Bu
araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı çağdaş program geliştirme tekniklerine uygun
olarak hazırlanmıştır. Fen ve teknoloji dersinde ki kazanımlara erişmede,
bilgisayar destekli eğitimin etkisi ne düzeydedir? Araştırmada bu sorunun
cevabı aranmıştır. Bu amaçla Fen ve teknoloji dersinde; “Güneş Sistemi ve
Ötesi, Uzay Bilmecesi” ünitesinin soyut olan kavramları ele alınmıştır. Görsel
ve işitsel olarak somutlaştırması güç olan bu kavramların öğretilmesinde
bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla;
Bayburt İlinde bulunan Şehit Recep Eşiyok ortaokulunda eğitimlerine devam eden
yirmi kişilik erkek ve kız öğrenciden oluşmuş 7A sınıfı deney gurubu olarak
belirlenmiştir. Yine aynı şekilde aynı okulda öğrenim gören yirmi kişilik erkek
ve kız öğrenciden oluşmuş 7B sınıfı ise kontrol gurubu olarak belirlenmiştir.
Dersin hedeflerine uygun olduğunu düşündüğümüz bilgisayar yazılım ve
programları ile 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi “Güneş Sistemi ve Ötesi, Uzay
Bilmecesi” ünitesi bilgisayar ortamında işlenmiştir. Ünitenin hedefleri,
kontrol gurubuna geleneksel yöntemle, deney gurubuna ise bilgisayar ortamında
kazandırılmaya çalışılmıştır. Kontrol ve
deney guruplarına ön-test ve son-test uygulanmış ve elde edilen test sonuçları
İstatistik programı olan SPSS-22 paket programında t-testi yapılarak analiz
edilmiştir. Analiz sonucunda ise bilgisayar destekli eğitimin geleneksel
yönteme göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucunda ise
öğrencilerin tutumlarının değişmediği görülmüştür.
This study, the
Ministry of Education has been prepared in accordance with the contemporary
curriculum development techniques. The access to achievements in science and
technology courses, the impact of computer-assisted instruction on what level.
The answer to this question has been sought in the research. For this purpose,
science and technology lesson; “The Solar System and Beyond, Space Conundrum”
abstract concept that the unit was discussed. The teaching of which is
difficult to embody this concept and visual "computer assisted
instruction" method effect was investigated. In order to conduct the
research, 20 students who are male and female in 7A class in Şehit Recep Eşiyok
Secondary School in Bayburt are determined as the experimental group. 20 students
who are male and female in 7B class in the same school are determined as the
control group. As we thought the computer software and computer programs would
be appropriate for “The Solar System and Beyond, Space Conundrum” unit in 7th
grade Science and Technology course taught with computer-aided. The aims of the
unit is tried to be taught to control group with traditional method, to the
experimental group in the computer environment. Pre-test and post-test are
applied to both the control group and the experimental group. The results are
analyzed in SPSS-22 packaged software which is a statistic program by applying t-test. The results of the analysis showed
that computer-aided education is more successful than traditional method. But,
it was seen that the attitudes of the students are not change.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2018 |
Submission Date | September 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |