Bu araştırma Coğrafya öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve kaygı düzeylerini belirlemek
amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Atatürk Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 35
öğrenci ve yine aynı dönemde coğrafya öğretmenliği pedegojik formasyon
sertifikası programında yer alan 45 öğrenci olmak üzere toplam 80 öğrenci oluşturmuştur.
Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırma
verileri SPSS programı kullanılarak frekans ve yüzdeler hesaplanmış, bağımsız
örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Scheffe testi
yapılmıştır.
Çalışmadan elde edilen verilere göre öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeylerinin yüksek, kaygı
düzeylerinin orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları fakülteleri ve cinsiyetlerine göre
değişmezken, AGNO’ları ve okudukları bölümü tercih nedenlerine göre
değişmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı
düzeyleri fakülte, cinsiyet, AGNO ve okudukları bölümleri tercih nedenlerine
göre değişiklik göstermemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2017 |
Submission Date | July 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |