İstendik
yönde davranış geliştirmek isteyen eğitimciler için değerler, oldukça önemli bir
etki gücüne sahiptir. Bu değerlerden biri olarak sorumluluk, gerek gündelik
hayatta gerekse akademik ortamlardaki başarıyı etkileyen önemli bir faktör
olarak düşünülmektedir. Bu çalışma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri için
sorumluluk duygusu inşa etme ve geliştirmeye yönelik dokuz haftalık alternatif
bir model oluşturmaya odaklanmıştır. Model, sorumluluk kazandırma sürecinin
organize edilen aşamalar halinde uygulanması şeklindedir. Her bir aşamada
farklı yöntem ve tekniklerle bezenmiş öğretim planları hazırlanmıştır. Uygulanan
ilk öğretim planı, hikaye etkinliğidir. Onu masal, oyun, grupla menemen yapma
etkinliği, film izleme, drama, şiir, şarkı ve sınıfça maket ev yapma
etkinlikleri izlemektedir. Hazırlanan planlar, uzman görüşüne sunulduktan sonra
ilkokul 4. sınıf öğrencilerine uygulanmış ve uygulama sırasında karşılaşılan
güçlükler doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Modelde, her bir öğretim birimi
için bilişsel yükün zaman içinde değişmesi planlanmıştır. Model kapsamında
öğrenciler, küçük gruplar halinde, çiftler halinde ya da yalnız çalışabilirler.
Bunun için öğrencilere hem grupla hem de
bağımsız çalışmayı öğretmek gerekmektedir. Çalışmanın sorumluluk duygusu
kazandırmada ihtiyaç duyulan yeni yol ve yöntemlerle ilgili alternatif bir
model olduğu ve öğretmenlere ışık tutacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2020 |
Submission Date | November 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |