Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Özyeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 10, 01.04.2017

Öz

Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerin erken
matematik eğitimine ilişkin özyeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesi  amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 30 öğretmen ve bu öğretmenlerin sınıflarında bulunan
toplam 120 çocuk oluşturmuştur. Öğretmenlerin erken matematik eğitimine ilişkin
özyeterlikleri “Okul öncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin
Yeterlikleri Belirleme Aracı” ve çocukların matematik gelişim düzeyleri
“Matematik Gelişimi 6 Testi” ile ölçülmüştür. Ölçüm araçları ile elde edilen
veriler betimsel ve kestirimsel istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir.
Öğretmenlerin erken çocukluk matematik eğitimine ilişkin özyeterlik düzeyleri
ile 6 yaş grubu çocukların matematik gelişimleri arasında bir ilişkinin
olmadığı görülmüştür. Yine analizler sonucunda öğretmenlerin erken matematik
eğitimine ilişkin özyeterlik düzey puanları arttıkça genel olarak matematik
etkinlikleri planlarken ve uygularken kendilerini yeterli hissetme dereceleri
ve genel olarak okul öncesi öğretmenliği konusunda kendilerini yeterli hissetme
dereceleri de artmaktadır. Ayrıca 
öğretmenlerin programlarında yer verdikleri erken matematik becerileri
ile erken çocukluk matematik özyeterlik düzeyleri arasında bir ilişki bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Anders, Y. ve Rossbach, H. G. (2015). Preschool teachers’ sensitivity to mathematics in children’s play: the ınfluence of math-related school experiences, emotional attitudes, and pedagogical beliefs. Journal of Research in Childhood Education, 29, 305–322.
  • Anders, Y., Grosse, C., Rossbach, H., Ebert, S., & Weinert, S. (2013). Preschool and primary school influences on the development of children’s early numeracy skills between the ages of 3 and 7 years in Germany. School Effectiveness and School Improvement, 24(2), 195–211.
  • Brewer, J.A. (2001). Introduction to early childhood education. US:Allyn&Bacon.
  • Brown, E. T. (2005) The ınfluence of teachers' efficacy and beliefs regarding mathematics ınstruction in the early childhood classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education. .26, 239 — 257.
  • Brown, E. T., Molfese, V. J. and Molfese, P. (2008). Preschool student learning in literacy and mathematics: ımpact of teacher experience, qualifications, and beliefs on an at-risk sample, Journal of Education for Students Placed at Risk,13, 106–126.
  • Chouinard, R., Karsenti, T., & Roy, N. (2007). Relations among competence beliefs, utility value, achievement goals, and effort in mathematics, British Journal of Educational Psychology. 77, 501–517.
  • Clements, D.H. and Sarama, S. (2007a). “Early childhood mathematics learning” secont handbook of research on mathematics teaching and learning, Farnk K. Lester (Ed.), US:Information Age Publishing.
  • Clements, D. H., and Sarama, J. (2009). Learning and teaching early math. New York: Taylor & Francis Group e-Library.
  • Cole, M and Cole, S. (2001). The development of children. US:Worth Publishers.
  • Çelik, M. (2015). Anasınıfına devam eden 60-72 aylık çocukların matematik gelişimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-18.
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 10, 01.04.2017

Öz

Kaynakça

  • Anders, Y. ve Rossbach, H. G. (2015). Preschool teachers’ sensitivity to mathematics in children’s play: the ınfluence of math-related school experiences, emotional attitudes, and pedagogical beliefs. Journal of Research in Childhood Education, 29, 305–322.
  • Anders, Y., Grosse, C., Rossbach, H., Ebert, S., & Weinert, S. (2013). Preschool and primary school influences on the development of children’s early numeracy skills between the ages of 3 and 7 years in Germany. School Effectiveness and School Improvement, 24(2), 195–211.
  • Brewer, J.A. (2001). Introduction to early childhood education. US:Allyn&Bacon.
  • Brown, E. T. (2005) The ınfluence of teachers' efficacy and beliefs regarding mathematics ınstruction in the early childhood classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education. .26, 239 — 257.
  • Brown, E. T., Molfese, V. J. and Molfese, P. (2008). Preschool student learning in literacy and mathematics: ımpact of teacher experience, qualifications, and beliefs on an at-risk sample, Journal of Education for Students Placed at Risk,13, 106–126.
  • Chouinard, R., Karsenti, T., & Roy, N. (2007). Relations among competence beliefs, utility value, achievement goals, and effort in mathematics, British Journal of Educational Psychology. 77, 501–517.
  • Clements, D.H. and Sarama, S. (2007a). “Early childhood mathematics learning” secont handbook of research on mathematics teaching and learning, Farnk K. Lester (Ed.), US:Information Age Publishing.
  • Clements, D. H., and Sarama, J. (2009). Learning and teaching early math. New York: Taylor & Francis Group e-Library.
  • Cole, M and Cole, S. (2001). The development of children. US:Worth Publishers.
  • Çelik, M. (2015). Anasınıfına devam eden 60-72 aylık çocukların matematik gelişimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-18.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meryem Çelik

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerin Erken Matematik Eğitimine İlişkin Özyeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 4(1), 1-10.

19190   23681     19386        19387