Eğitim sistemimizi etkileyen çok farklı etkenler bulunmaktadır. Bu farklı etkenlerden biri olan öğretim ortamının daha iyi nasıl olabileceğine yönelik “İyi Bir Eğitim Ortamını Sağlayan Yedi İlke”dir.. Bu çalışmada, MEB’de görev yapmakta olan Türkçe öğretmenleri ve Türkçe öğretmen adaylarının bu ilkeleri uygulama düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada betimleme-tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Sivas, Erzurum ve Kars il merkezlerinde MEB’de görev yapmakta olan Türkçe öğretmenleri ve Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümüne devam etmekte olan ikinci ve dördüncü sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Chickering ve Gamson tarafından geliştirilen iyi bir öğrenme ortamında var olması gereken yedi temel ilkenin esas alınarak hazırlandığı ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre her ilkeye ilişkin grupların puan ortalamaları karşılaştırılmış ve genel olarak bu ilkeleri uygulamanın ikinci sınıfa devam eden öğrenciler tarafından daha olumlu karşılandığı ancak görev başındaki öğretmenler tarafından diğer gruplara göre daha olumsuz karşılandığı görülmüştür
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 5, 2016 |
Submission Date | May 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |