Women’s Studies, 23(1),1024-1256.
  • Arogundade,O.T., Arogundadeand, A.B. & Oyebanji, O.H. (2015). Influence of perceived organizational justice on teachers’ commitment in selected secondary schools in Lagos State, Nigeria. Journal of Scientific Research & Reports, 4(7): 605-613
  • Aslan, S. (2019). Okul yöneticilerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin örgütsel adalet düzeyleri üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracılık rolü. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Aslanoğlu, Ö. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ile sinizm düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Atahan,K.(2022). Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretim duygu durumları, örgütsel destek algıları ve tükenmişlik düzeyleri. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak. (*)
  • Atasoy, D., Ç. (2019). Ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş yaşamındaki yalnızlık düzeyleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. (*)
  • Aydın, K. (2015). Ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile işe yabancılaşma algıları arasındaki ilişki (uşak ili örneği). [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak. (*)
  • Bahçeci, F. (2014). Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin etik liderlik davranışları, öğretmenlerin karşılaştığı yıldırma davranışı ve örgütsel adalet arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis]. Mevlana Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Bahro, R. (1989), Nasıl sosyalizm, hangi yeşil, ne için sanayi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları (Der. T. Bora).
  • Balcı, İ. (2019). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık seviyelerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. (*)
  • Baudrillard, J. (1998). Kusursuz cinayet, İstanbul: Ayrıntı Yayınları (Çev. N. Sevil )
  • Bookchin, M. (1994), Özgürlüğün ekolojisi - Hiyerarşinin ortaya çıkışı ve çözülüşü, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, (Çev.: A. Türker)
  • Borenstein, M., Hedges, L.V., Higgins, J.P.T. & Rothstein, H.R.(2013). Meta-analize giriş (S.Dinçer, Çev.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Brzezinski, Z. (1994). Kontrolden çıkmış dünya, istanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Genel Yayın: 337, Sosyal Felsefi Dizi: 41, (Çev.: H. Menemencioğlu)
  • Canbaz, S. (2022). Ilkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. (*)
  • Castoriadis, C. (1993). Dünyaya İnsana ve tabiata dair, İstanbul: iletişim Yayınları, (Çev.: H. Tufan).
  • Cesur, A. (2019). Okul yönetiminde kayırmacılık ve örgütsel adalet arasındaki ilişki (Afyonkarahisar ili örneği). [Unpublished master’s thesis], Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. (*)
  • Ceyhan, İ. (2022). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algılarının incelenmesi (Bir karma yöntem araştırması). [Unpublished master’s thesis], Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.(*)
  • Colquitt, J. A. (2001). On the dimensionality of organizational justice: A construct validation of a measure. Journal of Applied Psychology, 86, 386-400.
  • Coşkun, B. (2019). Devlet okullarında öğretmenlerin işyeri saldırganlığı davranışları ve örgütsel adalet ile ilişkisi. [Unpublished master’s thesis], Ankara Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Cropanzano, R., Prehar, C. A., ve Chen, P. Y. (2002). Using Social Exchange Theory to distinguish procedural from interactional justice. Group & Organization Management, 27(3), 324-351.
  • Cumming, G. (2012). Understanding the new statistics: Effect sizes, confidence intervals, and metaanalysis. New York: Routledge.
  • Çakar, N. D., ve Yıldız, S. (2009). Örgütsel adaletin iş tatmini üzerindeki etkisi; "Algılanan örgütsel destek" bir ara değişken mi? Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (28), 68-90.
  • Çakar, N. D. (2015). Toplumsal cinsiyet temelinde örgütsel adalet algısı: etik iklimin rolü. Kadem Kadin Araştirmalari Dergisi,1(2),79-107.
  • Çavuş, B. (2016). Öğretim elemanlarının örgütsel adalet algılarıyla umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.(*)
  • Çapraz, H. (2009). Ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Şişli ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Çekiç, E. (2018). Ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin görüşlerine göre örgütsel adalet ve örgütsel iklim arasındaki ilişki (Edirne ili örneği). [Unpublished master’s thesis], Trakya Üniversitesi, Edirne.(*)
  • Çetin, S. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Çetin, S., M. (2021). Ortaokul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Çetin,İ.(2021). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları. [Unpublished master’s thesis], Düzce Üniversitesi, Düzce.(*)
  • Çırak,S.(2013). Ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı (Ankara/yenimahalle). [Unpublished master’s thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Çökük, S. (2013). Örgütsel adaletin örgütsel bağlılığa etkisi: Konya ilindeki özel eğitim kurumlarında bir uygulama. [Unpublished master’s thesis]. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Dahmaz, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet ve duygusal emek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.(*)
  • Demir, H. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve otantik liderlik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Fırat Üniversitesi, Elâzığ.(*)
  • Demir, N (2021). Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel güven duyguları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Mersin Üniversitesi, Mersin. (*)
  • Demirbilek, N. (2018). Okul müdürlerinin kayırmacı davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile müdüre güvene etkisi. [Unpublished PhD thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya.(*)
  • Demirer, M. A. (1992). Ekopolitika, İstanbul: Anahtar Kitaplar.
  • Derici, F. (2019). Öğretmenlik mesleğinde empatik eğilimler ve adalet algısı: istanbul ili bağcılar ilçe okulları örneği. [Unpublished master’s thesis], Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Deutsch, M. (1975), Equity, equality and need: what determines which value will be used as the basis of distributive justice? Journal of Social Issues, 31(3), 137-149.
  • Doğan, S. (2014). Ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel destek algısı (Polatlı ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Dündar, T. (2011). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Dursun, K. (2021). Yöneticilerin kullandıkları güç türleri ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Elgin, D. (1994). Evren ve ekoloji, İçinde Derin Ekoloji (Der.: G. Tamkoç), İzmir: Ege Yayınları.
