Doküman incelemesi yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı
Boşnaklara Türkçe öğretimi konusunda yapılan araştırmaları; araştırmalarda kullanılan
araştırma yöntemi, örnekleme yöntemi, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi ve
konu açılarından değerlendirmektir. Bu amaçla ULAKBİM ve GOOGLE SCHOLAR veri
tabanları taranarak Boşnaklara Türkçe öğretimi konusunun ele alındığı 2010-2016
yılları arasındaki 26 Türkçe araştırma tespit edilmiştir. Tespit edilen araştırmaların
değerlendirilmesinde Sözbilir ve Kutu (2008) tarafından geliştirilen “Makale
Sınıflama Formu” araştırmacılarca revize edilerek kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin çözümlenmesinde İçerik Analizi Yöntemi’nin kullanıldığı bu çalışmaya
göre incelenen araştırmaların çoğunun; herhangi bir araştırma türü içermediği
ya da derleme nitelikli çalışmalar olduğu, herhangi bir örnekleme yöntemi
içermediği, bazılarında herhangi bir veri toplama aracı kullanılmadığı,
çoğunlukla nicel veri toplandığı ve bunların analizinde betimsel istatistiki
yöntemler kullanıldığı, araştırmaların konu olarak çeşitlenmediği ve sayıca
yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The
purpose of this study, which was conducted by using the method of document
analysis, is to evaluate the studies about teaching Turkish to Bosniaks in
terms of their research methods, sampling methods, data collection tools, data
analysis techniques and subjects. For this reason, ULAKBİM and GOOGLE SCHOLAR
databases were searched and 26 Turkish articles published between 2010-2016, in
which teaching Turkish to Bosniaks were discussed, were determined. The “Article
Classification Form” developed by Sözbilir and Kutu (2008) was revised and used
by the researchers while the articles within the scope of the research were
examined. Content analysis method was used for the analysis of the findings of
the study. It was found that no research method was mentioned in most of the
studies or most of them are compilation, no sampling technique was identified
in most of the studies, no data collection tool was used in some of the
studies, mostly quantitative data was collected and descriptive statistics were
employed in order to analyze the data, the variety of the articles’ topics is
very limited and the number of the studies conducted in this field is very
insufficient.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2018 |
Submission Date | March 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |