Günümüz insanı anlayarak, eleştirerek, hızlı ve etkin bir okuma becerisine sahip olmadıkça ne günlük yaşama dair gelişmeleri izleyebilir ne de okulda akademik yönden başarılı olabilir. Bireyin yaşam boyu öğrenebilme becerisi kazanabilmesi için okuma alışkanlığına sahip olması gerekmektedir. Okul öncesi dönem insanın çeşitli etmenler tarafından okumaya hazırlandığı bir dönemdir. Sahip oldukları merak ve keşfetme duygularıyla çevresini izleyerek öğrenen çocukların kitapla etkileşimleri bu dönemde gerçekleşir. Bu dönemde çocuğun kitaplarla etkileşiminin sağlanması, kitaplara karşı ilgisinin oluşturulması önemlidir. Çocuklara bu ilgiyi oluşturacaklar da okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarıdır. Çalışmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimi lisans öğrencilerinin okumaya yönelik görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmış ve veriler görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Okul Öncesi Eğitimi Bölümü’nde okuyan 20 3. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada öğretmen adayları okumanın en fazla onların dünyaya bakış açılarını değiştirdiğini dile getirmişlerdir. Öğretmen adayları okumalarına engel olan en büyük faktör olarak teknolojiyi görmektedirler. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıkları orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğrenciler genellikle roman türünü okuduklarını, kitap temini için birinci derece kaynak olarak kütüphaneleri tercih ettiklerini ve okuma alışkanlığı kazanmada da ilkokul öğretmenlerinin etkisinin olduğunu belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 17, 2020 |
Submission Date | December 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |