Bu
araştırma “Erken Düşünme Becerileri Ölçeği”ni oluşturan “Erken Düşünme
Becerileri Öğretmen Formu” ve “Erken Düşünme Becerileri Ebeveyn Formu”nun
geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla yapılmıştır. Tarama niteliğinde
olan çalışmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara il merkezi
Çankaya, Altındağ, Keçiören ve Pursaklar ilçelerinde bulunan MEB’e bağlı
bağımsız anaokuluna ve ilkokullar bünyesindeki anasınıfları ve birinci
sınıflara devam eden 48-72 aylık çocukların öğretmenleri ve ebeveynleri
oluşturmuştur. Yapılan geçerlik analizleri sonucunda üç alt faktör ve 61
maddeden meydana gelen Erken Düşünme Becerileri Ölçeği Öğretmen Formu ve üç alt
faktör ve 56 maddeden meydana gelen Erken Düşünme Becerileri Ölçeği Ebeveyn
Formu elde edilmiştir. Erken Düşünme Becerileri Ölçeği Öğretmen Formunun toplam
varyansın 64,8’ini; Erken
Düşünme Becerileri Ölçeği Ebeveyn Formunun ise 60,3’ünü açıkladığı görülmüştür.
Yapılan güvenirlik analizleri sonucunda ölçeğin tabakalı Crα katsayısı ,990
bulunmuştur. Sonuçta “Erken Düşünme Becerileri Öğretmen Formu” ve “Erken
Düşünme Becerileri Ebeveyn Formu”nun geçerli ve güvenilir olduğu
belirlenmiştir.
Gazi Üniversitesi
This
research was conducted to perform the validity and reliability study of the
"Early Thinking Skills Teacher Form" and "Early Thinking Skills
Parent Form" which create "Early Thinking Skills Scale". The
population of the research consisted of 48-72 month old children's teachers and
parents attending to independent kindergartens and primary schools acting under
the Ministry of Education in the central towns of Çankaya, Altındağ,Keçiören
and Pursaklar in the city of Ankara in the educational year of 2018-2019. As a
result of the factor analysis, Early Thinking Skills Scale Teacher Form that
consiss of 61 items and 3 sub factors and Early Thinking Skills Scale Parents
Form that consiss of 56 items and 3 sub factors are created. "Early
Thinking Skills Scale Teacher Form "
explains 64.8 of the total
variance. "Early Thinking Skills Scale
Parent Form " explains 60.3 of the total variance.As a result of the
reliability analysis, the Crα coefficient for the overall scale is ,990.
According to these results, it is stated that "Early Thinking Skills
Teacher Form" and "Early Thinking Skills Parent Form" which
create "Early Thinking Skills Scale" were determined to be valid and
reliable.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2020 |
Submission Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |