Bu çalışmada Fransız piyanist ve besteci Henri Jerome Bertini’nin, piyano eğitiminde kullanılan, “25 Etudes Elementaires Op.137” adlı etüt kitabı incelenmiştir. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada betimsel araştırma modeli kullanılmış ve literatür, döküman inceleme yoluyla taranmıştır. Yapılan incelemede, mesleki müzik eğitimi kurumlarının piyano eğitimi müfredatlarında da yer verilen Bertini’nin piyano etütlerine ilişkin herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu veriler ışığında, Henri Jerome Bertini’nin etüt kitabının analizine karar verilmiştir. “25 Etudes Elementaires, Op.137” etüt kitabında yer alan tüm etütler, içerdikleri teknikler, müzikal ifadeler ve bu doğrultudaki kazanımlar açısından incelenmiştir. Kitaptaki her etüdün, çalıştırmayı hedeflediği davranışlara ve kazanımlara yönelik birer alıştırma ve giriş bölümü taşıdığı saptanmıştır. Bu durumun, etütleri çalışacak öğrencileri, etütte edinecekleri kazanım ve donanımlara önceden hazırlaması açısından önemli olduğu düşünülmüştür. Elde edilen bulgular doğrultusunda etütlerin en çok, legato, staccato, çift ses, akor, arpej, gam çalışması, oktav, parmak geçişi, aynı notada parmak değişimi gibi temel teknikler içerdiği, tempo açısından etütlerde daha çok ağır tempoların tercih edildiği, nüans bakımından çok zengin olmayan etütlerin, ton açısından belli bir sıra izlediği ve yine etütlerde farklı bazı yapısal özelliklere yer verildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. İncelenen etüt kitabının, piyano eğitiminde hem temel tekniklerin ve müzikal ifadelerin kazanımı hem de farklı yapısal özelliklerin tanınması ve öğrenilmesi açısından yararlı bir kaynak olduğu düşünülmektedir.
In this study, French pianist and composer Henri Jerome Bertini's etude book "25 Etudes Elementaires Op.137", which is used in piano education, has been examined. In this qualitative study, the descriptive research model was used and the literature was scanned through document review. In the examination, no earlier study was found on Bertini's piano etudes, although they are included in the piano education curricula of vocational music education institutions. In the light of these data, it was decided to analyze Henri Jerome Bertini's study book. All the etudes in the study book “25 Etudes Elementaires, Op.137” have been examined in terms of the techniques they contain, musical expressions and achievements. It has been determined that each study in the book contains an exercise and an introduction to the behaviors and achievements it aims to train. It is thought that this situation is important in terms of preparing the students who will study the etudes in advance for the abilities they will acquire. In line with the findings, it is seen that the etudes mostly contain legato, staccato, double voice, chord, arpeggio, scale work, octave, fingering, finger change in the same note as basic techniques. When the tempo and nuances are examined, it is seen that in the etudes slower tempos are preferred. Although the etudes are not very rich in dynamics, they follow a certain order in terms of tone and some different structural features. It is thought that the analyzed etude book is a useful resource in terms of both the acquisition of basic techniques and musical expressions in piano education, and the recognition and learning of different structural features.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | July 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |