Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerin erken
matematik eğitimine ilişkin özyeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 30 öğretmen ve bu öğretmenlerin sınıflarında bulunan
toplam 120 çocuk oluşturmuştur. Öğretmenlerin erken matematik eğitimine ilişkin
özyeterlikleri “Okul öncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimine İlişkin
Yeterlikleri Belirleme Aracı” ve çocukların matematik gelişim düzeyleri
“Matematik Gelişimi 6 Testi” ile ölçülmüştür. Ölçüm araçları ile elde edilen
veriler betimsel ve kestirimsel istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir.
Öğretmenlerin erken çocukluk matematik eğitimine ilişkin özyeterlik düzeyleri
ile 6 yaş grubu çocukların matematik gelişimleri arasında bir ilişkinin
olmadığı görülmüştür. Yine analizler sonucunda öğretmenlerin erken matematik
eğitimine ilişkin özyeterlik düzey puanları arttıkça genel olarak matematik
etkinlikleri planlarken ve uygularken kendilerini yeterli hissetme dereceleri
ve genel olarak okul öncesi öğretmenliği konusunda kendilerini yeterli hissetme
dereceleri de artmaktadır. Ayrıca
öğretmenlerin programlarında yer verdikleri erken matematik becerileri
ile erken çocukluk matematik özyeterlik düzeyleri arasında bir ilişki bulunmamaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |