Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin Fen Bilimleri dersindeki akademik başarılarına işbirlikli birlikte öğrenme, işbirlikli öğrenci takımları başarı bölümleri ve öğretmen merkezli yöntemin etkisini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, Kars ilinde bulunan altı ilköğretim okulunda öğrenim gören 316 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ön Başarı Testi (hazırbulunuşluk testi), Akademik Başarı Testi ve Görüş Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma, her sınıf düzeyinde (Altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarda) üç farklı grupta gerçekleştirilmiştir. Bu gruplardan; birincisinde birlikte öğrenme yöntemi, ikincisinde öğrenci takımları başarı bölümleri yöntemi ve diğer grupta ise öğretmen merkezli öğretim yöntemi uygulanmıştır. Verilerin analizi için, tanımlayıcı istatistikler ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Sonuç olarak, birlikte öğrenme ve öğrenci takımları başarı bölümleri yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisinin birbirine yakın olduğu ve bu öğrencilerin öğretmen merkezli yöntemle öğretim alan öğrencilere göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine the effect of cooperative learning, cooperative student teams-achievement divisions, teacher-centered method on academic achievement science courses. The sample of this study consists of 316 students studying at six secondary schools in Kars. In the present research, as data collection tool, Preliminary Achievement Test, Academic Achievement Test and Opinionnaire for students were used. This study is carried out on three different groups at all levels of classrooms (sixth, seventh and eight grades). Cooperative learning method was administered on the first group while student Teams-Achievement Division method was conducted on the second group and teacher-centered method on the third. In this study, the data obtained were analyzed through descriptive statistics and one-way ANOVA. The results of the study showed that the effects of Cooperative learning and Student Teams-Achievement Division method on students’ academic achievements were found similar and that these students were more successful than those taught by means of teacher-centered method.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2015 |
Submission Date | December 25, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 3 |