  • Emir, A. (2017). Ilkokullarda ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin görüşleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak.(*)
  • Ergül, S., B. (2019). Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin algıladıkları örgütsel destek düzeyleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Marmara Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Ersoy, S. (2020). Öğretmenlerin okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarına ilişkin algıları ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.(*)
  • Eyigün, M. (2022). Kamu liselerinde görev yapan öğretmenlere göre örgütsel adalet ve örgütsel sinizm arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.(*)
  • Feyerabend, P. (1995). Akla veda, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, (Çev.: E. Başer).
  • Fırat, A.S. (2003). Çevre etiği kavramı üzerine yeniden düşünmek, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 58(3), 105-144.
  • Folger, R., & Konovsky M.K. (1992). Effects of procedural and distributive justice on reactions to pay raise decisions. Academy of Management Journal, 32 (1), 115-130.
  • Gegekoğlu, Ş. (2021). Okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.(*)
  • Giddens, A. (1998). Modernliğin sonuçları, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, (2.Baskı: Çev.Ersin Kuşdil).
  • Girgin, S. (2016). Yöneticiye duyulan güven ile örgütsel adalet ilişkisinin öğretmenler açısından incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Gök, D. (2014). İlkokul ve ortaokullarda görevli öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. [Unpublished master’s thesis]. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Gölcür, M. (2022). Ortaokullardaki örgütsel etik iklim ile algılanan örgütsel adalet ilişkisi. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Görgülü, H. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet ile etkili okul algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Düzce Üniversitesi, Düzce.(*)
  • Gorowitz, S. (1981), John Rawls: bir adalet kuramı, içinde Çağdaş Siyaset Felsefecileri (De Crespigny, Anthony - Minogue, Kenneth R. (Eds.) Türkçe- Kollektif Çeviri) İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Greenberg, J. (1990). Organizational Justice: Yesterday, Today And Tomorrow. Journal Of Management, 16, 399-432.
  • Güneş, A. (2019). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları, örgütsel sessizlik düzeyleri ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki (pendik ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Uludağ Üniversitesi, Bursa. (*)
  • Güngörmez, E. (2014). Örgütsel adalet algısının performans üzerindeki etkisi; adıyaman ilinde çalışan öğretmenler üzerine bir uygulama. [Unpublished master’s thesis], Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Habermas, J. (1999). Öteki olmak ötekiyle yaşamak, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Cogito (Çev. İ. Aka).
  • Hazır, M. (2014). Çokkültürlülük teorisine çağdaş katkılar ve bireysel haklar-grup hakları ekseninde çokkültürlülüğü tartışmak. Akademik İncelemeler Dergisi 7(1), 1-28.
  • Higgins, J. P., Thompson, S. G., Deeks, J. J., & Altman, D. G. (2003). Measuring inconsistency in meta analyses. Bmj, 327(7414), 557-560.
  • İçerli, L.(2010). Örgütsel adalet: Kuramsal bir yaklaşım, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(1), 67-92.
  • İşler, M. (2022). Yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile algılanan örgütsel adalet düzeyinin örgütsel adanmışlık üzerindeki etkileri. [Unpublished master’s thesis], Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • İşleyici, K. (2015). Örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi (zonguldak ili örneği), [Unpublished master’s thesis], Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.(*)
  • Jepsen, D. M. & Rodwell, J. (2010). Female perceptions of organizational justice. Gender, Work& Organization. 19(6), 723-740.
  • Jasso, G. (1980). A new theory of distributive justice, American Sociological Review, 45(1), 3-32.
  • Kahraman, H., Karadağ, N. ve Tüzel İşeri, E. (2023). Sosyal adaleti anlamak: eğitim perspektifinden akademik bakış, e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14 (1) , 355-372.
  • Kahraman, Ü. (2014). Ilkokullarda performans yönetimi uygulamaları ve öğretmenlerin örgütsel adalet algısı arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak.(*)
  • Kahraman, Z. (2017). Okul yöneticileri ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Kaplan, A. (1997). Küresel çevre sorunları ve politikalar, Ankara: Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları, 18.
  • Karabacak, İ., U. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının mesleki bağlılıklarına etkisi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Karabulut, Y. (2018). Ilkokul müdürlerinin örgütsel adalet düzeyleri ile öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.(*)
  • Karaeminoğulları, A. (2006). Öğretim elemanlarının örgütsel adalet algıları ile sergiledikleri üretkenliğe aykırı davranışlar arasındaki ilişki ve bir araştırma. [Unpublished master’s thesis] İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaya, Ş., F. (2022). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile pozitif psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Akdeniz Üniversitesi, Antalya.(*)
  • Kemer, M. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeylerinin okul iklimi ile ilişkisi. [Unpublished master’s thesis]. Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Kete, D. (2015). Okul müdürlerinin liderlik stilleri, öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Zirve Üniversitesi, Gaziantep.(*)
  • Kılıç, E. (2013). Yatılı bölge ilköğretim okullarında örgütsel adalet: Sinop örneği. Journal of World of Turks, 5 (2), 19-33.
  • Kızılkaya, G. (2016). ilkokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı (İstanbul ili Şişli ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Korkut, A. (2019). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk, örgütsel sinizm ve örgütsel adalet algılarının analizi [Unpublished PhD thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya.(*)
  • Köse, A. (2020). Etik liderlik davranışlarının örgütsel adalet algısı ile ilişkisi: kocaeli ilindeki eğitim kurumlarında yapılan bir araştırma, [Unpublished master’s thesis], Yalova Üniversitesi, Yalova.(*)
  • Kurt, F., M. (2020). Öğretmenlerin örgütsel destek algısı ve örgütsel sessizliği arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak.(*)
  • Kuru Çetin, S. (2013). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin birbirlerini etkileme taktiklerinin örgütsel adalet ile ilişkisi. [Unpublished PhD thesis]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuşci, E. (2014). Akademisyenlerin üniversitelerde örgütsel adalete ilişkin algıları (yüzüncüyıl üniversitesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.(*)
  • Lambert, E. (2003). The impact of organizational justice on correctionalstaff, Journalof Criminal Justice, 31, 155-169.
  • Lee, C., Pillutla, M. & Law, K. (2000). Power-Distance, Gender And Organizational Justice. Journal of Management,26(4),685-704.
  • Lerner, M. J. (1977). The justice motive: some hypotheses as to its origins and forms”, Journal of Personality, 45(1), 1-52.
  • Lewis, S. & Clarke, M.(2001). Forest plots: Trying to see the wood and the trees. British Medical Journal, 322:1479-1480.
  • Littel, H. J., Corcoran, J. ve Pillai, V. (2008). Systematic revews and meta-analysis. NewYork: Oxford University Press.
  • McDaniel, J. E., Rios, F. A., Necochea, J., Stowell, L. P., & Kritzer, C. F. (2001). Envisioning the arc of social justice in middle schools. Middle School Journal, 33(1), 28-34.
  • Metzner, R. (1994). Ekoloji çağı, içinde derin ekoloji (Der.Günseli Tamkoç), İzmir: Ege Yayınları.
  • Mıhcı, H. (2019). Okullarda etik liderlik ile örgütsel adalet ve örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkilerin incelenmesi (giresun ili örneği), [Unpublished master’s thesis], Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.(*)
  • Miller, D. (2001). Principles of social justice. Massachusetts: Harvard University Press
  • Nayır, F. (2011). Ilköğretim okulu yöneticilerinin öğretmenlere sağlanan örgütsel desteğe ilişkin görüşleri, öğretmenlerin örgütsel destek algısı ve örgütsel bağlılıkla ilişkisi. [Unpublished PhD thesis], Ankara Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Nowakowski, J.M. & Conlon, D.E. (2004). Organizational justice: Looking back, looking forward, International Journal of Conflict Management, 16, 4-29.
  • Oğuz, E. (2011). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12(1), 45-65.
  • Özcan, E. (2014). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Özdek, E.Y. (1993). İnsan hakkı olarak çevre hakkı, Ankara: TODAİE Yayınları,249.
  • Özen, J. (2002). Adalet kuramlarının gelişimi ve örgütsel adalet türleri, Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi Arşivi 5, 107-117.
  • Özer, M.A. (2001). Ekolojik harekette yol ayrımı: Yeşiller ve derin ekoloji, Yerel Yönetim ve Denetim, 6(S), 9.
  • Özgöçer, Ö., Z. (2019). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı ve iş tatmini düzeylerinin incelenmesi (Malatya ili örneği). [Unpublished master’s thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya.(*)
  • Özmen, Ö., Timurcanday, Y., A. ve Özer, P. S. (2005 May). Değerler ve adalet, XIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı - M.Ü. İ.B.F İşletme Bölümü Yönetim ve Organizasyon Dalı, 161-166,İstanbul.
  • Özyolcu, E. (2015). Eğitim yönetimi temelinde öğretmenlerin ve yöneticilerin aşırı iş yükü, tükenmişlik ve sosyal destek durumlarının incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşe.(*)
  • Özyurt, D. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin algıları ile örgütsel muhalefet davranışları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.(*)
  • Petitti, D. B. (2000). Meta analysis, decision analysis and cost effectiveness analysis: methods for quantitative synthesis in medicine. New York: Oxford University Press.
  • Polat, S. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları, örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. [Unpublished PhD thesis] Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Polat, S. (2022). Eğitim kurumlarında sürdürülebilir liderlik, örgütsel adalet ve örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Popper, K. (2001). Daha iyi bir dünya arayışı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Cogito, (Çev.İ. Aka)
  • Potuk, A. (2017). Mobbing davranışı, örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.(*)
  • Pusmaz, H., Y. (2020). Öğretmenlerin örgütsel atalet düzeylerinin yordayıcısı olarak örgütsel adalet algısı. [Unpublished master’s thesis], Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Rawls, J., (1999), A theory of justice, Harvard University Press (Revised Edition)
  • Ramamoorthy, N ve Flood, P.C.(2004). Gender and employee attitudes: the role of organizational justice perceptions. British Journal Management, 15(3), 247-258.
  • Reeve, C.D.C. (2017), Plato, in political thinkers from socrates to the present, (Edited by David Boucher and Paul Kelly, Third Edition), Oxford University Press, 54-73
  • Robertson, R. (1998), Toplum kuramı, kültürel görecelik ve küresellik sorunu, içinde Küreselleşme ve Dünya Sistemi (Der. King, A. D.), (Çev.: Gülcan Seçkin ve Ümit Hüsrev Yolsat). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Saçlı, E. (2022). Öğretmenlerin yaşadıkları etik ikilemler üzerinde algıladıkları örgütsel adaletin rolü. [Unpublished master’s thesis], Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.(*)
  • Sağbaş, Ö., N. (2020). Okullarda ayrılma, kayıtsız kalma, muhalefet ve sadakat ile örgütsel adalet ilişkisinde iş doyumunun aracı etkisi. [Unpublished PhD thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Sağlam, R.(2007). Liberal adaletin iki farklı görünümü: John Rawls ve Robert Nozick ‘hakkaniyet olarak adalet’ eleştirisinden ‘yetkisel adalet’ eleştirisine. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi (11), 181-217.
  • Şamdan, T. (2019). Ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre örgütsel adalet ve örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished PhD thesis], İstanbul Okan Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Saruhan, C. (2019). Eğitim örgütlerinde örgütsel adalet ve örgütsel güven arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.(*)
  • Saydam, H. (2022). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkilerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale. (*)
  • Selekler, Z., O. (2007). Öğretmenlerde örgütsel adalet ve psikolojik sözleşme ihlal algısı. [Unpublished master’s thesis], Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Söyük, S. (2007). Örgütsel adaletin iş tatmini üzerine etkisi ve istanbul ilindeki özel hastanelerde çalışan hemşirelere yönelik bir çalışma. [Unpublished PhD thesis]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Şamdan, T., ve Başkan, G. A. (2019). Öğretmenlerin algılarına göre örgütsel adalet ve örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 17-40. doi: 10.9779/pauefd.479173
  • Tan, Ş. (2017). Meslek liselerinde örgütsel adaletin okul-sanayi işbirliğine etkisi ve örgütsel vatandaşlığın aracı rolü: İstanbul ili örneği. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Tanaka, K. (1999). Judgments of fairness by just world believers. Journal of Social Psychology, 139 (5), 631-638
  • Tanilli, S. (2000). Insanlığı nasıl bir gelecek bekliyor? İstanbul: Adam Yayınları.
  • Tavaslı, B. (2021). Ortaokul ve lise öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişki (Muğla ili milas ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Tekin, Y., F. (2023). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları, motivasyon düzeyleri ve performansları: bir yapısal eşitlik modellemesi. [Unpublished master’s thesis], Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.(*)
  • Terkeş, N. (2015). Öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (istanbul ili kağıthane ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Touraine, A. (2000). Birlikte yaşayabilecek miyiz? İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Cogito, (Çev.: O. Kunal)
  • Uğurlu, C., T. (2009). Ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi (hatay ili örneği). [Unpublished PhD thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya. (*)
  • Uludağ, A. (2022). Ilköğretim yöneticilerinin demokratik tutum ve davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Karabük Üniversitesi, Karabük.(*)
  • Uludağ, T. (2018). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Uysal, B. (2019). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.(*)
  • Uysal, M. (2014). Genel liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet konusundaki algıları (altındağ ilçesi örneği). [Unpublished PhD thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Üstün, U., Eryılmaz, A.(2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 1-32.
  • Warner, J. C.,Culatta, E. & James, K.R. (2013). Gender and organizational justice preferences.Social Psychology & Family, 7(12), 1074-1084.
  • Van den Bos, K. (2003). On the subjective quality of social justice: The role of affect as information in the psychology of justice judgments. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 482–498.
  • Van Wormer, K., Kaplan , L. & Juby, C. (2012). Confronting Oppression, restoring justice: from policy analysis to social action, Council on Social Work Education Publishing
  • West, R. E. (1994). Yeranamız gaia-James Lovelock ve gezegen birliği görüşü, İçinde Derin Ekoloji (Der.: G. Tamkoç), İzmir: Ege Yayınları.
  • Yavuz, A. (2022). Devlet okullarında yönetici ve öğretmenlerce algılanan örgütsel etik iklim ile örgütsel adalet ilişkisi [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.(*)
  • Yavuz, H. (2021). Çalışanların nepotizm ve örgütsel adalet algısı ilişkisi: ankara’da bir alan araştırması [Unpublished master’s thesis], Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Yeniçeri, Ö., Demirel, Y. ve Seçkin, Z. (2009). Örgütsel adalet ile duygusal tükenmişlik arasındaki ilişki: İmalat sanayi çalışanları üzerine bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(16), 83-99.
  • Yıldız, B., B. (2019). Okul yöneticilerinin açık liderlik, örgütsel adalet ve örgütsel erdemlilik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. [Unpublished PhD thesis], Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Yıldız, H. (2015). Özel ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları (konya/meram ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Mevlâna Üniversitesi, Konya.(*)
  • Yılmaz, M. K. (2012). Örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin algıları. [Unpublished master’s thesis], Yakındoğu Üniversitesi, Lefkoşe. (*)
  • Yoldaş, A. (2018). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algıları üzerine etkilerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Yozgat, C. (2019). Öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılığa ve iş doyumuna ilişkin etkisinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Yüksel, M. (2022). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile motivasyonları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Düzce Üniversitesi, Düzce.(*)

Türkiye’deki Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Adalet Algısı ile Cinsiyet İlişkisinin Meta-Analizi

Year 2023, , 611 - 628, 30.12.2023
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1312318

Abstract

Bu araştırmanın amacı eğitim örgütlerinde örgütsel adalet algısı ve Cinsiyet ilişkisini meta analiz yöntemiyle incelemektir. Ayrıca, araştırmada örgütsel adalet algısı ve Cinsiyet ilişkisine etkisi olabilecek moderatör (tezin/çalışmanın; yılı, türü, yapıldığı alanı, uygulandığı kişileri, uygulanan okul türü ve uygulandığı bölge) değişkenlerin varlığına da bakılmıştır. Bu doğrultuda öncelikle alanyazın taraması gerçekleştirilmiş ve 883 akademik teze ulaşılmıştır. Ardından dâhil etme ölçütleri temelinde tezler elemeye tabi tutulmuş ve ölçütleri karşılayan 86 bağımsız teze ait 86 etki büyüklüğü ile meta-analiz gerçekleştirilmiştir. Meta-analizde, 20.503’ü kadın ve 16.689’ı erkek olmak üzere toplam 37.192 örneklem sayısına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda; örgütsel adaletin cinsiyete göre anlamlı farklılaştığı ve bu farklılaşmanın erkeklerin lehine olduğu tespit edilmiştir [k = 86, d = -.0,062, %95GA (.096, -.028), p <.05]. Araştırmanın ikinci sonucu; cinsiyet ve örgütsel adalet algıları arasındaki bağlantının çeşitli moderatörlere (tezin/çalışmanın; yılı, türü, yapıldığı alanı, uygulandığı kişileri, uygulanan okul türü ve uygulandığı bölge) göre değişmiyor olmasıdır. Bu sonuçlar temelinde araştırmacılara neden saptayıcı, çalışma türü bağlamlı araştırmalar yapmaları; diğer yandan eğitim yöneticilerine kadınlarda düşük çıkan örgütsel adalet algısını artırıcı etkileşim, dağıtım ve işlemsel çabalara yönelmesi önerilebilir.

References

  • Adams, J.S. (1965). Inequity in social exchange. L.Berkowitz (Ed.), Advances in Experimental Social Psychology, 2, 267-269. San Diego AcademicPress.
  • Akbulut, A. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel destek algılarının örgütsel sinizm tutumuna yönelik etkisinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis] İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Akdeniz, A. (2018). Eğitim örgütlerinde öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile işle bütünleşme algıları arasındaki ilişki ve bazı değişkenlere göre incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akdenizli, N., O. (2022). Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışlarına ilişkin öğretmen algıları ile örgütsel muhalefet düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. (*)
  • Akgüney, E. (2014). Öğretmenlerin örgütsel adalet algılamaları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasında ilişki. [Unpublished master’s thesis]. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aksay, O. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet, örgütsel dürüstlük ve iş doyumu düzeylerine yönelik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. [Unpublished PhD thesis], Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. (*)
  • Alagöz, E. (2020). Ilkokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sessizlik ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Algan, N. (1995). Çevre gerçeğinin küresel düzeyde ele alınışı, Yeni Türkiye, (5), Çevre Özel Sayısı. 210-219.
  • Altıntaş, F. Ç. (2007). Örgüt yapısının örgütsel politika ve işlem adaleti üzerine etkisinin yapısal denklem modellemesi yardımıyla analizi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 151-168.
  • Ansari, N., Moazzam, A., Jabeen, N. & Salman, Y. (2016). Gender and perceptions of organizational justice: a study of university of the Punjab. Pakistan Journal of Women’s Studies, 23(1),1024-1256.
  • Arogundade,O.T., Arogundadeand, A.B. & Oyebanji, O.H. (2015). Influence of perceived organizational justice on teachers’ commitment in selected secondary schools in Lagos State, Nigeria. Journal of Scientific Research & Reports, 4(7): 605-613
  • Aslan, S. (2019). Okul yöneticilerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin örgütsel adalet düzeyleri üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracılık rolü. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Aslanoğlu, Ö. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ile sinizm düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. (*)
  • Atahan,K.(2022). Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretim duygu durumları, örgütsel destek algıları ve tükenmişlik düzeyleri. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak. (*)
  • Atasoy, D., Ç. (2019). Ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş yaşamındaki yalnızlık düzeyleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. (*)
  • Aydın, K. (2015). Ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile işe yabancılaşma algıları arasındaki ilişki (uşak ili örneği). [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak. (*)
  • Bahçeci, F. (2014). Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin etik liderlik davranışları, öğretmenlerin karşılaştığı yıldırma davranışı ve örgütsel adalet arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis]. Mevlana Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Bahro, R. (1989), Nasıl sosyalizm, hangi yeşil, ne için sanayi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları (Der. T. Bora).
  • Balcı, İ. (2019). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık seviyelerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. (*)
  • Baudrillard, J. (1998). Kusursuz cinayet, İstanbul: Ayrıntı Yayınları (Çev. N. Sevil )
  • Bookchin, M. (1994), Özgürlüğün ekolojisi - Hiyerarşinin ortaya çıkışı ve çözülüşü, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, (Çev.: A. Türker)
  • Borenstein, M., Hedges, L.V., Higgins, J.P.T. & Rothstein, H.R.(2013). Meta-analize giriş (S.Dinçer, Çev.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Brzezinski, Z. (1994). Kontrolden çıkmış dünya, istanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Genel Yayın: 337, Sosyal Felsefi Dizi: 41, (Çev.: H. Menemencioğlu)
  • Canbaz, S. (2022). Ilkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. (*)
  • Castoriadis, C. (1993). Dünyaya İnsana ve tabiata dair, İstanbul: iletişim Yayınları, (Çev.: H. Tufan).
  • Cesur, A. (2019). Okul yönetiminde kayırmacılık ve örgütsel adalet arasındaki ilişki (Afyonkarahisar ili örneği). [Unpublished master’s thesis], Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. (*)
  • Ceyhan, İ. (2022). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algılarının incelenmesi (Bir karma yöntem araştırması). [Unpublished master’s thesis], Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.(*)
  • Colquitt, J. A. (2001). On the dimensionality of organizational justice: A construct validation of a measure. Journal of Applied Psychology, 86, 386-400.
  • Coşkun, B. (2019). Devlet okullarında öğretmenlerin işyeri saldırganlığı davranışları ve örgütsel adalet ile ilişkisi. [Unpublished master’s thesis], Ankara Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Cropanzano, R., Prehar, C. A., ve Chen, P. Y. (2002). Using Social Exchange Theory to distinguish procedural from interactional justice. Group & Organization Management, 27(3), 324-351.
  • Cumming, G. (2012). Understanding the new statistics: Effect sizes, confidence intervals, and metaanalysis. New York: Routledge.
  • Çakar, N. D., ve Yıldız, S. (2009). Örgütsel adaletin iş tatmini üzerindeki etkisi; "Algılanan örgütsel destek" bir ara değişken mi? Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (28), 68-90.
  • Çakar, N. D. (2015). Toplumsal cinsiyet temelinde örgütsel adalet algısı: etik iklimin rolü. Kadem Kadin Araştirmalari Dergisi,1(2),79-107.
  • Çavuş, B. (2016). Öğretim elemanlarının örgütsel adalet algılarıyla umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.(*)
  • Çapraz, H. (2009). Ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Şişli ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Çekiç, E. (2018). Ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin görüşlerine göre örgütsel adalet ve örgütsel iklim arasındaki ilişki (Edirne ili örneği). [Unpublished master’s thesis], Trakya Üniversitesi, Edirne.(*)
  • Çetin, S. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeyleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Çetin, S., M. (2021). Ortaokul müdürlerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Çetin,İ.(2021). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları. [Unpublished master’s thesis], Düzce Üniversitesi, Düzce.(*)
  • Çırak,S.(2013). Ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı (Ankara/yenimahalle). [Unpublished master’s thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Çökük, S. (2013). Örgütsel adaletin örgütsel bağlılığa etkisi: Konya ilindeki özel eğitim kurumlarında bir uygulama. [Unpublished master’s thesis]. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Dahmaz, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet ve duygusal emek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.(*)
  • Demir, H. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet ve otantik liderlik algıları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Fırat Üniversitesi, Elâzığ.(*)
  • Demir, N (2021). Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel güven duyguları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Mersin Üniversitesi, Mersin. (*)
  • Demirbilek, N. (2018). Okul müdürlerinin kayırmacı davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile müdüre güvene etkisi. [Unpublished PhD thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya.(*)
  • Demirer, M. A. (1992). Ekopolitika, İstanbul: Anahtar Kitaplar.
  • Derici, F. (2019). Öğretmenlik mesleğinde empatik eğilimler ve adalet algısı: istanbul ili bağcılar ilçe okulları örneği. [Unpublished master’s thesis], Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Deutsch, M. (1975), Equity, equality and need: what determines which value will be used as the basis of distributive justice? Journal of Social Issues, 31(3), 137-149.
  • Doğan, S. (2014). Ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel destek algısı (Polatlı ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Dündar, T. (2011). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Dursun, K. (2021). Yöneticilerin kullandıkları güç türleri ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Elgin, D. (1994). Evren ve ekoloji, İçinde Derin Ekoloji (Der.: G. Tamkoç), İzmir: Ege Yayınları.
  • Emir, A. (2017). Ilkokullarda ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin görüşleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak.(*)
  • Ergül, S., B. (2019). Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin algıladıkları örgütsel destek düzeyleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Marmara Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Ersoy, S. (2020). Öğretmenlerin okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarına ilişkin algıları ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.(*)
  • Eyigün, M. (2022). Kamu liselerinde görev yapan öğretmenlere göre örgütsel adalet ve örgütsel sinizm arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.(*)
  • Feyerabend, P. (1995). Akla veda, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, (Çev.: E. Başer).
  • Fırat, A.S. (2003). Çevre etiği kavramı üzerine yeniden düşünmek, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 58(3), 105-144.
  • Folger, R., & Konovsky M.K. (1992). Effects of procedural and distributive justice on reactions to pay raise decisions. Academy of Management Journal, 32 (1), 115-130.
  • Gegekoğlu, Ş. (2021). Okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.(*)
  • Giddens, A. (1998). Modernliğin sonuçları, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, (2.Baskı: Çev.Ersin Kuşdil).
  • Girgin, S. (2016). Yöneticiye duyulan güven ile örgütsel adalet ilişkisinin öğretmenler açısından incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Gök, D. (2014). İlkokul ve ortaokullarda görevli öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. [Unpublished master’s thesis]. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Gölcür, M. (2022). Ortaokullardaki örgütsel etik iklim ile algılanan örgütsel adalet ilişkisi. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Görgülü, H. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalet ile etkili okul algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Düzce Üniversitesi, Düzce.(*)
  • Gorowitz, S. (1981), John Rawls: bir adalet kuramı, içinde Çağdaş Siyaset Felsefecileri (De Crespigny, Anthony - Minogue, Kenneth R. (Eds.) Türkçe- Kollektif Çeviri) İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Greenberg, J. (1990). Organizational Justice: Yesterday, Today And Tomorrow. Journal Of Management, 16, 399-432.
  • Güneş, A. (2019). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları, örgütsel sessizlik düzeyleri ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki (pendik ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Uludağ Üniversitesi, Bursa. (*)
  • Güngörmez, E. (2014). Örgütsel adalet algısının performans üzerindeki etkisi; adıyaman ilinde çalışan öğretmenler üzerine bir uygulama. [Unpublished master’s thesis], Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Habermas, J. (1999). Öteki olmak ötekiyle yaşamak, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Cogito (Çev. İ. Aka).
  • Hazır, M. (2014). Çokkültürlülük teorisine çağdaş katkılar ve bireysel haklar-grup hakları ekseninde çokkültürlülüğü tartışmak. Akademik İncelemeler Dergisi 7(1), 1-28.
  • Higgins, J. P., Thompson, S. G., Deeks, J. J., & Altman, D. G. (2003). Measuring inconsistency in meta analyses. Bmj, 327(7414), 557-560.
  • İçerli, L.(2010). Örgütsel adalet: Kuramsal bir yaklaşım, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(1), 67-92.
  • İşler, M. (2022). Yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile algılanan örgütsel adalet düzeyinin örgütsel adanmışlık üzerindeki etkileri. [Unpublished master’s thesis], Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • İşleyici, K. (2015). Örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi (zonguldak ili örneği), [Unpublished master’s thesis], Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.(*)
  • Jepsen, D. M. & Rodwell, J. (2010). Female perceptions of organizational justice. Gender, Work& Organization. 19(6), 723-740.
  • Jasso, G. (1980). A new theory of distributive justice, American Sociological Review, 45(1), 3-32.
  • Kahraman, H., Karadağ, N. ve Tüzel İşeri, E. (2023). Sosyal adaleti anlamak: eğitim perspektifinden akademik bakış, e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14 (1) , 355-372.
  • Kahraman, Ü. (2014). Ilkokullarda performans yönetimi uygulamaları ve öğretmenlerin örgütsel adalet algısı arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak.(*)
  • Kahraman, Z. (2017). Okul yöneticileri ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Kaplan, A. (1997). Küresel çevre sorunları ve politikalar, Ankara: Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları, 18.
  • Karabacak, İ., U. (2020). Öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının mesleki bağlılıklarına etkisi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Karabulut, Y. (2018). Ilkokul müdürlerinin örgütsel adalet düzeyleri ile öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.(*)
  • Karaeminoğulları, A. (2006). Öğretim elemanlarının örgütsel adalet algıları ile sergiledikleri üretkenliğe aykırı davranışlar arasındaki ilişki ve bir araştırma. [Unpublished master’s thesis] İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaya, Ş., F. (2022). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile pozitif psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Akdeniz Üniversitesi, Antalya.(*)
  • Kemer, M. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algı düzeylerinin okul iklimi ile ilişkisi. [Unpublished master’s thesis]. Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Kete, D. (2015). Okul müdürlerinin liderlik stilleri, öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Zirve Üniversitesi, Gaziantep.(*)
  • Kılıç, E. (2013). Yatılı bölge ilköğretim okullarında örgütsel adalet: Sinop örneği. Journal of World of Turks, 5 (2), 19-33.
  • Kızılkaya, G. (2016). ilkokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı (İstanbul ili Şişli ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Korkut, A. (2019). Öğretmenlerin örgütsel mutluluk, örgütsel sinizm ve örgütsel adalet algılarının analizi [Unpublished PhD thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya.(*)
  • Köse, A. (2020). Etik liderlik davranışlarının örgütsel adalet algısı ile ilişkisi: kocaeli ilindeki eğitim kurumlarında yapılan bir araştırma, [Unpublished master’s thesis], Yalova Üniversitesi, Yalova.(*)
  • Kurt, F., M. (2020). Öğretmenlerin örgütsel destek algısı ve örgütsel sessizliği arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Uşak Üniversitesi, Uşak.(*)
  • Kuru Çetin, S. (2013). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin birbirlerini etkileme taktiklerinin örgütsel adalet ile ilişkisi. [Unpublished PhD thesis]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuşci, E. (2014). Akademisyenlerin üniversitelerde örgütsel adalete ilişkin algıları (yüzüncüyıl üniversitesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.(*)
  • Lambert, E. (2003). The impact of organizational justice on correctionalstaff, Journalof Criminal Justice, 31, 155-169.
  • Lee, C., Pillutla, M. & Law, K. (2000). Power-Distance, Gender And Organizational Justice. Journal of Management,26(4),685-704.
  • Lerner, M. J. (1977). The justice motive: some hypotheses as to its origins and forms”, Journal of Personality, 45(1), 1-52.
  • Lewis, S. & Clarke, M.(2001). Forest plots: Trying to see the wood and the trees. British Medical Journal, 322:1479-1480.
  • Littel, H. J., Corcoran, J. ve Pillai, V. (2008). Systematic revews and meta-analysis. NewYork: Oxford University Press.
  • McDaniel, J. E., Rios, F. A., Necochea, J., Stowell, L. P., & Kritzer, C. F. (2001). Envisioning the arc of social justice in middle schools. Middle School Journal, 33(1), 28-34.
  • Metzner, R. (1994). Ekoloji çağı, içinde derin ekoloji (Der.Günseli Tamkoç), İzmir: Ege Yayınları.
  • Mıhcı, H. (2019). Okullarda etik liderlik ile örgütsel adalet ve örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkilerin incelenmesi (giresun ili örneği), [Unpublished master’s thesis], Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.(*)
  • Miller, D. (2001). Principles of social justice. Massachusetts: Harvard University Press
  • Nayır, F. (2011). Ilköğretim okulu yöneticilerinin öğretmenlere sağlanan örgütsel desteğe ilişkin görüşleri, öğretmenlerin örgütsel destek algısı ve örgütsel bağlılıkla ilişkisi. [Unpublished PhD thesis], Ankara Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Nowakowski, J.M. & Conlon, D.E. (2004). Organizational justice: Looking back, looking forward, International Journal of Conflict Management, 16, 4-29.
  • Oğuz, E. (2011). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile yöneticilerin liderlik stilleri arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12(1), 45-65.
  • Özcan, E. (2014). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Özdek, E.Y. (1993). İnsan hakkı olarak çevre hakkı, Ankara: TODAİE Yayınları,249.
  • Özen, J. (2002). Adalet kuramlarının gelişimi ve örgütsel adalet türleri, Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi Arşivi 5, 107-117.
  • Özer, M.A. (2001). Ekolojik harekette yol ayrımı: Yeşiller ve derin ekoloji, Yerel Yönetim ve Denetim, 6(S), 9.
  • Özgöçer, Ö., Z. (2019). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı ve iş tatmini düzeylerinin incelenmesi (Malatya ili örneği). [Unpublished master’s thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya.(*)
  • Özmen, Ö., Timurcanday, Y., A. ve Özer, P. S. (2005 May). Değerler ve adalet, XIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı - M.Ü. İ.B.F İşletme Bölümü Yönetim ve Organizasyon Dalı, 161-166,İstanbul.
  • Özyolcu, E. (2015). Eğitim yönetimi temelinde öğretmenlerin ve yöneticilerin aşırı iş yükü, tükenmişlik ve sosyal destek durumlarının incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşe.(*)
  • Özyurt, D. (2021). Öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin algıları ile örgütsel muhalefet davranışları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.(*)
  • Petitti, D. B. (2000). Meta analysis, decision analysis and cost effectiveness analysis: methods for quantitative synthesis in medicine. New York: Oxford University Press.
  • Polat, S. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları, örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. [Unpublished PhD thesis] Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Polat, S. (2022). Eğitim kurumlarında sürdürülebilir liderlik, örgütsel adalet ve örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Popper, K. (2001). Daha iyi bir dünya arayışı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Cogito, (Çev.İ. Aka)
  • Potuk, A. (2017). Mobbing davranışı, örgütsel adalet ve örgütsel sessizlik algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.(*)
  • Pusmaz, H., Y. (2020). Öğretmenlerin örgütsel atalet düzeylerinin yordayıcısı olarak örgütsel adalet algısı. [Unpublished master’s thesis], Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Rawls, J., (1999), A theory of justice, Harvard University Press (Revised Edition)
  • Ramamoorthy, N ve Flood, P.C.(2004). Gender and employee attitudes: the role of organizational justice perceptions. British Journal Management, 15(3), 247-258.
  • Reeve, C.D.C. (2017), Plato, in political thinkers from socrates to the present, (Edited by David Boucher and Paul Kelly, Third Edition), Oxford University Press, 54-73
  • Robertson, R. (1998), Toplum kuramı, kültürel görecelik ve küresellik sorunu, içinde Küreselleşme ve Dünya Sistemi (Der. King, A. D.), (Çev.: Gülcan Seçkin ve Ümit Hüsrev Yolsat). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Saçlı, E. (2022). Öğretmenlerin yaşadıkları etik ikilemler üzerinde algıladıkları örgütsel adaletin rolü. [Unpublished master’s thesis], Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.(*)
  • Sağbaş, Ö., N. (2020). Okullarda ayrılma, kayıtsız kalma, muhalefet ve sadakat ile örgütsel adalet ilişkisinde iş doyumunun aracı etkisi. [Unpublished PhD thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Sağlam, R.(2007). Liberal adaletin iki farklı görünümü: John Rawls ve Robert Nozick ‘hakkaniyet olarak adalet’ eleştirisinden ‘yetkisel adalet’ eleştirisine. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi (11), 181-217.
  • Şamdan, T. (2019). Ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre örgütsel adalet ve örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Unpublished PhD thesis], İstanbul Okan Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Saruhan, C. (2019). Eğitim örgütlerinde örgütsel adalet ve örgütsel güven arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.(*)
  • Saydam, H. (2022). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkilerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale. (*)
  • Selekler, Z., O. (2007). Öğretmenlerde örgütsel adalet ve psikolojik sözleşme ihlal algısı. [Unpublished master’s thesis], Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.(*)
  • Söyük, S. (2007). Örgütsel adaletin iş tatmini üzerine etkisi ve istanbul ilindeki özel hastanelerde çalışan hemşirelere yönelik bir çalışma. [Unpublished PhD thesis]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Şamdan, T., ve Başkan, G. A. (2019). Öğretmenlerin algılarına göre örgütsel adalet ve örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 17-40. doi: 10.9779/pauefd.479173
  • Tan, Ş. (2017). Meslek liselerinde örgütsel adaletin okul-sanayi işbirliğine etkisi ve örgütsel vatandaşlığın aracı rolü: İstanbul ili örneği. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Tanaka, K. (1999). Judgments of fairness by just world believers. Journal of Social Psychology, 139 (5), 631-638
  • Tanilli, S. (2000). Insanlığı nasıl bir gelecek bekliyor? İstanbul: Adam Yayınları.
  • Tavaslı, B. (2021). Ortaokul ve lise öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişki (Muğla ili milas ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Tekin, Y., F. (2023). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları, motivasyon düzeyleri ve performansları: bir yapısal eşitlik modellemesi. [Unpublished master’s thesis], Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.(*)
  • Terkeş, N. (2015). Öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (istanbul ili kağıthane ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Touraine, A. (2000). Birlikte yaşayabilecek miyiz? İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, Cogito, (Çev.: O. Kunal)
  • Uğurlu, C., T. (2009). Ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi (hatay ili örneği). [Unpublished PhD thesis], İnönü Üniversitesi, Malatya. (*)
  • Uludağ, A. (2022). Ilköğretim yöneticilerinin demokratik tutum ve davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Karabük Üniversitesi, Karabük.(*)
  • Uludağ, T. (2018). Sınıf öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Uysal, B. (2019). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.(*)
  • Uysal, M. (2014). Genel liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet konusundaki algıları (altındağ ilçesi örneği). [Unpublished PhD thesis], Hacettepe Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Üstün, U., Eryılmaz, A.(2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 1-32.
  • Warner, J. C.,Culatta, E. & James, K.R. (2013). Gender and organizational justice preferences.Social Psychology & Family, 7(12), 1074-1084.
  • Van den Bos, K. (2003). On the subjective quality of social justice: The role of affect as information in the psychology of justice judgments. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 482–498.
  • Van Wormer, K., Kaplan , L. & Juby, C. (2012). Confronting Oppression, restoring justice: from policy analysis to social action, Council on Social Work Education Publishing
  • West, R. E. (1994). Yeranamız gaia-James Lovelock ve gezegen birliği görüşü, İçinde Derin Ekoloji (Der.: G. Tamkoç), İzmir: Ege Yayınları.
  • Yavuz, A. (2022). Devlet okullarında yönetici ve öğretmenlerce algılanan örgütsel etik iklim ile örgütsel adalet ilişkisi [Unpublished master’s thesis], Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.(*)
  • Yavuz, H. (2021). Çalışanların nepotizm ve örgütsel adalet algısı ilişkisi: ankara’da bir alan araştırması [Unpublished master’s thesis], Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Yeniçeri, Ö., Demirel, Y. ve Seçkin, Z. (2009). Örgütsel adalet ile duygusal tükenmişlik arasındaki ilişki: İmalat sanayi çalışanları üzerine bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(16), 83-99.
  • Yıldız, B., B. (2019). Okul yöneticilerinin açık liderlik, örgütsel adalet ve örgütsel erdemlilik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. [Unpublished PhD thesis], Marmara Üniversitesi İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Yıldız, H. (2015). Özel ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları (konya/meram ilçesi örneği). [Unpublished master’s thesis], Mevlâna Üniversitesi, Konya.(*)
  • Yılmaz, M. K. (2012). Örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin algıları. [Unpublished master’s thesis], Yakındoğu Üniversitesi, Lefkoşe. (*)
  • Yoldaş, A. (2018). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algıları üzerine etkilerinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.(*)
  • Yozgat, C. (2019). Öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılığa ve iş doyumuna ilişkin etkisinin incelenmesi. [Unpublished master’s thesis], Gazi Üniversitesi, Ankara.(*)
  • Yüksel, M. (2022). Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile motivasyonları arasındaki ilişki. [Unpublished master’s thesis], Düzce Üniversitesi, Düzce.(*)
There are 159 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Erdal Toprakcı 0000-0001-9552-9094

Aysun Akçay Güngör 0000-0001-6393-6250

Akın Güngör 0000-0003-0769-209X

Publication Date December 30, 2023
Submission Date June 9, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Toprakcı, E., Akçay Güngör, A., & Güngör, A. (2023). Meta-Analysis of the Relationship between Perception of Organizational Justice and Gender in Educational Organizations in Türkiye. E-Kafkas Journal of Educational Research, 10(3), 611-628. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1312318

19190       23681     19386        19387