Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Student achievement during Pandemic: A qualitative inquiry on the effects of distance education

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 329 - 349, 22.03.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.989946

Öz

The purpose of this study was to investigate teachers’ opinions about the effects of online web-based distance education on students’ achievement during pandemic. In this qualitative study, a research framework was developed based on the literature, and the following steps including the formation of research questions, development of data collection tool, data analysis, and reporting the results were taken in accordance with the research framework. The participants were composed of 12 teachers from middle and high schools affiliated to the Ministry of National Education, who were selected using the maximum variation technique. The data were collected through a questionnaire involving five open-ended items in addition to demographics, which were developed by the researchers. Content analysis was used to analyze the data through MAXQDA 12 software. The analysis revealed 44 subcodes under nine codes, which constituted four themes including Academic Achievement, General Issues, Active Participation, and Learning Speed. A total of 89 views were determined within these themes-codes-subcodes. The highest number of views was under the Academic Achievement theme while the lowest number of views belonged to the Learning Speed theme. Under the Academic Achievement theme, teachers put more emphasis on negative aspects, and explained it based on some reasons such as equipment and attention issues. Under the General Issues theme, unsuccessful aspects were underlined more indicating some problems such as the learning of abstract subjects, following the course, and active participation. Under the Active Participation and Learning Speed themes, the majority of teachers emphasized that active participation and learning speed decreased during distance education.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2020) Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 253-271.
  • Al, U. ve Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Arslan, V. (2019). Web tabanlı uzaktan eğitim deneyimi ve verimliliği analizi: İstanbul üniversitesi örneği. [Yayınlanmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Bakırcı, H. , Özcan, Ö. ve Kara, Y. (2021). Salgın döneminde ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 155-170.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Ajer-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(2), 368-397.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298.
  • Bulut, S. ve Susar Kırmızı, F. (2021). Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 1-30.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). The Covid-19 process and its reflection on education: An analysis on teachers’ opinions. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Clyatt, B. (1999). Web-based distance learning: Tool for change. Journal of Instruction Delivery Systems, 13(2), 13-15.
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 273-292.
  • Dinler, S. ve Dündar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı problemler. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 7(2), 112-133.
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). Eba sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 110-124.
  • DSÖ. (2020, 11 Mart). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19. https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye'deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Engin, A. O., Tösten, R. ve Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5, 69-80.
  • Erbil, D. G., Demir, E. ve Armağan Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies-Education, 16(3), 1473-1493. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49745
  • Ergül, E. ve Koç, M. (2013). The role of animated agents in web-based distance education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 1016-1022.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24- 43.
  • Gumrukcu, T. (2020, 10 Mart). Turkey confirms first coronavirus case, wins WHO praise for vigilance. https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-turkey-idUSKBN20X1PG
  • Huifen, L., Xin, H. ve Xinyu, Z. (2002). Human communication and interaction in web based learning: A case study of the digital media web course. Proceedings of the International Conference on Computers in Education, 217-221.
  • Iglesias-Pradas, S., Hernández-García, A., Chaparro-Peláez, J. ve Prieto, J. L. (2021). Emergency remote teaching and students’ academic performance in higher education during the COVID-19 pandemic: A case study. Computers in Human Behavior, (119), 1-18.
  • Karaca, Ş ve Kelam, D. (2020). Covid-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesinin incelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırma Dergisi. 1(5), 7-18.
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258.
  • Kasap, S. (2020, 21 Eylül). Yüz yüze eğitim anasınıfı ve ilkokul 1'inci sınıflarda başladı. https://www.aa.com.tr/tr/egitim/yuz-yuze-egitim-anasinifi-ve-ilkokul-1inci-siniflarda-basladi-/1979945.
  • Kolcu, S. ve Balcı, A. (2021). Salgın döneminde uzaktan türkçe öğretimi: öğretmen görüşleri kapsamında bir değerlendirme. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021 Yunus Emre ve Türkçe Yılı Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 55-65.
  • Lase, D., Zega, T. G. C. ve Daeli, D. O. (2021). Parents' perceptions of distance learning during COVID-19 pandemic in rural Indonesia. Journal of Education and Learning, 13(2), 101-111.
  • MEB. (2020, 8 Ekim). Okullarda yüz yüze eğitimde ikinci aşama 12 ekim pazartesi günü başlıyor. https://www.meb.gov.tr/okullarda-yuz-yuze-egitimde-ikinci-asama-12-ekim-pazartesi-gunu-basliyor/haber/21776/tr.
  • MEB. (2021, 19 Ağustos). 6 Eylül'de tam zamanlı olarak yüz yüze eğitim başlayacak. https://www.meb.gov.tr/6-eylulde-tam-zamanli-olarak-yuz-yuze-egitim-baslayacak/haber/23878/tr
  • Metin, M., Emlik, H., Gürlek, E. H., ve Demirbaş, S. (2021). Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Studies in Educational Research and Development, 5(1), 19-47.
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the ministry of national education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3),1124-1129.
  • Özdoğan, A. ve Berkant, H. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerin incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 13-43.
  • Özgül, E., Ceran, D. ve Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 49(1), 395-412.
  • TCCB. (2020a, 12 Mart). Cumhurbaşkanlığı sözcüsü Kalın: “Korona Virüs'le mücadele sürecini, el birliğiyle rehavete ve paniğe kapılmadan atlatma kabiliyetine sahibiz”. https://www.tccb.gov.tr/haberler/410/117021/cumhurbaskanligi-sozcusu-kalin-korona-virus-le-mucadele-surecini-el-birligiyle-rehavete-ve-panige-kapilmadan-atlatma-kabiliyetine-sahibiz-.
  • TCCB. (2020b, 17 Kasım). Hep birlikte fedakârlık yaparak, salgın musibetinin üstesinden gelerek sağlıklı ve huzurlu bir şekilde geleceğe bakacağız. https://www.tccb.gov.tr/haberler/410/122855/-hep-birlikte-fedak-rlik-yaparak-salgin-musibetinin-ustesinden-gelerek-saglikli-ve-huzurlu-bir-sekilde-gelecege-bakacagiz-.
  • Tektaş, M. (2010). Web tabanlı yapay zekâ teknikleri eğitim simülatörlerinin hazırlanması. Proje Raporu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. ve Moser, U. (2021). Educational gains of in-person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology, (56). 566-576.
  • Tümkan, F. ve Tümkan, Ş. (2020). Pandemi döneminde eğitime verilen zorunlu aranın ilkokullardaki eğitim açısından yarattığı değişimin etkilerinin değerlendirilmesi, Turkish Studies, 15(4), 1163-1184.
  • Türker, A. ve Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı(eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 323-342.
  • Ünal, B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 9, 481-490.
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 343-369.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977.

Küresel salgın sürecinde öğrenci başarısı: Uzaktan eğitimin etkileri üzerine nitel bir araştırma

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 329 - 349, 22.03.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.989946

Öz

Bu araştırmanın amacı, küresel salgın sürecinde çevrimiçi olarak yürütülen web tabanlı uzaktan eğitimin öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel desenin kullanıldığı araştırmada alanyazına dayalı olarak öncelikle kuramsal çerçeve oluşturulmuş, bu çerçeve temelinde araştırma sorularını oluşturma, veri toplama aracını geliştirme, verileri çözümleme ve sonuçları raporlama işlemleri yürütülmüştür. Maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği ile belirlenen ve Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokul ve liselerde görev yapan 12 öğretmen, bu araştırmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve demografik maddelere ek olarak açık uçlu beş maddeden oluşan anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, MAXQDA 12 yazılımı aracılığıyla içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda Akademik Başarı, Genel Konular, Etkin Katılım ve Öğrenme Hızı olmak üzere dört tema altında dokuz kod ve 44 alt kod belirlenmiştir. Bu tema-kod-alt kodlar içerisinde toplam 89 görüş yer almıştır. En fazla görüş Akademik Başarı teması altında yer alırken en az görüş Öğrenme Hızı temasında belirlenmiştir. Akademik Başarı teması altında öğretmenler süreçte öğrenci başarısının olumsuz yönde etkilendiğine dair daha fazla görüş bildirmiş ve bu durumu başta ekipman sorunu, ilgi ve dikkat sorunu gibi çeşitli gerekçelerle açıklamıştır. Genel Konular teması altında da başarısız noktalar kodu öne çıkmış, soyut konuların öğretimi, ders takibi ve etkin katılım gibi durumlarda başarısızlıklara vurgu yapılmıştır. Etkin Katılım teması altında öğretmenler büyük bir çoğunlukla etkin katılımın uzaktan eğitim sürecinde azaldığını vurgularken Öğrenme Hızı temasında ise öğretmenler çoğunlukla öğrenme hızının azaldığının altını çizmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2020) Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 253-271.
  • Al, U. ve Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Arslan, V. (2019). Web tabanlı uzaktan eğitim deneyimi ve verimliliği analizi: İstanbul üniversitesi örneği. [Yayınlanmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Bakırcı, H. , Özcan, Ö. ve Kara, Y. (2021). Salgın döneminde ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 155-170.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Ajer-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(2), 368-397.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298.
  • Bulut, S. ve Susar Kırmızı, F. (2021). Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 1-30.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). The Covid-19 process and its reflection on education: An analysis on teachers’ opinions. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Clyatt, B. (1999). Web-based distance learning: Tool for change. Journal of Instruction Delivery Systems, 13(2), 13-15.
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 273-292.
  • Dinler, S. ve Dündar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı problemler. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 7(2), 112-133.
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). Eba sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 110-124.
  • DSÖ. (2020, 11 Mart). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19. https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye'deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Engin, A. O., Tösten, R. ve Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5, 69-80.
  • Erbil, D. G., Demir, E. ve Armağan Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies-Education, 16(3), 1473-1493. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49745
  • Ergül, E. ve Koç, M. (2013). The role of animated agents in web-based distance education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 1016-1022.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24- 43.
  • Gumrukcu, T. (2020, 10 Mart). Turkey confirms first coronavirus case, wins WHO praise for vigilance. https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-turkey-idUSKBN20X1PG
  • Huifen, L., Xin, H. ve Xinyu, Z. (2002). Human communication and interaction in web based learning: A case study of the digital media web course. Proceedings of the International Conference on Computers in Education, 217-221.
  • Iglesias-Pradas, S., Hernández-García, A., Chaparro-Peláez, J. ve Prieto, J. L. (2021). Emergency remote teaching and students’ academic performance in higher education during the COVID-19 pandemic: A case study. Computers in Human Behavior, (119), 1-18.
  • Karaca, Ş ve Kelam, D. (2020). Covid-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesinin incelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırma Dergisi. 1(5), 7-18.
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 233-258.
  • Kasap, S. (2020, 21 Eylül). Yüz yüze eğitim anasınıfı ve ilkokul 1'inci sınıflarda başladı. https://www.aa.com.tr/tr/egitim/yuz-yuze-egitim-anasinifi-ve-ilkokul-1inci-siniflarda-basladi-/1979945.
  • Kolcu, S. ve Balcı, A. (2021). Salgın döneminde uzaktan türkçe öğretimi: öğretmen görüşleri kapsamında bir değerlendirme. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021 Yunus Emre ve Türkçe Yılı Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 55-65.
  • Lase, D., Zega, T. G. C. ve Daeli, D. O. (2021). Parents' perceptions of distance learning during COVID-19 pandemic in rural Indonesia. Journal of Education and Learning, 13(2), 101-111.
  • MEB. (2020, 8 Ekim). Okullarda yüz yüze eğitimde ikinci aşama 12 ekim pazartesi günü başlıyor. https://www.meb.gov.tr/okullarda-yuz-yuze-egitimde-ikinci-asama-12-ekim-pazartesi-gunu-basliyor/haber/21776/tr.
  • MEB. (2021, 19 Ağustos). 6 Eylül'de tam zamanlı olarak yüz yüze eğitim başlayacak. https://www.meb.gov.tr/6-eylulde-tam-zamanli-olarak-yuz-yuze-egitim-baslayacak/haber/23878/tr
  • Metin, M., Emlik, H., Gürlek, E. H., ve Demirbaş, S. (2021). Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Studies in Educational Research and Development, 5(1), 19-47.
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the ministry of national education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3),1124-1129.
  • Özdoğan, A. ve Berkant, H. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerin incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 13-43.
  • Özgül, E., Ceran, D. ve Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 49(1), 395-412.
  • TCCB. (2020a, 12 Mart). Cumhurbaşkanlığı sözcüsü Kalın: “Korona Virüs'le mücadele sürecini, el birliğiyle rehavete ve paniğe kapılmadan atlatma kabiliyetine sahibiz”. https://www.tccb.gov.tr/haberler/410/117021/cumhurbaskanligi-sozcusu-kalin-korona-virus-le-mucadele-surecini-el-birligiyle-rehavete-ve-panige-kapilmadan-atlatma-kabiliyetine-sahibiz-.
  • TCCB. (2020b, 17 Kasım). Hep birlikte fedakârlık yaparak, salgın musibetinin üstesinden gelerek sağlıklı ve huzurlu bir şekilde geleceğe bakacağız. https://www.tccb.gov.tr/haberler/410/122855/-hep-birlikte-fedak-rlik-yaparak-salgin-musibetinin-ustesinden-gelerek-saglikli-ve-huzurlu-bir-sekilde-gelecege-bakacagiz-.
  • Tektaş, M. (2010). Web tabanlı yapay zekâ teknikleri eğitim simülatörlerinin hazırlanması. Proje Raporu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. ve Moser, U. (2021). Educational gains of in-person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology, (56). 566-576.
  • Tümkan, F. ve Tümkan, Ş. (2020). Pandemi döneminde eğitime verilen zorunlu aranın ilkokullardaki eğitim açısından yarattığı değişimin etkilerinin değerlendirilmesi, Turkish Studies, 15(4), 1163-1184.
  • Türker, A. ve Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı(eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 323-342.
  • Ünal, B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 9, 481-490.
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 343-369.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Kaplan 0000-0001-7702-7488

Muhammet Fatih Alkan 0000-0002-5600-0160

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaplan, İ., & Alkan, M. F. (2022). Küresel salgın sürecinde öğrenci başarısı: Uzaktan eğitimin etkileri üzerine nitel bir araştırma. E-Kafkas Journal of Educational Research, 9(1), 329-349. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.989946

19190   23681     19386        19387